Aldo aan het werk in het herfstzonnetje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Aldo aan het werk in het herfstzonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 15:22

Aldo is een 3-jarige ruin van Houston en is een half jaar zadelmak.
We hebben nog wat problemen met de aanleuning; hij loopt graag met de neus omhoog en met de rug weggedrukt, maar het gaat langzaam vooruit. De stukjes waarin hij zakt duren maar kort, maar de stukjes zijn er wel steeds vaker. Lachen
Vorige week is Aldo voor het eerst mee geweest naar voor een privélesje op vreemd terrein. Daar heb ik weer fijne tips meegekregen waar we mee aan de slag kunnen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Er is werkelijk niets dat Aldo ontgaat. Je moet toch regelmatig even laten zien waarom Houstons kijkerig genoemd worden Haha!

Afbeelding
Winston denkt er heel anders over...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Braaf paard! Lachen

Needje

Re: Aldo aan het werk in het herfstzonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 15:25

Kijk, dat gaat de goeie kant op! Top!
Rijtechnisch commentaar... Beetje trekken, beetje skuppen, beetje slaan. Binnen no-time kan je de ring in. Haha! Tong uitsteken

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 15:27

mooi paardje is het, en dat was de eerste keer op vreemd terein ? dan heeft hij z'n eigen toch wel netjes gedragen ? Haha!

Marlllot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 15:30

hee leuk paard hoooor voor ff wat commetaar neus omhoog en niet naar het paard kijke hè handen wat hoger en zacht zijn met de hand! veel succes

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 15:33

Needje schreef:
Kijk, dat gaat de goeie kant op! Top!
Rijtechnisch commentaar... Beetje trekken, beetje skuppen, beetje slaan. Binnen no-time kan je de ring in. Haha! Tong uitsteken

Niets aan toe te voegen Knipoog

Wat een verbetering met de laatste foto's zeg! Wow!

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 15:35

Zo die is al anders geworden zeg. Ziet er al stukken beter uit, ja het vergt veel geduld en tijd met zo'n paard die makkelijk hoofd in de lucht wil brengen en rug wegdrukt, maar ik zie dat je al heel goed op weg bent, op laatst durft Aldo al meer lengte gaan zoeken in de hals en je hebt op sommige fotos al mooie lengtebuiging voor elkaar, galop ziet er goed uit, mooie afdruk en mooie foto van sluiten en al wat gedragenheid! Ik denk dat je absoluut op goeie weg bent, kost gewoon tijd met dit soort paarden, maar als je eenmaal hen voor je gewonnen hebt, dan willen ze ook erg graag voor je werken! Komt wel goed. Ga zo door Karin.

Ps op een na laatste foto zie je mooi lengte in de hals en komt beentje ook mooi verder naar voren. Mooie foto.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 15:36

Vind jouw foto's altijd een vriendelijk beeld geven Ja Wanneer komen er nog eens Winston foto's?

Dit is ook al zo'n heerlijkheidje. Gaat hij eigenlijk ook rennen of springt hij echt weg als hij zo kijkerig is op iets of dat niet? Lachen Rijtechnisch commentaar... Tja... Wat kan ik zeggen, een zachte hand, paard toont ontspannen (behalve dan op de kijkfoto maar dat lijkt me logisch waarom dat is Haha!) dus wat moet je nog meer zeggen bij een jong ding?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 15:45

Hey dat ziet er fijn uit zeg! Lekker knolletje geworden! Vind hem misschien nog wel beter bij je passen dan Winston.

Ohja, je moet rijtechnisch commentaar geven. Let op je been, op veel fotos prik je net met je spoortje, als je dat blijft doen heb je kans dat ie nooit echt scherp op je been wordt.

Maar vind het er erg fijn uitzien!

edit* bedoel natuurlijk niet dat je nooit met je spoor erin mag zitten. Maar prik hem een keer echt goed zodat ie reageert en dat je ook echt corrigeert. Dan je been er weer af Haha!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-10-08 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 15:49

He daar is knappe Aldo weer!
Ziet er fijn uit Ka!
Fijn dat de les op vreemd terrein goed is bevallen!

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 15:55

Het ziet er echt weer een stuk beter uit ka!
Mooi al je hand aan het opzoeken! Heerlijk dier om naar te kijken! (en vast ook om op te rijden)

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 16:18

Ahh daar is knappe Aldo weer, vind hem weer een stuk vooruit zijn gaan tov de vorige foto's. Weer wat meer ontspanning naar beneden toe, goed bezig hoor. Vind die Houston's altijd zo'n zelfde typjes, wel hele aansprekende paarden meestal.

Let er zelf op dat je niet te veel in een gaat duiken, want om dat af te leren is ook niet zo makkelijk.

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 16:28

ziet er netjes uit Knipoog
probeer alleen je handen iets hoger te houden en voor je te kijken de rest komt vanzelf wel Knipoog

Laulau1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 16:58

Zo daar zit al snel vooruitgang in Karin! Hij is nu mooi gezakt in zijn hals, ziet er veel ontspannender al uit! Aldo blijft een knapperd Haha!
En ach dat kijkerig zijn hoort er nou eenmaal bij. Narvik schrikt daardoor bijna nooit echt, omdat ie allang had gezien dat er iets was. Haha! Of schrikt Aldo wel echt?
Rijtechnisch: Je mag wel ietsje trotser zitten!

Tiestoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 17:46

Ziet er fijn uit Karin! Probeer af en toe je hakken nog iets meer uit te drukken maar dat is moeilijk als je ze en voorwaats moet rijden en bij de les moet houden. Ik vind het er een stuk beter uit zien! Jullie zijn een erg leuke combinatie!

simsco1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 18:08

vind dit best een fijn plaatje om naar te kijken..voor zo´n jong paard heb je hem er netjes lopen..
probeer wel, en dat zie je op de galopfoto´s, je binnenhand naar voren te steken ipv naar je toe.heel veel succes samen maar dat gaat vast helemaal goed komen.

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 18:09

Wat een knap paard is het toch!!
En het geeft al een fijn ongedwongen beeld Lachen

Wat ik me afvraag; longeer je ook veel?
Ik merk namelijk bij de jonge paarden stuk voor stuk dat ze het nageven dan iedere keer beter gaan begrijpen en ook langer vol kunnen houden.

Succes met hem maar weet zeker dat het helemaal goed komt Haha!

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 18:25

zo vervelend dat er nu zoveel regels aan antwoorden van topics zitten... moet commentaar geven.

Vindt jullie zowieso super vooruit gegaan. Weet niet hoe lang het geleden is, dat ik een vorig topic van je heb gezien, maar toen drukte hij nog merendeel op alle foto's zijn rug weg en hoofd omhoog. Petje af!

Je ziet ook dat je met geduld rijdt. Probeer wel wat op je beenhouding te letten. Anders zou ik zelf de beugels een gaatje korter maken. Dan zit je ook wat steviger en kiep je misschien ook niet zo voorover. Terwijl dat een logische reactie is van rijden. Betrap me zelf er ook op.

Heerlijk om vriendelijkheid te zien en zoveel geduld! Wacht maar af, volgend jaar, dan zien we een hele andere combinatie! Succes samen.

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 18:46

Het ziet er alweer veel beter uit als de vorige foto's de les heeft veel goed gedaan. En je sporen ook denk ik. Wel even iets meer voor je uit kijken, ik neem aan dat alle euro's allang niet meer in de bak liggen Tong uitsteken
Maar zie ik daar een paard in de wei staan met zijn vlechten nog in Bloos!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 19:01

wat een verschil al met de vorige zeg!

ziet er super uit!

om maar even te zeuren voor HAW:
wel voor je blijven kijken,
maar ik zou mijn ogen ook niet van zo'n paard af kunnen houden hoor Knipoog Haha!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 19:08

xxxNaatjuhxx schreef:
mooi paardje is het, en dat was de eerste keer op vreemd terein ? dan heeft hij z'n eigen toch wel netjes gedragen ? Haha!

De foto's zijn van gistermiddag en die zijn thuis gemaakt.

pharagirlke schreef:
Wanneer komen er nog eens Winston foto's?

Dat is inderdaad al een tijd geleden, ik zal eens zien of ik weer eens een fotograaf kan strikken.

marionnnn schreef:
Wat ik me afvraag; longeer je ook veel?
Ik merk namelijk bij de jonge paarden stuk voor stuk dat ze het nageven dan iedere keer beter gaan begrijpen en ook langer vol kunnen houden.

Nee, met longeren lukt me het helemaal niet om hem te laten zakken. Maar misschien dat hij dat nu ook beter gaat snappen.

De knotten zijn er inmiddels uit Kajanus. Haha!

Ik kijk inderdaad teveel naar beneden, ik kijk naar wat hij doet en dat kan ik natuurlijk ook zien en voelen als ik voor me kijk. Ja

Ik hoop dat ik over een tijdje foto's heb dat hij bijna met de neus aan de grond loopt.

SuperPaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 19:21

Voor een 1e keer op een vreemd terrein met een jong paardje ziet het er zeker niet slecht uit!
Probeer soms iets rechter te gaan zitten, schouders naar achteren. Laat maar zien dat je trots bent op je paardje, want dat mag je zeker zijn Ja

Veel suc6!

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 20:34

dit was niet op vreemd terrein.

ziet er goed uit mooie rijbaan ook.
iets meer voor je uit kijken, daardoor zit je ook wat rechterop.

maar ga zo door

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 20:55

fijne plaatjes Karin! Dat kijkerige dan vooral in de zin van nieuwsgierig, dat is zeker herkenbaar

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 09:20

zo karin die gaat lekker vooruit!
dat wordt zeker een fijn paard, en ach mijne wil ook alles zien die doet dat ook zo Clown

Probeer wel rechtop te blijven zitten, maar weet het is soms moeilijk op zo;n jong paard.

knolle_krack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 09:43

Het is zo`n prachtig paard je rijdt hem erg netjes me complimenten, en met rijden ga je er helemaal komen ik vertrouw erin.