Manegepaard Kayli en Ik @ work!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Manegepaard Kayli en Ik @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 18:02

Jaja, afgelopen zaterdag was het weer zover. Ik ging mijn weekelijkse rondje rijden op kayli, een ontzettend leuke vosmerrie van 16, waar ik al een tijdje op rij. Pattypaard was zo lief om foto's te maken met haar nieuwe camera. Zij heeft deze pas net en dus de kwaliteit van de foto's is verschillend, in ieder geval kun je duidelijk de bewegingen van mij en Kayli zien. Dus Patty, top en bedankt voor de foto's!

Kayli en ik rijden op dit moment niet echt een niveau. We doen wel oefeningen zoals wijken, beetje oefenen met schouder voor, overgangen zoals stap naar galop, keren om de achterhand enzovoort. Maar veelal ben ik bezig met het nageeflijk rijden en basis zoals de figuren goed maken, goed aan de hulpen en het gebruik van de achterhand. Ook het tempo en de controle hiervan in de draf en zeer zeker de galop is heel belangrijk voor ons om te oefenen. En voor mij ook het doorzitten.

Zelf ben ik best vooruit gegaan in vergelijking tot eerst, mijn houding is al beter. Echter mag ik nog rechter zitten, ellebogen niet uitsteken en niet te streng met mijn handen. Ook de teugels mogen een slag korter.

1.

Afbeelding

2.

Afbeelding

3. Hier wou ik haar vooruit rijden, maar de teugels zijn te lang en ik zit iets scheef dus ze valt uit mekaar.

Afbeelding

4.

Afbeelding

5.

Afbeelding

6.

Afbeelding

7. Ik moet veel beter gaan zitten in de galop!

Afbeelding

8.

Afbeelding

9.

Afbeelding

10.

Afbeelding

11.

Afbeelding

12.

Afbeelding

13.

Afbeelding

14.

Afbeelding

15.

Afbeelding

http://img.photobucket.com/albums/v465/DutchHorseLover/Kayli%20en%20ik/DSC_0295-.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v465/DutchHorseLover/Kayli%20en%20ik/DSC_0296-.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v465/DutchHorseLover/Kayli%20en%20ik/DSC_0302-.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v465/DutchHorseLover/Kayli%20en%20ik/DSC_0194-.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v465/DutchHorseLover/Kayli%20en%20ik/DSC_0213-.jpg

Gooi alle tips maar naar binnen! Dankejwel voor het kijken!

Pattypaard

Re: Manegepaard Kayli en Ik @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 18:37

Ik vind je echt vooruit gegaan vergeleken met de laatste keer dat ik je zag rijden Amanda!
Als je goed let dat op dat je je teugels op maat houd zal je Kayli ook wat sneller ronder in haar hals gaan krijgen als je eraan blijft rijden. Verder weet je het wel Knipoog

tjalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 18:40

ziet er goed uit!
comantaar: je arme wat meer aansluiten

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 19:45

Ja mijn armen zijn inderdaad nog een probleeem.

lucky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 20:08

Hey amanda ik vind jullie een leuke combinatie. Het lijkt als of Kayli een erg lang gelijnd paard is en je een heel eind bij elkaar te rijden hebt. Als ik het goed heb zou ik veel overgangen rijden met Kayli om zo de achterhand er meer bij te krijgen dan wordt ze vanzelf ronder van voren en natuurlijk zorgen dat je teugels op maat hebt. Op de foto's lijkt het of je moeite hebt met je benen lang maken misschien is het een ideetje om je beugels een gaatje langer te maken in het begin zal het wennen zijn, maar denk dat je er profijt van hebt. Succes je hebt een leuk manegepaard onder je kont Haha! .

watdanhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 20:12

Ik zou de beugeltjes iets langer doen! Teugels ietje meer op maat Knipoog Het is een erg mooi (en volgnes mij ook lief?) Paardje! Knipoog

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 20:20

watdanhe schreef:
Ik zou de beugeltjes iets langer doen! Teugels ietje meer op maat Knipoog Het is een erg mooi (en volgnes mij ook lief?) Paardje! Knipoog

Dank jullie wel! Ja this echt een super lief beest.

Ik zal de beugels eens een gaatje langer proberen maar ik heb vrij lang met krote beugels gereden en begin nu net aan deze maat te wennen, ik denk dat als ik de beugels langer maak ik nog meer moeite krijg met de maat. Maar ik zal het zeker eens proberen!

Isa_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 11:33

Doordat je je benen op gaat trekken in de galop kun je ook niet mooi zitten, dus ik zou zeker de beugels iets langer maken, kun je gelijk je hakken ook netter uitdrukken. Verder zou ik er op letten dat je je schouders meer naar achteren houd, waardoor je minder snel naar voren duikelt Lachen

Verder ziet het beeld er netjes en rustig uit.

yvon123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 14:57

ik reed ook altij met korte beugels.
maar ik heb toch eens wat langer gedaan,en nu vind ik het heerlijk rijden.
je went heel snel

F3nn3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 15:52

Ik vind het er best netjes uitzien, wat je zegt zitten in de galop kan nog beter Knipoog Maar het ziet er allemaal wel lekker ontspannen uit.
Trouwens sinds wanneer ligt deze bodem erin bij hen? Tong uitsteken (oh ik heb je nog gezien zaterdag;) reed met mijn pony in het bos en jy fietste net weg volgens mij^^)

xMels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 17:43

In de galop loopt je paard super mooi,
alleen blijven zitten Haha!.!
xx

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 18:53

F3nn3 schreef:
Ik vind het er best netjes uitzien, wat je zegt zitten in de galop kan nog beter Knipoog Maar het ziet er allemaal wel lekker ontspannen uit.
Trouwens sinds wanneer ligt deze bodem erin bij hen? Tong uitsteken (oh ik heb je nog gezien zaterdag;) reed met mijn pony in het bos en jy fietste net weg volgens mij^^)

Hye Fenne, ja ik zag je voorbij komen! Was even aan het praten emt een paar kinderen die weg gingen.

Deze bodem ligt er sinds april volgens mij in, ergens rond die tijd in ieder geval. Echt superfijne bodem!

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 18:58

Wat een leuk paard is dat trouwens Tong uitsteken , Het enige dat me echt opvalt aan jouw houding is dat je je handen heel erg naar voren kantelt. Probeer ze rechtop te houden, helpt ook tegen een strenge hand, het is dan moeilijker om je polsen "op slot" te zetten. Maar ga vooral zo door, ziet er vriendelijk uit ^^