Regina eerste keer @ HAW

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vronytopper

Regina eerste keer @ HAW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 10:32

Hier is mijn nieuw bijrijpaardje! het is een 11 jarige friese merrie van de hengst Tamme. Ik rij haar nu 3 maand ongeveer, en 15 november hebben we de eerste wedstrijd! Het is altijd veel omschakelen, van mijn fjord na deze, Regina houd er van om lekker lui te zijn, en daarom zijn we veel bezig haar goed aan het been te krijgen door tempowisselingen en schakeling te rijden!

ook zijn we vooral bezig met haar laag en rond te rijden, omdat ze het leuk vind haar rug vast te zetten.. op de fot'o's loopt ze heel diep en hoog, maar zijn foto's van vrij an het begin van de training, later was de fotograaf weg, hoop snel mooie foto;s te kunnen plaatsen.

Maar ik wil ze toch graag met jullie delen!

waar ik zelf aan moet denken is:
- niet naar beneden kijken
- tenen naar binnen draaien
- op 1 foto val ik heel veel naar achteren, is moment opname, want iedereen zegt dat ik we mooi recht op zit!
- minder streng in mijn handen zijn..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier kun je heel goed zien dat ze wat te diep en haar hals opkropt..
Afbeelding

Afbeelding

hier val ik heel veel achterover,, moment opname.. Maar vond de beenzetting van regina wel mooi, omdat ze heel kort is, en we hard aan et werken zijn om haar wat te laten veruimen in gangen vind ik dit al een stuk verbeterd dan toen ik er net op reed!
Afbeelding

Afbeelding

Dit was het!!

reactie zou leuk zijn:D

Wilma

Re: Regina eerste keer @ HAW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 10:34

Leuke fries hoor!

Maar pas op dat je je handen niet vastzet op je benen, probeer ze wat hoger te houden en dichter bij elkaar

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 10:35

ja ik zag het ook op de foto's dat ik dat doe! zal er om denken!

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 12:00

Probeer ook je benen lang te houden. Je hebt de neiging om ze op te trekken.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 12:09

leuke fries! Probeer te denken aan je eigen houding, je gaat steeds verder naar achter hangen. Durf ook meer met je hand toe te staan, rij je paard naar je hand toe, zodat het paard zelf jouw hand opzoekt in plaats van andersom. Zo krijg je ook meer halslengte.

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 18:46

Probeer wat minde rmet je handen te rommelen, dan zal ze vanzelf meer van achter gaan lopen en ook veel ruimer lopen, je pakt haar van voor heel kort op en zit d'r tegen waar door je ook die opgekropte nek krijgt. Ze heeft op veel foto's een enorme ondernek en ze laat niet los in de kaak.
Ik zou wat meer aan ontspanning gaan werken, aan je houding en beginnen met voorwaarts/neerwaarts losrijden.

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 19:56

we zijn ook aan het werken om haar voorwaarts neerwaarts te krijgen, maar ze is altijd zo gereden, dus dat is niet zo makkelijk voor haar om er dan ook te blijven lopen.. Maar ik zal er aan werken! bedankt voor de reacties

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 13:47

mooi beestje hoor! Misschien kan je wat meer voorwaarts-neerwaarts gaan rijden, ivm dat ze zich zo opkropt. Dan kan ze zich even helemaal loslaten. Lachen