Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Daar moet ik nog 1,5 jaar mee wachten. Voor de rest ga ik er lekker mee aan de slag.chantal1993 schreef:Springen zou ik idd nog niet doen. Hooguit een drafbalkje om overheen te draven.
Ligt je zadel nog steeds goed? Een pony kan in een half jaartje onder het zadel heel goed breder geworden zijn. Het kan dat je zadel dan te krap is geworden en nu knijpt.
) en die had hij gemaakt en kwam het zadel weer brengen. We hebben gelijk gekeken of ie nog goed lag en of de vulling etc. allemaal nog goed is. Dit was het geval en het zadel lag perfect zij hij.
. Ja lastig uit te leggen. Maar probeer om langzamer te gaan rijden, en doordat ie dan ruimer kan gaan lopen, zal die toch hetzelfde tempo blijven lopen als dat ie deed
Jester_ schreef:Ik heb zelf een pony die heel kort van zichzelf koopt. Een D/E pony met B/C pony gangen zeg maar. Nu, na ong 1 jaar er intensief op trainen, loopt ze veel ruimer. Je moet je paard vooral veel lengte geven, en niet persee voorwaarts rijden.
Mij werd het me zo uitgelegd;
Als jij met een kind looopt van 2, lopen jullie in hetzelfde tempo, alleen dat kind maakt veel meer passen als jij, en holt een beetje. Als jij je paard dus zeg maar in het tempo van de volwassene laat lopen (dus een stuk slomer), maar tóch hetzelfde tempo zeg maar. Ja lastig uit te leggen. Maar probeer om langzamer te gaan rijden, en doordat ie dan ruimer kan gaan lopen, zal die toch hetzelfde tempo blijven lopen als dat ie deed