Maiko's come back! 2e prijs Z2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CleovG

Maiko's come back! 2e prijs Z2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 18:02

Vandaag had ik eindelijk weer wedstrijd met Maiko. Het gaat eigenlijk heel goed met hem, hij is ontzettend levendig en heeft het duidelijk naar zijn zin. Met trainen zit ik niet te veel aan zijn hals, en laat ik hem een beetje in zijn eigen houding lopen. In de proef heb ik hem meer in een proef houding gezet en dit pakt hij ook prima op. Ik ben vooral bezig met een constant tempo en geen spanning, dit is nog wel eens lastig in de galop maar het gaat steeds beter.

Ik raakte mijn beugel kwijt voor het draf appuyement en toen begreep Maiko niet echt wat hij nou moest doen, want zowel mijn beugel als mijn been kwam tegen hem aan, dit ging dus niet helemaal goed.

Ik had voor alle vliegende wissels 7ns, en het zijn best veel wissels in die proef Haha! Ik was 2e met 210 punten, nummer 1 had 211.

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. Afbeelding

8. Afbeelding

9. Afbeelding

Bedankt voor het kijken, een berichtje zou leuk zijn!

duodenum

Re: Maiko's come back! 2e prijs Z2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 18:30

Daar is Maiko weer Haha!
Hij ziet er goed uit Cleo!
Vind het er super vriendelijk uitzien zo Knipoog.
Let wel op dat je in balans blijft zitten en dus niet voorover of achterover Knipoog. Je hebt in ieder geval een super come-back gemaakt! Haha!

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 18:33

Dankje! Lachen Haha ja in galop zit ik te ver naar voren en in draf te ver naar achteren. Met trainen lukt het wel beter, maar in de proef heb ik het zo druk met alles, dat het me soms niet meer lukt haha Clown

xZolox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 19:09

Nice,
ziet er goed uit Cleo!
Idd even letten op je balans,
maar ik herken het wel dat je er in de proef niet op let Tong uitsteken
Gaat wel goed komen met jullie

Baron31

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 19:10

heej Cleo Lachen,

Ziet er goed uit meid! ben blij voor je dat het weer de goede kant op gaat met maiko!

xx

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 19:15

xZolox schreef:
Nice,
ziet er goed uit Cleo!
Idd even letten op je balans,
maar ik herken het wel dat je er in de proef niet op let Tong uitsteken
Gaat wel goed komen met jullie

Dankje! Haha!
Ja ik hoop dat ik nog lang plezier met hem kan hebben Lachen

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 19:18

Ik vind vooral de inrij foto's erg mooi om te zien, lekker ontspannen. Dat is tenminste echt los rijden. Zie veel te vaak dat gelijk het kopje erop gezet wordt en rijden maar, zo werkt het niet. Complimenten!
Verder vind ik dat je netjes rijdt, probeer niet achter over te hangen in draf. Foto 8 heb ik wat langer naar gestaard, het lijkt alsof je wat scheef gaat zitten, en daardoor lijkt het weer alsof je aan de ene teugel wat trekt. Het kan ook een vertekend beeld zijn met de zijgangen.
Verder super gedaan, gefeliciteerd!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 19:24

Hoi Cleo, ziet er super uit hoor!
En hoe bedoel je comeback? Dat heb ik zeker gemist?

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 19:25

Sentido schreef:
Ik vind vooral de inrij foto's erg mooi om te zien, lekker ontspannen. Dat is tenminste echt los rijden. Zie veel te vaak dat gelijk het kopje erop gezet wordt en rijden maar, zo werkt het niet. Complimenten!
Verder vind ik dat je netjes rijdt, probeer niet achter over te hangen in draf. Foto 8 heb ik wat langer naar gestaard, het lijkt alsof je wat scheef gaat zitten, en daardoor lijkt het weer alsof je aan de ene teugel wat trekt. Het kan ook een vertekend beeld zijn met de zijgangen.
Verder super gedaan, gefeliciteerd!

Dankje, met losrijden laat ik Maiko een beetje zijn gang gaan, hij wil niet altijd zo laag met zijn hals hoor, maar omdat hij toch die slijtage in zijn hals heeft kom ik daar verder niet te veel aan, Maiko geeft zelf duidelijk aan hoe hij het fijn vind, en zolang hij zich ontspant vind ik het prima Lachen

In de proef heb ik inderdaad nogal wat moeite met rechtop te blijven zitten in draf, het begin lukt nog wel maar op het eind is het niet meer te doen voor me. Ik heb foto 8 ook nog even bekeken, dat is vlak voor het afgroeten, ik heb niet echt gemerkt dat ik scheef ging zitten, en ik denk dat het trekken wel meevalt, want Maiko doet al snel zijn mond open als ik iets te veel druk heb (zijn neusriem zit ontzettend los Clown )

Bedankt voor je leuke berichtje! Lachen

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 19:27

Aanleuning met alleen trens ziet er goed uit en ik vind Maiko er ook prima uitzien. Let zelf een beetje op je houding, maar dat heb je zelf ook al gezien. Zorg dat je bij de changementen ook recht boven je paard blijft. Hij zou wat meer op het achterbeen kunnen zijn, maar ik kan me voorstellen dat dat nu een beetje lastig is.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 19:29

Oowh het waren dus geen zijgangen Clown
Haha verkeerd gezien, maar goed ik bedoelde ook niet dat je trok hoor alleen dat het wat vertekende. Vind het in ieder geval erg netjes, en goed dat je echt rekening houdt met je paard, ook belangrijk en dat vergeten mensen nog wel eens. Lachen

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 19:29

Beaux schreef:
Hoi Cleo, ziet er super uit hoor!
En hoe bedoel je comeback? Dat heb ik zeker gemist?

