Even voorstellen:
Naam: Valescus
Ras: Kwpn
Leeftijd: 6 jaar
Trainingsniveau: met mij B-dressuur (Eerder uitgebracht in de L2)
Problemen waar we tegen aanlopen:
1. Per 1 september zijn Valescus en ik verhuisd naar een nieuwe pensionsstal met veel ongekende luxe! Binnenbak, 2 buitenbakken, longeerton, in toekomst stapmolen, schone en droge stallen. Heerlijk zul je zeggen. Maar ik krijg mijn paard met geen mogelijkheid meer lekker ontspannen en rustig in de bak. Zowel buiten als binnen. Nu naar ruim 1 maand vind ie het nog ontzettend spannend! Vooral de hoeken. Ligt het aan mij? Moet ik rustiger blijven? Of moet ik juist meer doorpakken? Wie heeft de gouden tip?? Probeert hij mij uit, ivm leeftijd, hij is nog jong. (PM mag ook..)
2. Ik heb ook per 1 sept. nieuwe instructrice. Er wordt meer op de basis geleerd. Ze vond Valescus een super paard, echt een kanjer. Is ie natuurlijk ook...
Maar goed, ik moet mijn zit onafhankelijker van elkaar bewegen. Meer een constantere verbinding van voor, handen meer dragen, beugels gaatje korter (heee.. opeens had ik geen zwiebelende benen meer, en ik wist opeens waar ik kniewrongen voor had
)Maar ja, nu knikken mijn armen in. Tips en ideeën over verbetering van mijn houding?? Ik vind wel dat mijn beenligging verbeterd is, da's een pluspunt!! (zie profielfoto's voor eerdere houding....!!!)
Goed, ik heb beide bakken uitgeprobeerd vandaag. Dan maar zo vaak mogelijk aan beide bakken laten wennen. Maar die enge bakkabouters waren er weer...
*zucht*Nu de foto's..
1.)

2.)

3.)

Hoooo Dagmar...
4.)

5.)

6.)

7.)

Whoeee enge hoek!!!! Bakkabouters!!!!

8.)

9.)

10.)

Hmmm, da's niet mijn beste zitkunst.... Zo te zien, maakt ie ook genoeg sprong..
En voor liefhebbers nog een filmpje http://www.youtube.com/watch?v=vNWsbvnPwlg
Ik hoop dat iemand gouden tip voor mij heeft..

Verder rechtop blijven zitten, want je duikt snel naar voren zie ik. Benen er toch aan houden, ondanks dat het misschien wat ongecontroleerd en snel gaat, laat je niet verleiden tot je benen afsteken. Verder vind ik je wel wat lang zitten qua beugellengte, maar als je het fijn vind zitten.....
)