. Nou goed, dan moet hij maar achteruit die weg op, denk ik dan. Dat wil hij dan wel. Halverwege kan ik dan wel weer vooruit. Maar dan kom ik op langs een huis, dat is echt súper eng. (vindt Mano.) Hij wil dan écht niet meer vooruit, staat dan ook echt te trillen. Ik moet dan maar weer achteruit erlangs.
En dan komer er koeien. En als die beginnen te lopen, is dat ook weer eng. Weer achteruit erlangs.
Ik wordt er echt gek van
! Ik kan ook nooit eens lekker galopperen, want dat vindt hij te eng. Ik vind dit echt heel irritant, want ik kan hier super goed buitenrijden, maar Mano vindt alles eng, waardoor het niet meer leuk is. Eén boerderij krijg ik hem helemaal niet meer langs
.Met een andere pony gaat het wel goed, maar ik wil ook wel graag alleen kunnen buitenrijden.
Wat zouden jullie doen? Gewoon geen buitenritten meer? Of juist extra vaak? Ik kan niet te vaak, want ik rij ook wedstrijden, en daar wil ik hem dan wel goed op voorbereiden. En zoals hij nu is vind ik het niet eens meer leuk.
Alle tips zijn welkom!
. Ik heb een halfarabische verzorghengst en vroeger had hij ook van heel veel schrik en bij elke merrie was 't om zeep