garny95 schreef:ik krijg het idee dat als het paard goed is, de ts er dan weer meteen op moet gaan rijden ?
Als er nu alleen gestapt wordt zou ik dat als er weer een accoord gegeven wordt eerst uitbouwen naar langer stappen aan de hand en dan een rustige draf aan de hand en dat ook rustig weer opbouwen. Los gooien, in het land zetten is veel te link met de kans op beschadigingen, evenals verdovingen, lekker als dat paard zijn controlle kwijt is over zijn benen.
Ts, als het voor jou lastig is om de controlle over je paard te houden met het stappen, zoek dan hulp of laat iemand je helpen. Maar dit laatste vul ik in, misschien gaat het stappen prima.
Ik zou sowieso hulp/ instructie gaan zoeken als je wat moeite heb om er straks weer op te stappen, maar dan zou ik eerst wat conditie en spiermassa opbouwen. Succes
Gelijk erop zitten zeker niet dan kan ik al beter gelijk naar het ziekenhuis lopen. Voor deze periode moest ik hem al elke longeren voor het rijden anders "rare bokken sprongen".
Stel dat ik met hem eerst ga draven aan de hand nou dan gaat het zeker mis dan explodeert hij. Dat heb ik nu al als ik met hem ga stappen.
Iets geven zo evt een optie zijn voor het begin.
Maar kortom hij is dan bijna 4 maanden niet onder het zadel geweest dus denk maar niet dat ik er zo even op ga zitten dan vraag je om problemen