3-Jarige Alypso v. Calypso x Derrick @ Dressuurles

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

0maris0

3-Jarige Alypso v. Calypso x Derrick @ Dressuurles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 07:26

Afgelopen zaterdag hadden we weer even een half uurtje gelest,
Hij begon erg druk, maar we kregen hem er later goed doorheen.
Wij zijn nu net B gestart, en hebben volgende week weer wedstrijd.

We zijn op het moment bezig met rechtstellen, en stelling,
Ons probleem is, (maar niet altijd) dat King vaak door mijn been heen gaat op de volte en zo af en toe in de hoeken, maar daar zijn we druk mee bezig!

Afbeelding

Afbeelding

Moment dat hij door mn been heen probeert te komen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Proberen beetje hals te verlengen
Afbeelding

Afbeelding

saden

Re: 3-Jarige Alypso v. Calypso x Derrick @ Dressuurles

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 07:36

Ziet er goed uit Maris.
Hij wordt al een echt paard!

Even wat commentaar omdat dat verplicht is.
Blijf iets rechter zitten en houd hem iets meer op de buitenteugel als hij zo uitbreekt.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 07:38

Het moment dat hij door je been valt, los jij het op met je binnenteugel en daarmee ben je voor hem erg onduidelijk. Rij de volte veel meer op je buitenteugel, en als je dan merkt dat hij door je been valt dan corigeer je dat met hem extra naar buiten te stellen en een korte beenhulp (stevige) om aan te geven wat de bedoeling is. Zorg dat je in de voltes recht blijft zitten, want als jij naar binnen hangt dan is hij zijn evenwicht kwijt en kan hij alleen maar oplossen door op je volte uit te breken. Heb je les? want een goede instructie die jou erop wijst dat je King de juiste hulpen geeft, werkt absoluut! Succes ermee!

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 07:40

Idd, probeer goed je buitenteugel erbij te houden! Je ziet af en toe in de hoeken ook dat hij wat kantelt, let hier ook op Lachen

Verder blijft het een mooi beestje en hij is lekker geconcentreerd bezig! Jullie komen er wel Lachen

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 07:42

Met idd de buitenteugel zijn we mee bezig, alleen is dit af en toe best moeilijk.. (makkelijker gezegt dan gedaan,) maar merk idd zelf wel dat het helpt!

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 07:44

Issy schreef:
Het moment dat hij door je been valt, los jij het op met je binnenteugel en daarmee ben je voor hem erg onduidelijk. Rij de volte veel meer op je buitenteugel, en als je dan merkt dat hij door je been valt dan corigeer je dat met hem extra naar buiten te stellen en een korte beenhulp (stevige) om aan te geven wat de bedoeling is. Zorg dat je in de voltes recht blijft zitten, want als jij naar binnen hangt dan is hij zijn evenwicht kwijt en kan hij alleen maar oplossen door op je volte uit te breken. Heb je les? want een goede instructie die jou erop wijst dat je King de juiste hulpen geeft, werkt absoluut! Succes ermee!

Ja, je hebt idd gelijk! ik moet zelf ook gewoon af en toe even wat meer gaan "rijden"
Mn instructrice zegt idd de hulpen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 07:49

Leuk diertje, is het een pony of een paardje?

Ik zie wel erg veel spanning en onbalans, hij valt nogal uit elkaar. Probeer hem meer over de rug te rijden, met iets meer nageeflijkheid in de hals.

Ook lijkt je dekje me aan de grote kant, ligt nu bijna tegen de croupe aan.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 07:51

Hij is een paard, 1.62 Knipoog

Bedankt voor je tip!

Jett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 07:54

Ziet er leuk uit, mooie combinatie Haha!
Met het halsstrekken zou je kunnen proberen je handen wat breder te zetten en wat laten zakken, zodat hij probeert jouw hand te volgen!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 09:58

Oei maris, ik moet eerlijk zeggen dat ik wel eens betere foto's van je heb gezien Haha!

INderdaad probeer hem netjes op je buitenteugel te houden, dat rijdt ook voor jezelf een stuk makkelijker, je moet er aan wennen om zo te rijden, maar daarna merk je dat je er heel veel profijt van hebt, ik vind het gehele beeld ook wat gehaast, vooral de galop is heel erg uit elkaar, ga lekker terug zitten, beetje diep en laat hem fijn op je zit terug komen, moeilijk met een jong paard, maar als je hier nu al op traint krijg je een heleboel voor terug later Haha! Nogmaals, ik heb wel eens betere foto's gezien, dus ik weet hoe het kan gaan en dat ziet er al super uit Haha!

