Thuis in de training zijn we op het moment toch wel met een aantal dingetjes bezig. Vooral met mij eigenlijk.
- het wennen aan de stang en trens (2 teugels, best lastig in het begin, en ik moet zeker opletten dat de stang mooi los blijft hangen)
- Het appuyement. Het appuyement opzig gaat erg goed, alleen ga ik tegenhangen en dan houd ik hem tegen in zijn beweging. Nashua is natuurlijk weer zo braaf om lekker door te walsen, maar het is zeker een aandachtspunt. Het rare is dat ik in de travers bijna altijd wel goed meedraai.
- het achterover hangen. Het word steeds beter, maar soms komt mijn lelijke oude zit nog om de hoek kijken, maar het is al enorm verbeterd.
- Thuis ben ik elke dag bezig met het scherp maken en houden van nashua, ik vind dat zijn achterbeen er steeds beter onder zit, maar soms mag hij nog wat beter blijven zitten.
- Het staakgedrag van Nashua is zo goed als verdwenen (voor de mensen die Nashua al langer kennen)
- de kapstokjes van mezelf, die ook al enorm verbeterd zijn, maar af en toe nog even hoi komen zeggen.
Nashua liep best lekker deze wedstrijd, hij was fijn aan de voorkant en achter scherp genoeg. Ik kon het proefje zo doorrijden en dat resulteerde in 223 punten. Ik was harstikke blij met deze eerste Z wedstrijd.
de jury had gezegd dat ik een paard heb met veel cadans en swung, dat hij heel bruikbare gangen heeft en dat hij over veel kwaliteiten bezit. citaat: 'Je ziet meer slechtere dan betere'. Mijn dag kon niet meer stuk natuurlijk
Ik heb ook nog een ITP topic, zeker een kijkje waard!
[ITP] mooie foto's van Nashua door MissBambi
Al bij al een super geslaagde wedstrijd.
De foto's zijn gemaakt door MissBambi op bokt. Heel erg bedankt

De eerste paar zijn van het losrijden:
Soms nemen we al een wisseltje mee:
Hier heb ik mijn binnenhand wat strak, dit is een momentopname.
1.

Ik neem tijdens het rijden voortaan regelmatig even een stop om nashua gerust te stellen en hem even te belonen, het is en blijft een staker, en ik merk dat dit ontzettend veel profijt heeft!
2.

lekker opwaarts drafje, onwijs blij met dit plaatje, hij gaat mooi zitten, is er achter goed bij en is mooi bovenin. Jammer dat ik wat inzak.
3.

stukje middengalop
4.
http://img370.imageshack.us/img370/3517 ... 054iu8.jpg
lekker galopje ( ik leg hier mijn been aan om de achterhand iets naar binnen te gaan zetten op de volte, waar Nashua lekker los van word, ik prik hem hier dus niet)
5.

mooi vierkant en gesloten halthouden
6.

een keer de grote volte opdraaien, hij mag hier van mij ietsjes meer gaan zitten, maar toch een fijn beeld. Ik hang te veel achterover
7.

pasje verruimen, ook nog iets te veel achterover in mijn schouders
8.

een pasje later, waar ik me meteen corrigeer, haha
9.

weer even naar dat rustpunt en belonen
10

vragen hoeveel er nog voor me zijn
11.

vhv middendraf, waar ik voor mijn doen verassend goed recht zit in een middendraf
12.

inzet uitgestrekte draf, hier duikt hij teveel, op de volgende foto zie je dat ik hem gecorrigeerd heb
13.
http://img370.imageshack.us/img370/5427 ... 084lm2.jpg
vhv uitgestrekte draf (dit bedoel ik dus)
14.

appuyement, dit puntje dus, dat ik tegenhang.
15.

halve grote volte contragalop
16.

op AC lijn richting het afgroeten
17.