Bodyguard & Talitha

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

doerakje

Bodyguard & Talitha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 13:24

Hoi allemaal wat leuk dat je kijkt!

Voor diegene die mij en mijn paard niet kennen hier even een korte omschrijving van ons:
Bodyguard is een 8 jarige ruin van 1.62 hij is nu ruim een half jaar mijn grote vriend, maar helaas heb ik hem van die periode bijna niet kunnen rijden omdat ik vrijwel meteen na de koop aan mijn rug ben geopereerd, inmiddels ben ik weer zo ver dat ik weer op een paard kan.. het mag officieel niet maar je houd mij niet van mijn paard.
Het klopt dat ik scheef zit dit komt door mijn rug.
Body heeft nooit serieus aan dressuur gedaan en is vooral als recreatie paard gehouden.
Nu moet hij er aan gaan geloven( en ik ook!) en probeer ik hem zo ver te krijgen dat we kunnen gaan starten in de B..
ik hoop dat het niet heel lang meer duurt voor dat hij en ik daar klaar voor zijn.
Hij is op de eerste foto's voor de tweede dag van het land en de laatste foto's is hij voor de 5de dag van het land.. Hier hebben mijn beestjes van de zomer 2 maanden op gestaan gezien mijn gezondheid..
alle comentaar is welkom , ik rijd op de eerste foto's met cap en op de latere zonder, dit omdat hij super braaf was ( eigen keus )

Op het moment ben ik vooral bezig met hem scherp te maken voor mijn been en vooral voorwaarts dus meer uitzichzelf lopen..
op de eerste foto's zag ik al dat ik mijn voeten bijna helemaal door de beugels stak :S de eerste keer heb ik veel galop foto's en is de draf gefilmd en de tweede keer is het anders om vandaar van twee keer foto's

foto's staan niet geheel op volgorde
Afbeelding
1. instappen

Afbeelding
2.

Afbeelding
3.

Afbeelding
4.

Afbeelding
5. voor je kijken!!!

Afbeelding

6. bergopwaarts galopje
Afbeelding

[7. tevreden ik en brave bo!

andere keer: vanaf nu staat het helemaal niet meer op volgorde zie ik al
Afbeelding

8.

Afbeelding
9.
Afbeelding
10. ja die in de cirkel hoort ook nog bij mij, hij staat aan de overkant in de wei met een schuil stal en twee andere ukkies, als hij ons ziet gaat zn hoofd om hoog en brommen ze heen en weer naar elkaar hihi

Afbeelding
11.

Afbeelding
12.

Afbeelding
13.

eigen comentaar:
hakken uitdrukken
tenen naar binnen
ontspannen
voor je kijken
handen naast elkaar en dragen

ik ben heel benieuwd wat jullie er van vinden.. ik hoop van de winter te gaan starten als het op B niveau is

klomp

Re: Bodyguard & Talitha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 13:40

Nou dat ziet er toch al heel netjes uit! Heel leuk paard ook, heeft zeker uitstraling! komt vast goed met die wedstrijden! Probeer wel erop te letten dat je handen netjes bijelkaar blijven en je onderbenen mogen soms net een fractie naar achter. Je houding verder vind ik al heel netjes, zeker na een rugoperatie, succes verder!

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 13:47

Goed ik zal opnieuw een berichtje proberen te plaatsen Tong uitsteken

Ten 1e super leuk dier! Haha!

Maar Tong uitsteken

Je hebt je teugels aan de lange kant waardoor jij je handen ook erg breed uit elkaar gaat zetten.
Verder heb je soms pianohandjes.!
Ik zou zeggen neemje teugels wat korter en hou je handen voor je zadel en boven je zadel. Knipoog

Verder mogen je beugels ook een gat langer heb ik het idee.!
Probeer wel je hak uit te blijven drukken Tong uitsteken Knipoog

Succes der mee!

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 15:31

ziet er idd leuk uit, je benen mogen idd wat naar achter en de teugels wat meer op maat, met je kanden in je buik is het wat lastig werken:P

En je teentjes naar binnen...

Misschien vrijdag? ik ben dan altijd vrij, moet alleen fietje doen en 2 stallen...

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 15:31

Hee jij staat op stal de lente Knipoog
Heb ik ook gestaan, sta je er nog niet zo lang of wel?
Heb je ieder geval niet herkent.
Ziet er wel goed uit, wat ik alleen niet snap, op de foto's van eerder rij je zonder cap maar met bodyprotector.
Snap dat niet echt, als je zo goed beschermd wil zijn om met bodyprotector te rijden wat doe je dan zonder cap Knipoog

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 15:33

heeft denk ik te maken met het feit dat een bodyprotector je rug beter in model houd( je kan dan niet "verkeerd" zitten).. Aangezien ze een rugoperatie heeft gehad.

Maar dat is mijn speculatie, klopt t doerakje?

ps bij mijn lessen is het wel cap op he!

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 15:35

Oke nouja dat heeft ze er niet bijgezet dus vandaar dat ik me dat afvroeg Knipoog

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 15:38

staat wel in de tekst dat ze is geopereerd hoor Lachen Maar is neit erg vragen staat vrij, ik weet t toevallig persoonlijk ook Lachen

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 15:42

ja dat had ik ook wel gelezen, maar dat betekent niet dat ze met bodyprotector moet rijden, is namelijk niet altijd zo.
Misschien deed ze het uit veiligheid.

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 15:43

oowh okj Lachen is neit erg hoor:-) zoals ik al zei vragen staat vrij Lachen

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 15:44

doe ik ook uit veilig heid maar ook voor mijn houding inderdaad..
ik sta nu ruim een week inderdaad op de lenthe heel erg leuk hoor!

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 10:43

Ziet er netjes uit ! Zeker na een rugoperatie ! Bloos!
Doe je wel voorzichtig ?? Ach gut

Prachtig paard heb je, het enige wat ik zo kan zien is dat je je tenen een beetje naar binnen moet draaien.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 10:45

Hé, daar is Bodyguard weer. Hij ziet er goed uit Ja. Bij de bovenste foto's het standaard: 'handen rechtop, teentjes naar binnen'-praatje Haha!. Ook lijkt het (maar ik kan het niet zo heel goed zien) alsof je beugels een gaatje naar beneden kunnen. Dan blijven je knieen netjes achter de wrong Lachen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 15:15

Moderatoropmerking:
Berichten die niet aan de regels voldoen verwijderd. Mag ik er jullie op wijzen dat HAW voor rijtechnisch commentaar is, en niet om afspraken te maken of gezellig ergens over te kletsen. Daar is de pb functie voor.