Overhaaste galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Liin__x

Overhaaste galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 18:05

Mijn B-welshje heeft een overhaaste galop.
Het is al aan de beterhand, maar het lukt nog niet echt, wat kan ik doen?

M_EL_ISSA

Re: Overhaaste galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 18:36

Heel veel figuren maken, kleine volte, slangenvolte enz. En vooral veel schijnovergangen maken Huilen van het lachen

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 20:44

Haha, komt heel erg bekend voor Haha! met mijn welshje van 24!!
Ook nog B , toeval?? Tong uitsteken

Wat mijn zusje dan altijd doet is beetje met het bit spelen dus een beetje wiebelen met je vingers ofzo Clown en heel rustig zeggen, 'hooo maaar, doe maar rustig'

Maarja, het zijn welsh'jes dus pit is er altijd! Als je in de bak rijd zou ik hetzelfde doen als wat melissa zei Ja

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 00:19

Het zou ook kunnen dat je paardje zijn balans nog niet gevonden heeft waardoor hij dan ook iets sneller gaat proberen , gewoon om zijn evenwicht te zoeken.
Dus er zeker op proberen te letten je paard zo recht mogelijk te rijden, in evenwicht en in balans, dus ook de ruiter moet er heel erg op letten zijdelings in evenwicht te zitten, en het paard niet hinderen.
Zeker nooit naar voren gaan met je gewicht als hij zou versnellen , dus goed achteruit blijven hier echt heel nadrukkelijk op letten hoor, want dit is een heel vbeel gemaakte fout het paard loopt iets te vlug en de ruiter gaat dan naar voren wat dan eigenlijk in de ogen van het paard betekend van goed ik ben goed bezig ze geven me zelfs al meer vrijheid , en idd met je stem dan gelijktijdig hem tot rust proberen te krijgen.

Espoir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 11:56

Inderdaad veel schijnovergangen rijden en ik zou ook veel echte overgangen maken. Paar passen galop, terug naar draf en dan weer aangalopperen.

Fab_Love_Emm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 14:26

halve ophoudingen met je hand maken maar tegelijkertijd wel drukken met je kuiten.

priekjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 16:45

oooeeh zoo bekend! Tong uitsteken
Mijn haflingertje heeft ook altijd haast en racet de bak door.. Bij wedstrijden ook altijd commentaar van: "oeh wat ging 'ie hard"
Haha!
Ja , veel overgangen rijden helpt vaak wel.. Maargoed, als ze eenmaal hard willen, krijg je dat toch niet meer helemaal goed, in een keer.. Clown

tjestolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 09:29

dat probleem heb ik nou ook met mijn welshje!!
idd er zit altijd pit in!!
ook gaat de mijne met zn kopppie in de lucht zitten :'(

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 17:07

volte vergroten en weer verkleinen,,,,, en veel schijn overgangen.

KamouLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 12:35

Heel veel figuren maken en schijnovergangen Lachen

bram140

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 20:06

wendingen!

sieta87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:42

Kleine voltes rijden in galop wil nog wel eens helpen, draaien draaien draaien. Een paar keer en dan er weer uit. Zodat jij de controle krijgt. Ga goed zitten in je zadel en maak ophoudingen terwijl je voltes rijdt.

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:45

Mijn paard heeft ook een te overhaaste galop, het is heel moeilijk om haar bij me te houden.
Daarbij snijd ze ook nog de hoeken af, ik probeer altijd zoveel mogelijk voltes te maken en wendingen

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:55

Praten, en vooral niet willen remmen met de teugels maar voornamelijk op je zit Knipoog
Wij hebben/hadden ook zo'n fjord en nu ook een ex-polopaard die vaak hard willen galoperen maar gewoon rustig praten en veel figuren rijden en niet te strenge ophoudingen Knipoog
(bij ons gaat het ex-polo paard gelijk in opstand als je te veel druk zet)

sieta87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 20:55

Kan hij ook vanuit stap in galop aanspringen? Dan heb je hem gelijk al meer onder je. Probeer kleine voltes te rijden. Draaien, draaien, draaien. Dan moet hij wel langzamer. Een paar keer doen en dan weer rechtdoor. Heel veel in tempo schakelen.

Liin__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 12:52

sieta87 schreef:
Kan hij ook vanuit stap in galop aanspringen? Dan heb je hem gelijk al meer onder je. Probeer kleine voltes te rijden. Draaien, draaien, draaien. Dan moet hij wel langzamer. Een paar keer doen en dan weer rechtdoor. Heel veel in tempo schakelen.

Nee, ik denk het niet. Als ik naar huis ga doet hij dat wel, ik zal het eens proberen vandaag Knipoog
Dank jullie wel allemaal!

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 15:01

sieta87 schreef:

lijkt mij persoonlijk ook wat te hoog van niveau,,,,,

Als lessen geen optie is ,, heb je dan niet een (oudere)vriendin die wel les heeft?? misschien dat zei jou kan helpen en/of begeleiden.

Liin__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 17:42

Ik heb gisteren dus gegaloppeerd hé, en met de eerste tip die ik probeerde (halve ophouding met druk van de kuiten) kreeg ik hem al meteen kalmer (ik deed altijd halve ophouding en daarna druk van de kuiten), zelfs met het springen bleef hij rustig en dus springt hij veel beter!
Dus dank jullie wel, mijn probleem is opgelost!

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 18:51

Liin__x schreef:
Ik heb gisteren dus gegaloppeerd hé, en met de eerste tip die ik probeerde (halve ophouding met druk van de kuiten) kreeg ik hem al meteen kalmer (ik deed altijd halve ophouding en daarna druk van de kuiten), zelfs met het springen bleef hij rustig en dus springt hij veel beter!
Dus dank jullie wel, mijn probleem is opgelost!

nou mooi voor je ,, het is ook moeilijk ,, je hebt al gauw de neiging bij een voorwaards paard te veel met de handen te doen en te weing met benen,, maar ben blij voor je dat er vooruitgang geboekt is! Haha!