Rodeo na sprong

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ibelia14

Rodeo na sprong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 15:43

Mijn pony had vandaag zwaar de pest in in het bos en vond het nodig mij daarvoor te straffen Vork
We sprongen over een boomstam waarna mevrouw, zodra ze met haar voeten de grond raakte, haar hoofd tussen haar benen deed en aan haar rodeo begon (dit heeft ze nog 3 keer gedaan; valse draak!). Toen ik er eindelijk naast lag (auw), stond ze zo weer onschuldig bij me. De rest vd rit was ze wel aan het klooien (met haar hoofd schudden en trekken) maar op zich wel braaf. Iemand tips?

monsera

Re: Rodeo na sprong

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 17:31

Valse draak klinkt niet erg positief. Ik denk niet dat je pony jou er met opzet afgooit. Als ik zelf al merk op een buitenrit dat mijn pony wat drukker is dan normaal of wat minder goed in zijn vel zit dan ga ik zeker geen boomstammetjes springen maar doe het iets rustiger aan op die dag.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 19:49

ik ben het met monsera eens, en daarnaast zou het ook nog eens heel goed kunnen zijn dat hij last van zijn rug heeft en daarom bokt en met zijn hoofd schudt.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 15:33

Ook ik ben het met monsera eens...
Misschien was het niet kwaad bedoeld van het beestje, maar was het gewoon enthousiasme, of 'spelen'. Natuurlijk kan het ook iets medisch zijn, maar het hoeft niet per se zo te zijn.
Er zijn paarden waar ik op rij die zo reageren als ze wat te veel krachtvoer gehad hebben, of als het wat frisser wordt buiten.
Als je echt op veilig wil spelen zou ik toch wel laten controleren op eventuele pijn.

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 17:25

doet ze dat vaker?
bokken na een sprongt is vaak een teken van pijn, mss beetje stijf of spierpijn. of wat anders maar iig pijn.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 18:58

paarden doen niet zo maar iets
In die geval zou het best eens pijn kunnen zijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 19:01

Mischien zit je hem in de weg bij het springen? Dat die daarom zulke gekke sprongen maakt?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 09:39

Mijn paard deed dit ook, en ik bleek rond te rijden met een gebroken boom. Ik zou dus eerst eens je zadel/rug van je paard na laten kijken. Lachen

Fliro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 09:42

Mijn paard doet het heel af en toe naa een sprong. Gaat die heel hard rennen, en af toe zijn kont om hoog gooien dus dat lijkt me niet echt iets waar die last van heeft,
maar jou paardje. mmppf geen idee ! Sigaar

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 10:31

was ze niet gewoon fris? Mijn vroegere paard deed dit ook wel eens als ze druk was.

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 11:59

Als je zeker weet dat ze geen last van haar rug, zadel, of van jou heeft, rij dan goed voorwaarts, zodat ze hier de kans niet voor krijgt! Maar ik verwacht eerlijk gezecht toch dat er ergens iets niet goed zit...

Ibelia14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 17:48

Het is mijn lease-paardje en ik heb nog geen eigen zadel. Dit zadel heeft en gebroken boom gehad ( Boos! wist ik dus niet!!!) dus wellicht dat ze nog last van haar rug heeft. Al heeft ze hier de afgelopen week verder (in de bak en met les) niets van laten merken. Dat is denk ik de oorzaak niet (of niet alleen).
Ze was echt gemeen (valse draak was wel lief bedoeld hoor, mijn paardje kan toch niets fout doen bij mij haha); degene waarmee ik het bos in was (hij rijdt springwedstrijden) heeft de hindernis 3x moeten springen voordat ze er netjes (met oortjes naar voren) overheen ging. Heb op haar hoofd gelet en zag absoluut geen pijn of joligheid; denk dat mevrouw gewoon de pest in had.
Misschien is ze inderdaad wel fris. En ik wil even kijken naar haar hoofdstel, ik zie dat ze zo'n 'schuur-streepje' op haar wang heeft; dat kan niet goed zijn... Verward .
Ik ben trouwens de laatste die mijn paardje ergens de schuld van geeft hoor dus ik zoek de fout vaak bij mezelf! Haha!

Marjoleinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 11:21

Als het niks medisch was, moet je echt op gaan letten.
Een pony waar ik op heb gereden deed het ook, ik moest na een sprong veel rekening houden met het hoofd omhoog houden, niet te veel ruimte geven na de sprong (Ik bedoel dus ook niet tegenwerken of blokkeren in de ruimte) Maar erna ook been eraan, en zelf gelijk proberen weer recht te zitten. Heel goed opletten..