Uitblinker weer eens @ work, klaar voor de B?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Frankinero

Uitblinker weer eens @ work, klaar voor de B?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 21:41

[HAW] Uitblinker, nieuwe kanjer 1e keer Bokt & Bonte kanjer Frank

N.a.v. mijn laatste topic van 5 weken geleden toen ik Uitblinker net had hier een kleine update van 5 weken later.
Deze foto's zijn verleden week gemaakt zonder dat ik het wist. Zijn dus echte foto's en geen "gemaakte".

In Januari wil ik graag met Uitblinker gaan starten in de B dressuur.
Hij is nu 7 jaar en na contact met de fokker weet ik dat hij verleden jaar pas ingereden is.
Deze mensen hebben hem dit voorjaar verkocht aan een handelaar en ik heb hem nu 5 weken in bezit.

Uitblinker is een beetje lui in de binnenbak en loopt er nog niet zoals hij buiten loopt. Maar als we in januari gaan starten zal hij ook binnen moeten lopen dus we trainen nu dan weer binnen en dan weer buiten. Momenteel zijn we hem aan het beleren voor de kar.

Afbeelding

Afbeelding

Hier wil hij weer net wat achter de loodlijn gaan lopen. We zijn druk bezig met over de rug laten lopen en met het neusje eruit lopen maar af en toe vervalt hij in zijn eigen oude houding.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En al wat vooruitgang met 5 weken geleden?

M_EL_ISSA

Re: Uitblinker weer eens @ work, klaar voor de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 21:47

Zeker weten klaar voor de B Huilen van het lachen
Ziet er heel netjes en ontspannen uit!
Vind het ook een heerlijk paardje Pling
Veel plezier met je paardje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 22:11

Ik zie liever wat meer basis voor B. Dat je paard wat lager loopt!

Maar ze loopt ontspannen en over de rug dus zeker B klaar! Ja

Heel leuk paard! Alleen let op je pianohandjes!

Edit; op de laatste foto lijkt het net alsof je paard zn hoofd kantelt... doet hij dit vaak?

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 08:05

Je bent heel erg vooruit gegaan, knap hoor hoe je het weer oppakt na die val.
Probeer jezelf lang te maken en trots te gaan zitten.
Geniet van je paard en alvast heel veel succes in de B! Pling

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 08:15

Zorg dat je je benen lang houdt.

Verder vind ik het een net plaatje om te zien. Ik zou zeggen ga ervoor om in januari te starten.

Nen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 09:36

Ja hoor, hier kan je makkelijk een B-wedstrijd mee starten! Let er alleen wel op dat je paard niet zelf in een houding gaat lopen, en zo stiekem achter de teugel kruipt. Dat lijkt soms op sommige foto's, maar kan natuurlijk ook een momentopname zijn.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 09:58

Ik krijg het idee bij de foto's dat je meer met je handen werkt dan met je benen (correct me if i'm wrong). Naar mijn idee kan hij lekkerder van achteren uit. Knipoog

Frankinero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 12:06

We zijn hard bezig met hem uit zijn eigen houding halen maar af en toe loopt hij er stiekem nog wel eens.

Met mijn handen werk ik totaal niet. Het is voor mij juist allemaal zo moeilijk omdat hij totaal geen mond heeft. Durf er dus amper aan te komen. Hij is juist super achter vandaan te rijden. Maar ja in de binnenbak rijden we er helaas met de handrem nog op.

Nietactief1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 16:37

Ik denk dat je zeker klaar bent voor de B !
Let alleen op de piano handjes.
Veder ziet het er netjes uit behalve dat ie soms achter de loodlijn loopt.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 16:44

Rij je bewust met zijn hoofd zo hoog?(voor b.v. zijn ballans) Anders zou ik toch graag zien dat hij zn hals iets "laat vallen" en meer rekt ,vooral dat stukje direct achter zijn oren dan heb je waarschijnlijk gelijk je "probleem" opgelost dat hij soms iets achter de loodlijn kruipt. Dat hoort het hoogste punt te zijn. Verder vind ik het er netjes uitzien! Jullie zijn een leuke combi.

