Allando & ik voor het eerst op bokt!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_JessieJarig

Allando & ik voor het eerst op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 09:18

Laat ik jullie even voorstellen aan mijn "verzorgpaardje".
Dit paard is van mijn vriendin en ik rij hem ongeveer 1 a 2 keer in de week.

Over Allando:
Allando is een echte hongaarse ruin van 6 jaartjes jong, +/- 1,63 en een rood schimmetltje.
Hij heeft de eerste 6 jaar in een stalletje vast geboden gestaan op de pusta's (hongarije).
Nooit een wei gezien maar wel hard werken aan touwen. Dus ook de nodige littekens helaas, maar daar wordt hij niet minder lief van Knipoog
Hij zit op dit moment lekker in de pubbertijd en is af en toe een regel rechte ramp om te rijden haha.
Hij is nu 3 maanden in het bezit van mijn vriendin en 4 maanden onder het zadel.

Op dit moment zijn we lekker bezig met door rijden.
Veel overgangen rijden, figuren rijden en proberen de galop beter onder controle te krijgen.
We rijden niet op niveau maar mijn vriendin wil B gaan starten in 2009.
Uiteindelijk doel is om officieel te gaan starten met springen.

Eigen commentaar:
- Benen minder ver naar achter
- Tenen naar binnen
- en vooral normaal doen met die handen haha!! Ik heb moeite met een zweet vast houden waardoor ik een hele rare binnenhand krijg.
Ik moet mijn handen meer dragen. Iemand tips voor die zweep?

Nou genoeg gekletst!!
hier de foto's ^^

1) Goed voorbeeld van mijn slechte binnenhand
Afbeelding

2) weer die zweep
Afbeelding

3) Opperste concentratie, bij mij dan :p Tenen en weer die hand Vork
Afbeelding

4) Teugel mogen iets korter, handen bove de schoft
Afbeelding

5) gaan die handen weer Clown
Afbeelding

6) jullie raden het al...weer die terrible handen
Afbeelding

7)
Afbeelding

8) Mooi! jammer van mijn handen.
Afbeelding

9) Lekker klaar ^^
Afbeelding

Het zadel waar ik op zit is voor mij voor het mooie net te klein daar ben ik mij bewust van.
En staat beige hem niet ooonwwwijs chique Haha!
Alle tips en opmerkingen zijn welkom!!
Laatst bijgewerkt door _Jessie op 14-10-08 09:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Caesar

Re: Allando & ik voor het eerst op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 09:21

Je hebt 2 linken achter elkaar geplakt volgens mij, je fotos doen het niet.

Edit: Nu wel. Paard drukt zich nog erg weg, wordt teveel met druk van voor gereden. Je neusriem hangt te laag. Verder vind ik het knap dat jullie met een paard met zo'n verleden nog lekker kunnen rijden en dat hij daarin het vertrouwen heeft teruggevonden! Compliment!
Laatst bijgewerkt door Caesar op 14-10-08 09:31, in het totaal 1 keer bewerkt

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 09:21

uhm je foto's doen het niet

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 09:24

Je moet even deze links verwijderen. Bij Photobucket zie je onder de foto 4 balkjes staan. "Email & IM" , "Direct Link", "HTML code(die heb je nu)" en "IMG Code". Als de die laatste kopieert hoef je ook niet meer [img][/img] te doen, daar staat hij dan al tussen. Succes!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 09:28

Hier, ik heb toch niets te doen:

Edit: Foto's verwijdert, je hebt ze zelf al.

Ik vind je heel erg kort zitten, je krijgt een nettere zit als je iets langer gaat zitten, je ziet nu duidelijk hoever je uit het zadel komt. Verder is het een erg leuk paard!
Laatst bijgewerkt door Utixo op 14-10-08 09:31, in het totaal 1 keer bewerkt

_JessieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 09:30

ik had het gezien Ze zij aangepast met commentaar er bij. Ik zie alleen dat utixo me voor was.
Laat het maar horen ^^

Ik zit inderdaad redelijk kort, ik zal ze volgende keer wat langer doen! Dank je

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 09:36

als eerste, je hebt je bandages niet goed om!

idd je beugels een paar gaatjes langer maken, daar word je houding een stuk beter van.
je handen zien er verder alles behalve vriendelijk uit, een paardje wat de nodige littekens heeft zou ik zelf anders rijden. zou hem lekker op eigen benen laten lopen en dan nog maar niet aan de teugel eerst z'n eigen balans vinden. veel overgangen en schijnovergangen rijden.
verder leuk paardje, succes ermee!

Veerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 09:41

wouw mooi paard hoor en idd dat beige staat heel erg mooi het zijn oowk hele leuke foto's

Groetjes Veer

_JessieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 10:01

@ Pashon: Dank je wel, die overgangen rijden doe we inderdaad wel maar wat bedoel je percies met "schijnovergangen".
Verder nog tips voor mijn handen?
Bandages heeft me vriendin gedaan omdat ik dat voor geen meter kan Schijnheilig zal het haar melden.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 10:08

met schijnovergangen bedoel ik, in draf terug nemen tot bijna stap maar je houd de achterhand wel actief en laat hem vooral er niet uit vallen, dit doe je enkel maar een paar passen en dan weer actief vooruit.

wat je handen betreft, je kan een sporenriempje aan de ringen aan je zadel vastmaken en hier je pink achterhouden zo leer je ze mooi stil en op de plaats te houden.

van die bandages zou ik idd even melden zo kunnen ze namelijk meer kwaad dan goed doen.

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 10:09

ik ben het eens met mijn voorganger Clown laat hem lopen op zijn Eigen benen dat is belangrijk, dus minder in de mond, lekker overgangen rijden en voorwaarts houden.!

schijnovergangen zijn overgangen van bijv. draf naar BIJNA stap dus net niet Knipoog

verder vind ik het knap dat jullie dit doen en wens ik jullie heel veel succes en plezier!

en idd. bandages Clown

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 10:12

wat superknap dat jullie dit paard zo hebben opgepakt! Afgod
om hem wat meer plezier te laten krijgen in het rijden zou ik veel afwisselen, lekker overgangen rijden, wat minder druk van voor, misschien wat balkjes neerleggen?
ook hangt volgens mij (kan het verkeerd zien hoor) je bit wat laag in zijn mond!
superveel succes met dit lieve dier!

_JessieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 10:39

Oke super, bedankt. dan gaan we die schijnovergangen ook lekker op pakken Haha!

dank jullie wel voor de lieve berichtjes ^^

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 11:19

Heel leuk paard, mag nog wel een beetje aandikken en spieren krijgen, maar met zo'n verleden doet hij het eigenlijk heel goed!
Qua commentaar heb ik niet veel toe te voegen.
Ik ben wel nieuwsgierig naar hoe jullie aan dit paard zijn gekomen. Ik heb zelf ook een Hongaars paard, wel in NL gekocht.
En zie ik in je onderschrift dat hij te koop staat?

Isa_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 11:27

Wat meer aan de ontspanning werken, jijzelf meer aan je houding en oh please.... trek andere schoenen aan! Puur voor de veiligheid Knipoog Ik ben hier echt niet voor, vind ze helemaal NIET geschikt voor het rijden, te breed en de zool is niet glad en dus ongeschikt voor in een stijgbeugel.

Voor de rest ben je zo goed gekleed met cap en BP en dan doe je dit.... Verdrietig

_JessieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 11:42

@ Mendi: Vrienden van ons gaan in Hongarije wonen en die hebben dit paard mee genomen voor mijn vriendin Knipoog Dus bijna direct daar vandaan. Maar degene die te koop staat is een ander hongaars paard die die mensen ook meegenomen hebben maar niet kunnen houden.

@ Isa_W: het zijn ook inderdaad eigenlijk mijn stal schoene Schijnheilig Maar mijn nieuwe rijlaarzen zijn onderweg hoor! Ik rij eigenlijk liever met laarzen maar ja...daar groei je wel is uit.

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 12:17

Leuk paard!
Als je je teugels wat korter neemt kan je beter contact houden met de mond en hoef je je handen niet zo ver naar je toe te halen om contact te houden. Handen dragen voor het zadel en niet zo dichtbij je lichaam. Dan zal hij ook rustiger in de aanleuning worden en van die zekerheid kan hij zichzelf meer gaan dragen. Probeer hem niet in de krul te trekken, de aanleuning hoort vanuit een paard zijn schoft te komen, niet vanuit een knik achter zijn oren.
Lekker overgangen rijden, figuren en voorwaarts aan het been.
Slangenvoltes zijn ook een fijne oefening, en hem dan niet de bocht om sleuren zoals er vaak gebeurd, maar rustig omstellen-rechtstellen-omstellen.
Wat betreft de zweep: Probeer hem langs je been naar beneden te houden, dan verbeterd ook gelijk de handhouding!
Ik ben benieuwd hoe hij er straks met wat meer bespiering uitziet!