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 10:06

Achjah, we hadden gewoon ons weekendje niet!
Gelukkig liep ie later wel wat lekkerder toen we bijna klaar waren..
Hij heeft deze week even lekker vrij, kreeg een beetje de indruk dat het allemaal even een beetje veel was voor hem

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 10:11

mooi paard,ik raad je aan veel meer te draven,galop zit wel lekker en is makkelijk voor de ruiter ,maar een goede draf is even zo belangrijk.
Misschien draaf je ook wel meer,maar heb je daar geen foto's van genomen...kan ook natuurlijk.
Let op je handen,wat een paard ook doet het is nergens voor nodig je hand op je been vast te zetten.
Succes verder...prachtig paard!!

zoepahhpaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 10:56

Hij is erg zoekende.. maar dat wordt beter als je hem goed op 2 teugels houdt.. Verder lekker doortrainen..want het is een knapperd om te zien!

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 12:21

hij loopt er al aardig lekker bij hoor.
maar ik zou ook wat meer nageeflijkheid willen zien.
Verder is er al genoeg gezegt over je buitenteugel.

Succes verder Haha!.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 20:02

Ook bij deze foto's heb ik niet het idee dat je hem lekker aan het lopen hebt. Natuurlijk kan dat een moment zijn. Maar vindt dat King nogal een houding aan neemt. Heb het idee dat je niet veel kan regelen. In de zin van het verlengen en verkorten van de hals en de hoogte waarin hij loopt.
Ik zou hem graag een stuk lager zien waardoor hij ook meer door zijn lijf moet gaan lopen. Heb namelijk op een heel aantal foto's het idee dat hij zijn rug wat weg drukt!

Je paard is nog jong, dus je hebt gelijk dat hij nu weer even rust krijgt. Soms hebben ze dat nodig om het te kunnen verwerken.
Veel succes en plezier met King en de wedstrijden!!

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 22:04

En helaas maris, ook ik heb wel eens betere foto's van je gezien! Haha! Zeker de derde foto kan natuurlijk niet he Clown

Ook ik zie ze liever wat lager lopen zodat ze de rug meer kunnen ( en gaan ) gebruiken.

Even rust is zoals laura het al zegt geen slecht idee. T blijft natuurlijk een jong paard. Zeker ook omdat je binnenkort weer een wedstrijd hebt. Hij moet een hoop verwerken nu!

Maar feit blijft; ik vind het een heel erg leuk paardje!! Haha!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 05:34

Ik vindt foto 3 ook niet kunnen. Wat een naar beeld jij zonder hoofd!! Hahaha!!

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 07:09

ponyparadijs schreef:
Ik vindt foto 3 ook niet kunnen. Wat een naar beeld jij zonder hoofd!! Hahaha!!

Haha Bloos
Ach je kan altijd wel normale rijfotos laten zien, maar vind ook dat je niet echt lekkere fotos ook best zou moeten kunnen plaatsen, alleen maar beter om tips te krijgen die ik nu dus krijg!
Vrijdag of zaterdag gaan we weer rijden, (na dus een aantal dagen rust) en we gaan er idd even aan werken! Knipoog
Kwa schakelen met zn hals lukt idd nog niet helemaal lekker, maar daar zijn we hard mee bezig o.a. in de les, afgelopen wedstrijd deed hij dat dan wel weer super, maar in de bak thuis weer wat minder..
Het is gewoon af en toe nog een beetje zoeken.. zowel voor hem als voor mij, maar het komt vast en zeker wel goed!! Haha!

Bedankt iedereen voor de tips!

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 07:56

ja het blijft natuurlijk een jong paard waarvan je niet kan verwachten dat ie zomaar perfect loopt, dus t is gewoon goed natuurlijk dat je er wel aan werkt Lachen En gaat vast ook helemaal goed komen!

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 08:33

SuperSmurf schreef:
ja het blijft natuurlijk een jong paard waarvan je niet kan verwachten dat ie zomaar perfect loopt, dus t is gewoon goed natuurlijk dat je er wel aan werkt Lachen En gaat vast ook helemaal goed komen!

Idd! Vork

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 19:00

leuk hoor! ziet er goed uit voor een 3 jarige Haha!
maar probeer niet die binnenhand naar je knie te halen... juist naar voren steken en met je binnenbeen komen. ook al loopt ie er door heen... nooooooooit met de binnenteugel!!!