Nimondro @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sirius_

Nimondro @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-08 19:24

Ik laat wel vaker \foto's maken maar plaats ze nooit. Aangezien ze nu toch al online staan, maar even een topicje.

Moos heb ik nu een half jaar. Ik was al een hele tijd verliefd op deze zwarte, en sinds 1 maart staat hij bij mij. Ik ben een angstige ruiter, hoef ik geen commentaar op, waarom ik dan een paard koop Knipoog De angst ligt echt alleen aan mij en ik heb geen beter leerpaard kunnen kopen.
Anyway.. we hebben echt ups en downs gehad samen, hij heeft zelfs eventjes te koop gestaan maar eigenlijk wilde ik hem niet kwijt. Ik heb tijden niet gereden en ben wegens omstandigheden ook niet vaak op stal aanwezig geweest. Na de zomer heeft hij 5 weken rust gehad omdat er lichte hoefbevangenheid is geconstateerd. Vanaf dat moment ben ik met regelmaat op stal aanwezig geweest (Heb op dat moment gelijk mn rijlessen opgepakt, zo kon ik mij nl. op stal af laten zetten maar 2 weken later had ik mn rijbewijs al gehaald gelukkig) en sinds een paar weken ben ik ook weer met regelmaat aan het rijden. Ik krijg elke week priveles.
We zijn het echt aan t opbouwen *LOL* Ik probeer de knop om te zetten. Van een paar uur buiten staan en iemand anders voorrijden, na een paar uur buiten staan en zelf erop, en nu ook direct uit stal en erop.

Nou goed, de foto's. Ik baal een beetje van mezelf want t liep echt heel lekker de laatste paar dagen. Maar het was druk rondom stal, een verbouwing van de koeienstal, een paard wat op ZIJN plekje stond te grazen naast de bak. Moet wel zeggen dat ik degene was die teveel oplette, moos schonk er geen aandacht aan maar wel aan de momenten dat ik gespannen raakte. Volgende keer beter Knipoog

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding En op de manege maar zeggen dat ie niet genoeg sprong heeft *LOL* Geen idee wat dit is haha. Ik moet veel meer zitten maar de galop vind ik echt moeilijk. Gaat al veel beter gelukkig.
Afbeelding Draf wat meer uitstrekken. Mooi beengebruik Lovers
Afbeelding En zowaar op t goede been lichtgereden Clown
Afbeelding Zo zit ik dus normaal, zonder spanning, en dan loopt hij ook al veel fijner.
Afbeelding Lovers

Afbeelding En nog even een fotootje van dat plukkerige veulenhaar van hem *LOL* P_tries op bokt heeft de foto's geschoten en mn paard weer knap gemaakt Pling

Cupcake_

Re: Nimondro @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 19:28

Heel erg leuk paard! Haha!
Puntjes:
- Zit wat rechter en trotser op je mooie paard volgende keer! Lachen
- Draai je tenen wat meer naar binnen
- Druk je hakken wat meer uit
Verder: Je hebt een ontzettend leuk paard, en probeer (weet dat dit moeilijk is) wat relaxter te zitten. Lachen
Laatst bijgewerkt door Cupcake_ op 11-10-08 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 19:31

Leuk dat je de moed verzameld heb en zie zelfs een foto met een brede glimlach Haha!

Rijtechnisch iig je hakken meer proberen uit te drukken, ik denk dat verder je houding veel verklaard word omdat je zo extreem angstig bent. Je bent op goede weg, volgende keer foto's waarop je alleen maar lacht Go jij! Go jij!

Leuk paard! Haha!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 19:35

Jaa Rianne Haha!
Dat is al een heel stuk meer ontspanning en vooral een heel stuk meer PLEZIER zoals je hier op je paardje zit Haha!

Er zijn genoeg dingen om aan te werken maar wees blij met alle kleine puntjes die goed gaan, stapje voor stapje kom je er wel!!!

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 20:43

Rianne! Haha! Super meis! *LOL*
Ik hoop van harte dat jij en nimondro nog veee leuke en heerlijk jaartjes tegemoet gaan! Lachen

Paar puntjes voor verbetering, trots gaan zitten want je hebt écht een leuk paardje onder je! Lachen

Ik vind het super hoe je dit nu aanpakt! Ben benieuwd hoe het er over een paar maandjes uitziet! Haha!

