We hebben een beetje een rottige periode gehad. Val ging regelmatig met me aan het rennen, wat ik opzich goed uit kan zitten (hij kan nogal vreemde bochten maken
) tot afgelopen zondag. Resultaat was grote blauwe neus en hersenschudding.. Dat rennen doet hij als hij iets héél eng vindt, of als hij wordt overvraagd. Ik heb hem sinds 8 april maar sinds 1 mei zijn we echt begonnen met rijden. We kennen elkaar nu beter en daarom gaat de lat een stukkie hoger wat Val en ik allebei best moeilijk vinden. Het is gewoon een super fijn en eerlijk paard, maar niet zo heel erg makkelijk 
Valiant is een KWPN'er van Democraat (x Inspekteur) van 1.78m. Hij is in april 6 geworden.
Door zijn hoogte (en ook lengte) is hij moeizaam bij elkaar te rijden. Dat is dan ook een van de problemen waar we tegenaan lopen. Verder houdt hij wat vast, komt moeilijk door zijn kaak en ook de souplesse is nog een beetje een probleempunt
Galop gaat ook nog niet zo super. Zodra ik er teveel aanzit (hem teveel op het achterbeen vraag) overvraag ik hem. We zijn nu vooral bezig om hem in balans te krijgen en we werken aan een fijne nageeflijkheid. Ik wil hem fijn door zijn rug en op 4 benen voordat ik hem doorvraag, al gaat dit opzich best goed en beginnen we hem kleine stukjes voorzichtig wat meer op te pakken. Ik heb al gemerkt dat het geen zin heeft om haast te hebben, want dat werkt niet
We weten waar de problemen liggen en met veel geduld, oefening en vooral les komen we er wel 
Wat voor niveau we hebben?? Geen idee, noem het bixie richting B
Het idee ligt er om te gaan starten in januari.. Problemen waar ik zelf tegenaan loop;
* Ik kan mijn onderbenen moeizaam stilhouden

* Trots op mijn paard zitten (hoofd omhoog)
Foto's staan op volgorde. Je ziet hem naar mijn idee dan ook steeds fijner gaan lopen. Ik was wat laat vanmorgen (foto's zijn genomen tijdens mijn les) waardoor we een deel van de les hebben gepakt om hem eerst los te werken.
Val is de afgelopen weken echt fijn bijgekomen
Hij begint nu echt body te krijgen 

Zo zie ik hem graag. Contact is alleen even weg
(ging hem uitschuiven)

Uitschuiven, braaf paard!!!

Commentaar mag uiteraard, maar wel graag opbouwend

Iris, bedankt voor het maken van de foto's!!!