Eerste springles!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Beautifulyou

Eerste springles!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 21:30

Ik wou dit even met jullie delen, tips zijn welkom! Ik heb er zelf wel een goed gevoel over Lachen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Doei!

fabiee

Re: Eerste springles!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 21:48

Leuk zeg. Haha!
Dat paardje lijkt veel op eentje bij ons op de manege.

__Kirsten__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 09:49

op sommige foto's heb je je teugels wat strak
geef je paardje iets meer de ruimte
verder ziet het er goed uit
en zeker voor de eerst keer

LSJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 11:55

Idd, handen iets meer naar voren!
Maar had ik ook de eerste keer hoor.
De eerste paar keer zelfs Tong uitsteken
Dus het komt wel goed!
Succes verder !!

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 11:56

Ziet er goed uit voor de eerste keer. Soms mag je van voren idd wel wat meer ruimte geven, maar dat komt dalijk wel als je iets meer het gevoel krijgt. Komt helemaal goed zo te zien.

Renszke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:57

niet zo ver naar voren duiken!

En vind dat je op sommige foto's te strak bent in de mond en op andere je paard juist los gooit boven de sprong. Probeer constant contact te houden zonder te trekken.

verder kan ik het niet goed beoordelen omdat de foto's van voren zijn gemaakt en je niets over niveau enzo aangegeven hebt..

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 14:00

Niet met je bovenlichaam zover naar voren, is nog nergens voor nodig, en zeker niet voor de lagere sprongen. Pas als het hoog begint te worden moet je mooi mee gaan geven met je bovenlichaam. Lachen Verder ziet het er niet verkeerd uit hoor! Zeker niet voor een eerste keer. Je kijkt ook goed mooi recht naar voren, super!

Honeys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 14:06

Leuk hoor zo'n eerste springles!

Je duikt idd een beetje te ver naar voren , maar voor de rest is t netjes hoor.

Moest een beetje lachen om t paard Haha! .. Je ziet m echt zo denken van: is dit een hindernis?? Hier huppel ik nog over heen Knipoog

Succes, t lukt jou wel !

Beautifulyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 15:25

Bedankt voor de reacties! Ik zal er op letten. Ik moet er wel bijzeggen dat ik de teugels wat meer in de hand heb omdat zij erg voorwaards is en zelf ook nog nooit gesprongen had. Ze heeft Z dressuur gelopen. Nooit een sprongetje gemaakt dus vond dit wel een uitdaging voor ons! Lachen

Het naar voren zitten zij mijn instructuur ook al ik moest iets reachterop gaan zitten maar ik hoop dat dat goed komt, ik zal de volgende keer weer even foto's maken Lachen

Groetjes!!

Marlllot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 15:54

lleuk hòór inderdaad handen naar voren en wat meer voorwaards maar dat kun je niet zien op de foto dat weet ik dus niet zeker suc6

Renszke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 16:55

N_Roos18 schreef:
Bedankt voor de reacties! Ik zal er op letten. Ik moet er wel bijzeggen dat ik de teugels wat meer in de hand heb omdat zij erg voorwaards is en zelf ook nog nooit gesprongen had. Ze heeft Z dressuur gelopen. Nooit een sprongetje gemaakt dus vond dit wel een uitdaging voor ons! Lachen

Het naar voren zitten zij mijn instructuur ook al ik moest iets reachterop gaan zitten maar ik hoop dat dat goed komt, ik zal de volgende keer weer even foto's maken Lachen

Groetjes!!

Je paard zal alleen maar renniger worden als je hem strak trekt tot de sprong en hem boven de sprong losgooit. Dit doe je echt op een aantal van de foto's. het is een heel logische fout, maar let hier gewoon op als je gaat springen.
ps. de sprong kan best wat hoger hoor Lachen leert ze haar rug gebruiken!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 19:52

Moderatoropmerking:
De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [HAW] Welkom op HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.