Frankinero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 08:43

Thanks Hesterve! Ik ben bewust met zijn hoofd bezig. Hij moet nu nog willen laten vallen en soms lukt het en soms niet. Buiten gaat t een stuk beter. Daar ontspant hij meer.
We zijn nu al een stuk verder in 5 weken dus hopelijk loopt hij over 5 weken nog beter haha.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 08:51

Ik vond in je vorige topic zijn halslengte veel fijner ondanks dat hij achter ja hand kruipt. Ik zou graag zien dat je die lengte weer wat opzoekt en dan met het neusje er uit. Hij loopt nu ook te veel in een houding en zijn ruggebruik is niet optimaal.
Probeer je armen en schouders te ontspannen!
In de B hoeft hij nog niet zo opgericht te lopen en maak daar lekker gebruik van zolang hij van achter maar scherp blijft.
Succes!

Renszke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 10:10

Ik moet je eerlijk zeggen, dat ik de foto's van het vorige topic beter vond. Daar liep hij veel meer over zijn rug!

Verder vind ik het een prachtig paard! Ik denk dat jullie wel in de B zouden kunnen starten, zonder probleem! Jouw houding is mooi en je handen hebben ook de goede ligging.

aira2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 15:50

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik hem lekkerder vind lopen op die andere topic. Meer ontspannen. Het lijkt nu een beetje alsof je hem een beetje in elkaar trekt. (maar als ik dat fout heb hoor ik dat graag)

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 18:05

het is moeilijk van fotos te zeggen of je klaar bent voor het B maar zoals ik de fotos zie denk ik zeker doen Haha! want op de fotos ziet het er hel erg goed uit

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 18:07

schrijf je maar in voor een wedstrijd Lachen moet lukken Lachen Ziet er netjes uit.

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 18:22

Ik denk wel dat ie der klaar voor is, Misschien een keer een oefenwedstrijdje proberen;)

Unni

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 20:01

Hier kan je wel mee in de B starten hoor. Het ziet er alleen idd mischien net even te gespannen uit.
Ik las even je oude topic en ik wilde even zeggen dat ik enorm veel respect ervoor heb dat je überhaupt weer te paard zit!

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 20:42

Wat een mooi paard! Houd je benen lang, op een paar foto's kruipen ze wat naar voren.
Lijkt me dat je prima kunt starten in de B Lachen

Frankinero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-08 12:20

Thanks allemaal.

Buiten loopt hij echt heerlijk maar binnen wil hij echt niet ontspannen. Nog niet althans.
Maar ja als ik ga starten moet t ook binnen dus hij moet het echt even leren. Vandaag en gister heerlijk laag enr ond kunnen rijden in de binnenbak dus het begin is er!

@ Aira 2005 ik trek hem totaal niet naar beneden. Hij heeft juist bijna geen mond.

@ Unni thanks!!!

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 13:41

Ik heb je vorige topic niet gezien, maar wat ik hier op de foto's zie, vind ik hem niet fijn van achteren naar voren. je mist een heel stuk verbinding naar zijn voorhand toe. Vandaar dat hij achter de teugel wil kruipen en in een houding wil lopen. (en dat jij geen gewicht in je hand hebt.
Hij moet z'n bovenlijn meer opbollen. Je ziet heel duidelijk op de foto's dat hij het eerste stuk hals (gezien vanuit de schoft) naar beneden houdt ipv dat hij dat stukje oprekt en opbolt.
Probeer hem iets lager in de stellen qua hoofd/halshouding (iet meer laten vallen vanuit de schoft) en rijdt veel overgangen en schakel veel. Ook balkjes lopen zal erg goed voor hem zijn.

Dors04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 13:57

mooi paard
jullie zijn wel klaar voor de B
maar ik hoor vaak om me heen dat veel ruiters op hun protocol hebben staan dat ze wat lager moeten
dus ik denk dat dit bij jou ook het geval is
maar het ziet er goed uit