hengstig?of iets anders?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ellen__

hengstig?of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 15:18

toen ik gister met Amber(vz-paard) ging rijden in de bak(pensionstal in de buurt) zat ze de hele tijd te hinniken.
toen we aankwamen begon het eigenlijk,er staat naast de bak een hafje in de wei,daar begon ze naar te hinniken(ze kwam meteen naar het hek Haha! ) maar goed wij de bak in,en Amber werd heel erg druk,hele tijd hinniken,niet stilstaan tijdens opstijgen terwijl ze dat normaal wel doet,zo schrapen met haar voorbeen Boos!
toen ik eindelijk was opgestegen,ben ik met haar aan t werk gegaan en opeens begint ze weer!
op de terugweg ook hele tyd hinniken..
was ze ook heel druk en bijna niet te houden!!
is ze gewoon hengstig of kan het iets anders zijn?
toen ik 1,5 week terug daar in de bak reed,deed ze het ook!
en de keren daarvoor helemaal niet!

M_LiSszz

Re: hengstig?of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 15:39

meeste paarden/pony`s die hengstig zijn gaan staan plassen.
heb ook een meisje gehad bij de rijvereniging die had een paard en die hinikte ook iedere les.
kan goed zijn dat hij het andere paard gewoon heel erg interesant vond.

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 18:08

M_LiSszz schreef:
meeste paarden/pony`s die hengstig zijn gaan staan plassen.
heb ook een meisje gehad bij de rijvereniging die had een paard en die hinikte ook iedere les.
kan goed zijn dat hij het andere paard gewoon heel erg interesant vond.

mijn vorige paard dat was een pismerrie en dus heel vaak hengstig en die plaste eigenlijk nooit onder het rijden Knipoog

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 18:26

Hoe staat je paard verder 'thuis' zegmaar? Staat ze alleen of met andere paarden? Want als ze alleen staat kan het zijn dat ze zich wat eenzaam voelt en contact zoekt. Dit bedoel ik absoluut niet aanvallend hoor Knipoog Kan alleen een oorzaak zijn. Kan ook zijn dat ze het inderdaad gewoon heel interessant vindt, nieuwe omgeving misschien?

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 18:28

saarie schreef:
Hoe staat je paard verder 'thuis' zegmaar? Staat ze alleen of met andere paarden? Want als ze alleen staat kan het zijn dat ze zich wat eenzaam voelt en contact zoekt. Dit bedoel ik absoluut niet aanvallend hoor Knipoog Kan alleen een oorzaak zijn. Kan ook zijn dat ze het inderdaad gewoon heel interessant vindt, nieuwe omgeving misschien?

nee ze staat samen met een merrie van 2 jaar!
ook geen nieuwe omgeving,ze komt daar al aardig wat jaren,ze heeft daar zelfs op stal gestaan,en de weken hiervoor deed ze dit niet Clown

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 18:30

Hmm dan zou ik het ook niet weten :p misschien mist ze haar maatje? Tenminste die van mij hinniken ook de hele tijd als ik alleen uit rijden ga... Of misschien was die haf nieuw?

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 18:34

nee dat denk ik ook niet dat ze haar mist want toen we de straat inkwamen stopte ze ermee Clown Tong uitsteken
die haf is ook niet nieuw.. Knipoog (is de moeder van haar weide-en stal maatje)
vorige keer ging ze als we langs odilly heen kwamen stilstaan en de staart omhoog,dat deed ze nu niet.
toen ik haar stil wilde zetten om af te stijgen,zette ik haar expres de andere kant op en begon ze heel druk te doen om zich om te kunnen draaien en ook bokken en zo Clown

Shetje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 19:17

Misschien was er iets in de buurt waar zij op reageerde wat jij niet opmerkte ofzow... Ik zou het verder ook niet weten.Tong uitsteken

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 20:41

weetje zeker dat daar een hengst was??
Als het een ruintje is kun je dat zien aan zijn ballen (of eigenlijk niet Clown ) die mist hij.

Als het een ruintje is, kun je altijd de paarden proberen te ruiken?? Als je het niet vertrouwd meot je het ook niet doen hoor!

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 20:57

Friso_lover schreef:
Als het een ruintje is kun je dat zien aan zijn ballen (of eigenlijk niet Clown ) die mist hij.

Als het een ruintje is, kun je altijd de paarden proberen te ruiken?? Als je het niet vertrouwd meot je het ook niet doen hoor!

er zijn daar helemaal geen hengsten Knipoog
ook geen ruinen Haha!
alleen maar merries!de merrie die naast de bak staat daar was ze hele tijd naar aan t hinniken Knipoog

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 21:05

ellenAST schreef:
Friso_lover schreef:

er zijn daar helemaal geen hengsten Knipoog
ook geen ruinen Haha!
alleen maar merries!de merrie die naast de bak staat daar was ze hele tijd naar aan t hinniken Knipoog

Dan kan het denk ik wel Knipoog wel meteen je paard wegtrekken/duwen om verwondingen te voorkomen.

Als je merrie haar een keer kent, houd ze misschien wel op met 'irritant' doen. Misschien blijft ze nog een beetje kijkerig, maar dat zal dan ook wel over gaan denk ik Knipoog

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 21:12

kan t wel proberen als de eigenaar t goed vindt!
de andere merrie is wel heel sociaal dat weet ik wel,maar amber is aardig dominant!
dus weet niet zeker of t goed gaat maar zal t eens aan de eigenaar vragen, hij kent amber zelf immers ook goed!!
kan t ook zijn dat amber in de gaten heeft dat odilly drachtig is? Clown

c_masmeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 12:17

je kan kijken of ze hengstig is door met je hand over haar billen te gaan, als ze haar staart op tilt is ze hengstig.

xNicky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 12:21

Mijn pony heeft dat ook een paar keer gedaan.
dat was toen ze gestresst was in haar rug
en dan werd ze hengstig en werd het nog erger.
dan kon ze ok niks hebben.
dus misschien dat dat het ok kan zijn.

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 12:28

het kan ook zijn om jou van je conentratie af te halen!
omdat je dit niet gewent ben!
mijn ruin doet dit ook zomaar in 1x. maar probeer je er niks van aan te trekken en door te gaan! wilt ook nog wel is helpen!

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 13:03

bedankt allemaal!
ja heb haar daarna ook aan t werk gezet zodat ze de aandacht bij mij hield en niet ergens anders...

Fab_Love_Emm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 14:25

Het kan ook zijn dat ze gewoon blij is een ander paard te zien, zeker als je in je 1tje rijdt, mijn vzpaarden doen dat namelijk ook (alle 5) .
gewoon been geven en gelijk figuurtjes rijden!