Hey, Dankje

Weet je daar niks van? Dan heb je zeker wat gemist zeg! Ik zal het even in het heel kort vertellen, meteen voor iedereen die het ook niet weet.

Maiko heeft slijtage in zijn halswervels, waardoor er een aantal maanden geleden een zenuw klem kwam te zetten. Hierdoor kon hij niet normaal meer lopen. Hij is ingespoten met iets en zolang dat blijft werken kan hij weer op niveau lopen. Ik train hem niet veel in een wedstrijdhouding, ik laat hem een beetje in zijn eigen houding zodat hij het langst mee kan gaan. Als hij weer onregelmatig wordt, zal hij een boscrosspaard worden Lachen Als je nog vragen hebt, kun je me PB-en

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 19:31

O jee joh dat is wel balen! Nou ik duim voor je dat het goed blijft gaan hoor!

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 19:33

Nikka schreef:
Aanleuning met alleen trens ziet er goed uit en ik vind Maiko er ook prima uitzien. Let zelf een beetje op je houding, maar dat heb je zelf ook al gezien. Zorg dat je bij de changementen ook recht boven je paard blijft. Hij zou wat meer op het achterbeen kunnen zijn, maar ik kan me voorstellen dat dat nu een beetje lastig is.

Er zijn geen foto's van de changementen, de galopfoto's zijn van de stukken voor en na de eenvoudige wissel, dus in de slangevolte Lachen De changementen waren denk ik prima, want daar had ik allemaal 7ens voor. Verder zijn de changementen ook niet lastig meer voor hem, hij springt zijn serie om de 2 weer met gemak Haha!

Bedankt voor je berichtje!

estherL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 20:16

Maiko is weer terug van weg geweest! ziet er leuk uit cleo.. en de 2de foto geef echt een fijn en ontspannen beeld. succes ermee.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 20:37

fijn om te zien dat niet iedereen in de Z gelijk stang erbij pakt Lachen

het ziet er fijn uit, ik heb alleen het idee dat je een beetje pianohanden hebt?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 20:39

Gaaf dat je hem zonder S&T rijd Haha! Ziet er heel goed uit!

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 20:41

EmptyWords schreef:
fijn om te zien dat niet iedereen in de Z gelijk stang erbij pakt Lachen

het ziet er fijn uit, ik heb alleen het idee dat je een beetje pianohanden hebt?

Maiko loopt niet echt fijn op stang en trens, voor zo afentoe is het geen probleem maar hij heeft een klein mondje. Gewone Z2 en ZZ-licht doe ik ook met trens. Met de junioren is Stang en trens verplicht.

Pianohanden klopt wel een beetje ja, ik heb ze niet helemaal plat, maar ik draai ze iets naar binnen.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 20:42

Sodeletuut schreef:

Haha, dankje Clown Voor mij is het eigenlijk al normaal geworden. Hij loopt er super fijn op, zijn neusriem zit ook super los, daar kan volgens mij wel een hand tussen, even als zijn sperriem Clown

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 20:43

CleovG schreef:
Sodeletuut schreef:

Haha, dankje Clown Voor mij is het eigenlijk al normaal geworden. Hij loopt er super fijn op, zijn neusriem zit ook super los, daar kan volgens mij wel een hand tussen, even als zijn sperriem Clown

Nou super toch! Ik vind het echt gaaf! En dan win je van alle mensen die wél met S&T rijden (veel ervan iig)

simmietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 22:38

jij was vandaag mijn concurrente Knipoog

ik reed op het bonte paard weet niet of je mij gezien hebt Knipoog
het was wat het weer betreft en de acomodatie betreft super, alleen mijn proeven waren niet echt super als was dit pas de derde keer in het z...

had maar een klein stuk van je proef gezien je slangenvolte met de eenvoudige wissels dat zag er ieder geval goed uit Tong uitsteken

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 07:43

simmietje schreef:
jij was vandaag mijn concurrente Knipoog

ik reed op het bonte paard weet niet of je mij gezien hebt Knipoog
het was wat het weer betreft en de acomodatie betreft super, alleen mijn proeven waren niet echt super als was dit pas de derde keer in het z...

had maar een klein stuk van je proef gezien je slangenvolte met de eenvoudige wissels dat zag er ieder geval goed uit Tong uitsteken

Ja ik heb jou wel gezien met je tweede proef, toen was ik buiten aan het losrijden. Hoeveel punten had je dan?

Oh die slangevolte, ja die ging best goed.Daar was ik wel blij mee, want de eenvoudige wissel wil nog wel eens mislukken. Als ik er niet genoeg aan rijd stopt hij al vlak na het afwenden en als ik er te veel aan rijd staat hij stil. Maar dat ging gelukkig goed Haha!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 08:11

Whaaaaaa Cleo Hyper! Vet gaaf dat ie weer de ring in kan Lovers

Ik vind het er top uitzien meid! Geweldig Haha! Commentaar Scheve mond : Blijf recht boven je paard zitten Lachen

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 08:33

Toppie hoor Cleo! Fijn dat Maik weer back on track is. Ziet er weer toppie uit Ja

En omdat ik wat meer moet zeggen: Probeer je benen niet af te steken in de gestrekte draf Knipoog

Liselot11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 09:51

Ziet er keurig uit, mooi ontspannen beeld en lekker aan het rijden.
Het enigste wat ik wil opmerken, is dat je een iets constantere houding mag aannemen, soms zit je voorover, dan weer achterover. Maar zoals je zelf al zegt train je daar op.

Jammer dat Maiko niet meer hoger kan komen, hij heeft toch wel hoger gelopen? Ik dacht trouwens dat je in het ZZ-Zwaar voortaan ook op trens mag rijden?