Noble touch @ 1e x bitloos

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Noble touch @ 1e x bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 19:49

hooi,

vandaag voor het eerst bitloos met noble gereden ! En natuurlijk zijn er foto's gemaakt, Ik gebruikte een cross rope bridle (zelf geknoopt) en hij deet het naar mijn idee erg goed op dit hoofdstel dus binnekort maar een maylot crosslink kopen. Nou genoeg gel*lt maar toch eerst nog even mijn eigen commentaar:

hakken uit drukken
recht zitten
en op mijn kont zitten in gallop

eerst in gestapt natuurlijk maar geen foto's van.

1. lekker drafje
Afbeelding

2. strekken (een van onze sterkere punten)
Afbeelding

3.
Afbeelding

4. ZITTEN !!
Afbeelding

5. teugel iets te strak ik moet nl nog een neusbontje kopen
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8. nues riem goed doen
Afbeelding

9. en we kunnen weer verder Tong uitsteken
Afbeelding

10. en lekker uit stappen
Afbeelding

en nog 2 lieve foto´s van hem

groooote neus Koe
Afbeelding

mooi paardje Bloos
Afbeelding

Lady1969

Re: Noble touch @ 1e x bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 19:53

Hoi

Hartstikke fijn dat je het bitloos gaat proberen maar koop aub een fatsoenlijk hoofdstel

Op foto 5 en 9 zie je de 'neusriem' erg snijden, niet echt lekker voor je paardje.
Volgens mij klopt je zelfgeknoopte hoofdstelletje niet helemaal........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 19:57

Lady1969 schreef:
Hoi

Hartstikke fijn dat je het bitloos gaat proberen maar koop aub een fatsoenlijk hoofdstel

Op foto 5 en 9 zie je de 'neusriem' erg snijden, niet echt lekker voor je paardje.

hij is na geknoopt na de echt cross rope bridle´s en ik zei toch al dat ik nog een bontje moest kopen en dat ik nog een maylot ga kopen maar ik heb niet echt het geld om zomaar luk raak hoofdstellen te gaan kopen zonder er zeker van te zijn dat mijn pony op dat hoofdstel te rijden valt

Donkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 19:59

Sorry lees net jou reactie mijn tip overbodig Clown
Laatst bijgewerkt door Donkim op 13-10-08 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 19:59

Ik bedoel het niet banketstaaf hoor maar zag dat ding zo snijden
Ik heb zelf een CRB van Lovelance 25 euro inclusief teugels, dus dat kost je de kop niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 20:01

Lady1969 schreef:
Ik bedoel het niet banketstaaf hoor maar zag dat ding zo snijden
Ik heb zelf een CRB van Lovelance 25 euro inclusief teugels, dus dat kost je de kop niet...

ik ga morgen ook een bontje kopen dan snijd het niet meer. maar het vandaag heb ik zo min mogenlijk druk op mijn teugel gehad zodat het zo min mogelijk snee

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 20:03

Ik vraag mij een beetje af wat dat dubbele bij de neusriem is. Hebben andere CRB's dat ook? Ik heb dat namelijk nog nooit gezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 20:04

Flew schreef:
Ik vraag mij een beetje af wat dat dubbele bij de neusriem is. Hebben andere CRB's dat ook? Ik heb dat namelijk nog nooit gezien.

ja dat dubbele dat verschoof alsmaar en andere hebben dat ook zodat het minder snijd dus dat dubbelen moet ik nog even veranderen zodat het zoiezo minder snijd

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 20:06

Afbeelding
Dit is een 'originele'
Die heeft ook een dubbele neusriem maar dat is anders geknoopt dat kan niet schuiven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 20:07

idd heb net zitten kijken dus dat zal ik morgen ook meteen ff veranderen

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 20:30

Mijn CRB heb ik voor 2,50 overgekocht ROFL Was helemaal nieuw. Je kunt beter gewoon even op EA kijken hier op bokt dan zelf wat knutselen. Als je een bontje koopt is de functie van druk op bepaalde plekken ook weg, en kun je net zo goed weer met een gewoon hoofdstel gaan rijden.

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 20:46

Anoniem schreef:
Lady1969 schreef:
Hoi

hij is na geknoopt na de echt cross rope bridle´s en ik zei toch al dat ik nog een bontje moest kopen en dat ik nog een maylot ga kopen maar ik heb niet echt het geld om zomaar luk raak hoofdstellen te gaan kopen zonder er zeker van te zijn dat mijn pony op dat hoofdstel te rijden valt

Hey,

Je hebt hem niet helemaal goed geknoopt. De 2 touwtjes die over de neus lopen, mogen niet schuiven. Je trekt nu 1 stuk strak, dit hoort niet.. Nu heb je druk van 1 touwtje, dit is te scherp. Een bontje lost dit niet op..

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 20:48

Ik heb totaal geen verstand van bitloze hoofdstellen, dus daar ga ik dan ook niks over zeggen. Wel zie ik een paard wat op bijna alle foto's ontzettend op de voorhand loopt, ik zie een zadel wat te ver naar voren ligt en door een voortuig ook nog eens op die plaats gehouden wordt. Ik zie een ruiter die haar benen naar voren afsteekt en de polsen naar boven draait ipv lichtjes naar buiten. Nogal wat punten die de aandacht behoeven lijkt me zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 20:50

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [HAW] Welkom op HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.