Arona 3 jarige Epilot

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pommier

Arona 3 jarige Epilot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 15:15

Hierbij mijn eerste rijfoto's van Arona. Arona is een 3 jarige springmerrie met de afstammeling Epilot X Schalkaar. Het is een erg brave merrie, ik heb haar zelf beleerd en ze is nu zo'n 10 weken onder het zadel. We zijn momenteel veel bezig met overgangen, tempowisselingen en figuren zoals slangenvoltes, gebroken lijn etc. Wat ze nog erg moeilijk vind is om niet teveel naar binnen te vallen of juist heel erg uit te zwaaien. Ik zag op de foto's hoe bagger mijn houding is en ben hier al goed op aan het letten. Commentaar is zeer welkom.

1.Afbeelding

2.Afbeelding

3.Afbeelding

4.Afbeelding

5.Afbeelding

6.Afbeelding

7.Afbeelding

8.Afbeelding

9.Afbeelding

10.Afbeelding

11.Afbeelding

En als beloning mocht ze nog even voetballen. Clown

12.Afbeelding

13.Afbeelding

14.Afbeelding

15.Afbeelding

__Kirsten__

Re: Arona 3 jarige Epilot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 15:30

wat een leuk beesje
denk verder aan je houding(zou je zelf ook al)
en wat ik zo kan heb je wat last van kapstokjes
probeer je tenen wat mee naar binnen te doen

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 15:41

Je bent al goed bezig door veel te wisselen van hand en slangevoltes te rijden enz. Het is belangrijk dat je paard gaat leren buigen om je binnenbeen, dan komt die lengtebuiging van zelf wel. je moet ook wel eerlijk zeg ze is nog niet zo heel lang onder het zadel, ze komt wel erg braaf over. Mooie accomodatie zo van buiten om te zien.

Zelfs rechtop zitten, je handen rechtop houden, probeer niet voorover te vallen, alhoewel je bij jonge paarden wel zit mag verlichten, maar ik neem aan dat je niet bewust je zit aan het verlichten bent. leuk paardje.

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 15:45

Bedankt voor de reacties
@kisjuh ik zal proberen aan mijn tenen te denken
@Bets het probleem is het buigen om mijn binnenbeen, ze reageert super op mijn been in overgangen maar mijn binnenbeen loopt ze doorheen. Ze is ook super braaf, heeft nog nooit een bok of iets dergelijks gegeven. Mijn houding probeer ik aan te werken.

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 16:08

Aangezien je paard nog maar net loopt heb ik daar niks op aan te merken. Maar idd, je houding. Ten eerst trek je je rug helemaal bol. Echt snel aan werken anders zit je binnen de korste keren met rug klachten en kan je dat mooie paardje van je voorlopig niet meer rijden, en dat zou zonder zijn toch? Probeer naar de hiel-heup-schouder-(kruin) houding te werken. Alles moet in een redelijk rechte lijn kunnenworden getrokken wat bij jou aardig zigzaggend is Knipoog Ook je hand op 1 hoogte naast elkaar. Hoe hoog maakt mij niet uit, dat is aan jou. Zolang je je paard maar NIET in de weg zit. Mijn nicht kreeg eens de tip om je bekken eens helemaal naar voren te kantellen en daarna juist zo ver mogelijk naar achteren en dan moet je daar precies tussen in gaan zitten. Dat was dan even voor het gevoel zeg maar, en dat hielp wel geod vond ze.

Nou ik wens je veel succes
Groejtes

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 20:26

je paard loopt door je binnen been heen schrijf je, maar kijk eens waar je binnenbeen ligt, tever naar achter zo kan je paard er niet om heen buigen en ligt je buitenbeen dan nog verder naar achter op de volte? Als je je binnenbeen op de singel legt en je buitenbeen er net iets achter dat is de correct wijze om je paard in te laten buigen. Uiteraard is het voor een jong paard moeilijk om in te buigen, darom zijn jouw juiste hulpen zo belangrijk hierin! Succes ermee!

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 17:47

@ Femke Bedankt voor je reactie, dat met die bekken ga ik eens proberen.
@ Issy Ja, na het bekijken van de foto's werd ik mij daar pas bewust van ik ben er nu extra op aan het letten. Bedankt voor je reactie

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 18:10

Suzanne_k schreef:
@ Issy Ja, na het bekijken van de foto's werd ik mij daar pas bewust van ik ben er nu extra op aan het letten. Bedankt voor je reactie

foto's zijn confronterend, maar wel leerzaam!