Roos_Marijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 21:27

wat een leuk paardje zeg!
ben het helemaal eens met bovenstaand commentaar, misschien moet je wel je handen rechterop zetten Knipoog je hebt nu een beetje "pianohandjes"

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 21:32

jullie zijn een leuk stel, zorg dat je doorzet voor jezelf en ook voor je paard, al zit je er maar even op elke dag. Tenen naar binnen en handen rechtop en probeer meer te ontspannen. Ik ben niet van de setjes en kleurtjes maar vind dit wel erg mooi bij je paard staan. Succes samen verder.

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 22:15

leuk hoor zo samen! ziet er erg leuk uit gelukkig mogen jullie weer wat doen!
maar het valt mij meteen op, omdat ik dat zelf ook snel heb, dat je voeten heel ver in de beugels zitten..dan word hakken uitdrukken ook al lastiger! veel plezier samen

TijnieJjJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 22:18

Wat een leuk paard! Volgens mij een echte goedzak!?
Probeer wat 'eigenwijzer' te zitten en je te ontspannen.
Komt helemaal goed met jullie, als je maar door blijft zetten! Haha!
Misschien ligt het aan mij maar ik vind je paard wel iets aan de dunne kant?
Mijn excusses als dit een rede heeft! Wat ik wel nog wilde zeggen wat een onwijs gaaf setje! Vingers aflikken

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 22:26

hoi! vind t erg dapper om je fotoos te plaatsen hoor Haha! je kunt zien dat je geconcentreerd bezig bent,als ik het goed begrijp dan is het erg spannend nog voor je,en dat straal je nog een beetje uit.maar je kunt wel zien dat je er plezier in hebt.wat al eerder gezegd is herhaal ik ook even, probeer inderdaad trotser( rechtop) te rijden, je hakken naar beneden te doen(tenen omhoog mag ook Tong uitsteken ) en oefen lekker door zo,dan kom je er wel Haha! maarre ik vind dus ook dat je paardje wel wat dun is Ach gut en dat vind ik wat jammer. succes er mee hoor,groetjes deess

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-08 22:58

hij is zelfs aangekomen Knipoog nooit dik geweest
door de bevangenheid sterk terug gezet in t voer. maandag ga ik bellen of hij alweer wat biks mag en dan opbouwen

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 23:05

Leuk paard heb je onder je kont.

geweldig goed dat je je er toe zet toch te gaan rijden, probeer wat zelf verzekerder op je paard te gaan zitten want dat verdienen jij en je paard zeker.

Vind het er nu in ieder geval wel lekker ontspannen en blij met elkaar uitzien Ja

Maaike__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 09:17

Heeeeeey rianne!

Wat super leuk, nimo & jij! Haha!
het ziet er al veeeeeeeeeeeeel beter uit!! Pling
en dat setje staat hem ook super... Afgod
en dat beengebruik,! en hij loopt ook lekker ruim. Hyper!

haha het is heel grappig om hem te zien lopen want als je er zelf op ziet dan zie je dat niet! Cool

Ik geef nimo straks een dikke kus van jou!
xxxxx maaike Doei!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 09:28

leuk paard,ik kan mij voorstellen dat je voor hem gevallen bent!
Hij loopt wat uitelkaar,het lijkt mij het belangrijkste dat jij je ontspannen voelt,dan zal hij vast beter gaan lopen(minder uitelkaar).
Zolang jij gespannen word het heel moeilijk een paard naar ontspanning te rijden....hij loopt trouwens niet slecht na (lichte)hoefbevangenheid.
Het lijkt mij vreselijk om zo gespannen op een paard te zitten door angst.
Gewoon blijven oefenenen,je kunt best wel rijden dus gooi die onzekerheid maar overboord!

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 10:52

Ik denk dat je angst ook veroorzaakt wordt door je slechte houding. Het ziet er niet uit alsof je "vast" in het zadel zit. 1 bokje en je ligt er naast. Als jij weet dat je onder praktisch alle omstandigheden rustig kan blijven zitten en hulpen kan blijven geven dan zal je angst snel verminderen denk ik.

Ik zou om te beginnen die beugels wat langer doen en vooral goed gaan werken aan een onafhankelijke zit. Dat is de absolute basis van waaruit je pas weer andere dingen kan gaan doen en die ook zekerheid geeft.
Naar ontspanning rijden is helemaal niet aan de orde als je zelf nog niet ontspannen kan zitten.

Verder vind ik jullie wel een leuke combinatie en je straalt veel plezier uit.

karin_1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 12:43

Mooi paard.

