Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ElinevsElsja schreef:Bedankt voor alle reacties,
ik rijd niet meer op een manege, maar op mijn verzorgpony. Maar toen ik nog op de manege reed kwam er een nieuwe pony die nog maar een paar keer een ruiter op z'n rug had gehad, en daar ging ik elke week op rijden, helaas werd ze een paar maanden daarna alweer verkocht, vlak daarna kwam er een pony te staan van een meisje, maar die pony was ook nog niet lang onder het zadel en daar reed ik toen ook vaak op. Misschien is het toch wel verstandiger een pony te kopen die al wel een beetje beleerd is, maar goed ik heb nog tijd zat om er over na te denken.
Rijerijerije schreef:ElinevsElsja schreef:Bedankt voor alle reacties,
ik rijd niet meer op een manege, maar op mijn verzorgpony. Maar toen ik nog op de manege reed kwam er een nieuwe pony die nog maar een paar keer een ruiter op z'n rug had gehad, en daar ging ik elke week op rijden, helaas werd ze een paar maanden daarna alweer verkocht, vlak daarna kwam er een pony te staan van een meisje, maar die pony was ook nog niet lang onder het zadel en daar reed ik toen ook vaak op. Misschien is het toch wel verstandiger een pony te kopen die al wel een beetje beleerd is, maar goed ik heb nog tijd zat om er over na te denken.
Ah dat ken ik, zo ging het bij mij ongeveer ook....maar vergis je niet: een manege koopt echt geen totaal groene pony die niks kent en niks weet...Bovendien stemmen die ook het karakter goed af op zijn taak. Verkijk je alsjeblieft niet op de zwaarte van een paard inrijden, dit is echt heel wat meer dan mensen vaak denken. Maar zoals ik het lees ben je er in ieder geval al serieus over aan het nadenken, en dat scheelt al een heleboel. Maar toch: als ik het mocht zeggen, zou ik je adviseren om een pony te kopen die toch al een beetje kan...
. ik ken een jongetje van 13 die ook een paard bijna helemaal ingereden heeft!
) Ik heb gewoon heel erg geluk gehad, het is een superpony, leergierig en bomproof. Heb 2 maandjes begeleiding gehad met het grondwerk. En daarna heb ik der buiten ingereden (de 3e keer erop gingen we al naar buiten). Maar het is ook puur een recreatie paardje, heb geen plannen in de sport, dus als ze gewoon kan stappen, draven, galoperen en relax is buiten vind ik het prima!