Heiltje @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Shetje14

Heiltje @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 11:51

Een vriendin heeft gisteren een filmpje gemaakt toen ik op mijn moeders fries Heiltje reed:

Afbeelding

Hebben jullie nog tips om mn houding te verbeteren?
En aan het einde probeer ik door te zitten, maar dat wil nog niet echt, ik stuiter alleen maar. Huilen Iemand tips om niet zo te stuiteren? Vork

Alvast bedankt, Lisette.

Gipsylover

Re: Heiltje @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 11:54

Wat een leukerd is het! Ja
Hier wat tips:
-Probeer goed je hakken naar beneden te houden
-Tenen naar binnen
-Blijf goed rechtop zitten, doe mijn part je teugels ietsjes langer
-Beugels 1 of 2 gaatjes langer.

Om door te blijven zitten, tjaa. Daar heb ik het ook wel is moeilijk mee.
Maar hoe meer je paard gaat ontspannen des te hoger hij z'n rug gaat dragen. En dan ga je fijner zitten.
Maar gewoon proberen goed met de beweging mee te gaan, het went vanzelf! Veel oefenen!
Of je kunt misschien zitlessen nemen, daar word je houding stukken beter van! Lachen
Laatst bijgewerkt door Gipsylover op 12-10-08 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 11:55

Als eerste recht blijven zitten , tenen rechtuit hakken uitdrukken. Handen meer dragen, dus iets meer kniken in je ellebogen. En poeh wat een klapperende teugels, ga er op letten , en wat betrefd het doorzitten dat komt wel vooral blijven oefenen. Misschien een optie, neem eens wat rijlessen.
Veel succes

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 12:01

Probeer je handen rechtop te houden, in een vuist bóven de schoft. Door die handen heb je ook geen knik bij je ellebogen en heb je ook de neiging meer naar voren te zitten. Ik heb het doorzitten niet gezien, maar probeer dan eens zonder beugels te rijden. Rijd dan met je ogen dicht (zodat je je echt op het paard gaat concentreren) en voel de bewegingen van het paard; klinkt misschien raar maar zo ga je steeds beter zitten. Niet je benen aanspannen, maar ontspannen. Als je je benen gaat aanspannen ga je juist 'stuiteren'. Gewoon lekker ontspannen zitten, dan gaat het paard op een gegeven moment zich ook meer ontspannen; dat gaat dan nog fijner zitten! Lachen Vind het een leuk paard, probeer hem wel wat meer aan het werk te zetten; stelling, pasje wegrijden en weer terugrijden etc. Verder commentaar is al gegeven, vindt ik het een leuk paard! Lachen Succes!

iloveyouJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 12:11

Beugels wat langer doen ! Knipoog

karin_1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 12:37

Je moet letten op je houding,
dus je moet rechterop gaan rijden en met een holle rug.
OOk moet je je benen verder naar achter leggen dan kan je je tenen makkelijker naar binnen draaien.
En met het doorzitten gewoon niet doordenken en zorgen dat je je ontspant. Dan gaat het veel makkelijker !!

Veel succes !

Shetje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 12:48

Thnx allemaal! Ik had niet gemerkt dat mijn beugels niet lang genoeg waren. Bloos Ook bedankt voor die tip over mijn ellebogen. Ik zie ook dat ik in draf idd te ver naar voren zit, daar moet ik op letten. In stap moet ik er juist op letten dat ik niet teveel naar achteren ga zitten.

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 19:09

heeyy Lisette!!!
ik zal ook even wat tips geven Tong uitsteken
-» goed je handen zelf dragen, je legt ze nu wat op de hals neer Knipoog
-» rechtop, trots op je paardje zitten, zo mooi is Heiltje echt wel!! dus trots zijn Tong uitsteken (en als je je schouders naar achter doet, gaat je automatisch een stuk rechter op zitten Knipoog)
-» teentjes naar binnen Knipoog
-» Heiltje iets oplettender laten lopen, veel overgangen rijden en verschillende dingen achterelkaar (stelling link/rechts, van hand veranderen, gebroken lijn, volte, achtje, wat je ook maar verzint Knipoog)
-» je teugels klapperen nogal

en voor doorzitten
-» ik denk dat t eerst wel helpt dat je goed op je houding let, en goed ontspannen zitten en je armen goed ontspannen, als je aldoor stukjes probeert komt het uiteindelijk wel
verder weet ik niet echt iets waardoor het doorzitten makkelijker en beter gaat, want tjaa bij Omar gaat t ook nog niet helemaal vlekkeloos Clown

je gaat al een stuk vooruit hoor!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 20:06

Moderatoropmerking:
De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [HAW] Welkom op HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.