Je moet wel ff letten op je houding,, probeer eens te gaan rijden met een holle rug en je hoofd in de lucht. Dan zit je helemaal mooi trots !
En draai je tenen wat naar binnen,, verder vind ik je goed rijden !!
Groetjes

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 12:52

Mijn tenen naar binnen wordt moeilijk, mijn knieen staan naar buiten gedraaid waardoor ik bijna 180 graden met mn tenen moet draaien. Je ziet t niet op de foto's Knipoog maar we zijn wel dr aan gaan werken tijdens de les. Toen ik afstapte zat mijn knie op slot.

Hoe zie ik dat mijn paard uit elkaar loopt? Hij loopt niet rond maar heeft de benen mijn inziens wel goed onder de massa. Maar goed ik ben een leek hierin hoor Knipoog

Plezier hebben we zeker met elkaar Ja Lovers
Ik hobbel wat rond, mijn bijrijdster is degene die echt dressuurmatig met hem traint

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 23:13

Knap dier hoor!! Vingers aflikken
Inderdaad wel beetje veulenmaantjes Vork

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 00:19

aaah nimoo Lovers ik vind t toch zo'n lekker ding Haha!
Ik vind het er ook goed uitzien Ja ik zie wel af en toe wat spanning, probeer inderdaad iets trotser te zitten, hoewel dat moeilijk is als je het spannend vind. Tong uitsteken
Je moet overigens NIET met een holle rug gaan zitten, maar je schouders iets meer naar achteren doen, ik vind ook niet echt datje je hakken nog verder moet uitdrukken. De bedoeling is dat je door je hakken veert, als je ze nu nogmeer uitdrukt lukt dat niet meer volgens mij..

nog een tipje voor de galop: denk je in dat er een bal in jou buik zit die meerolt met de beweging, dus na het zweefmoment 'rol' je naar voren.. Probeer daarbij ook te veren in je enkels! Haha!

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 12:35

Wat enorm leuk je zo te zien lachen op je zwarte kanjer!

Je bent al onwijs vooruit gegaan hoor, dat zie je zo! Je houding wordt vanzelf beter en dan gaat de rest ook steeds meer vooruit. Met goede begeleiding kan het heel snel gaan.

Wat heeft íe bruine manen joh, had 'ie bij mij nooit zo, maar dat zal wel komen doordat ik meer toiletteerde. Haha! Hij ziet er zelf stukken beter uit dan op foto's van maanden geleden. Ja

Rijtechnisch puntje wat ik zie op de foto's is dat 'ie in stap achter meer onder mag treden.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 13:41

Ja die stap Nagelbijten / Gniffelen Ik voel t in draf goed aan en galop ook omdat ik dan fijner zit Clown nu in stap nog *LOL*

De bruine manen zijn van de zon, hij stond toch regelmatig buiten en ik wilde zijn manen laten groeien, maar bij nader inzien vond ik t geen gezicht Clown

xMels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 17:39

Ziet er goed uit!
En super leuk setje.
xx

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 12:08

Jurga schreef:
Wat enorm leuk je zo te zien lachen op je zwarte kanjer!

Je bent al onwijs vooruit gegaan hoor, dat zie je zo! Je houding wordt vanzelf beter en dan gaat de rest ook steeds meer vooruit. Met goede begeleiding kan het heel snel gaan.

Wat heeft íe bruine manen joh, had 'ie bij mij nooit zo, maar dat zal wel komen doordat ik meer toiletteerde. Haha! Hij ziet er zelf stukken beter uit dan op foto's van maanden geleden. Ja

Rijtechnisch puntje wat ik zie op de foto's is dat 'ie in stap achter meer onder mag treden.

Hahahahah ik zag de eerste foto en ik denk DAT PAARD KEN IK DIE WAS VAN JURGA.......leuk om te zien dat die toch weer op bokt te vinden is.

Idd hard werken aan zitles dat zal niet meevallen maar dan komt het vast goed.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 15:40

Ik ben het wel eens met de mensen van jouw manege dat die zeggen dat hij te weinig sprong heeft, hij komt nauwelijks van de grond, MAAR...

Dit is denk ik voor jouw neit het belangrijkste.. Niet zo twijfelen joh, het ziet er hartstikke goed, en het ziet er al hartstikke goed uit Haha! Probeer lekker op je kont te gaan zitten, beugels een tikkeltje langer, en dan is het helemaal af.. Lekker doorgaan hoor Haha!