Dancing Queen @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Daniella

Dancing Queen @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 23:00

Ik volg dit topic al een tijdje en leek me leuk om commentaar te krijgen over mijn topper

vanaf haar 4,5 jaar heb ik haar en was ze net onder het zadel Dancing Queen is een 7 jarige Merrie van Royal Dance X Aldatus...ik ben nu een half jaar gestart in de dressuur en we zijn L2 + 4 & B + 4

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op een aantal foto's heb ik nog blond haar
Laatst bijgewerkt door Daniella op 10-10-08 23:39, in het totaal 3 keer bewerkt

Achterom

Re: Dancing Queen @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 23:15

Goh, leuke voorbeenzwaaier.
Sorry, maar je paard voert echt helemaal niks uit. Is dit wat ze tegenwoordig dressuur noemen?

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 23:23

Knap dat jij dat van een foto af kan zijn Knipoog
Foto's zijn momentopnames. De springfoto's horen hier trouwens niet Knipoog

Daniella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 23:27

Het zijn idd niet de mooiste foto's maar wou gewoon eens weten wat jullie er van vinden, je kan moeilijk van een foto bekijken idd, omdat het moment opnames zijn

heb de springfoto's er al weg gehaald;)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 23:33

Als je het niet van een foto kan zien, waarom plaats je ze dan? Lachen

Daniella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 23:39

Omdat ik graag wil horen wat de anderen er van vinden!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 23:55

Goh gezellig weer van die reacties waar je niets mee kunt...

Je hebt een prachtig paard! Een vriendin van mij heeft ook zo'n 'voorbeenzwaaier' Nagelbijten / Gniffelen

Wat ik van de foto's af zie, is dat je paard nog wat uit elkaar lijkt te lopen. Misschien kun je haar iets meer bij elkaar rijden waardoor ze haar achterhand beter onder de massa gaat plaatsen.

Verder zit je best netjes rechtop, alleen je handen stoor ik me aan, die gaan alle kanten op Nagelbijten / Gniffelen

Aja, genoeg verbeterpuntjes maar die hebben we altijd, iedereen! Het is een onwijs leuk dier, en L2 wordt je niet zomaar Knipoog
Ik ben benieuwd naar meer foto's!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 00:13

Zijn was zien btw in mijn reactie, maar kan niet meer editten.
Dat beentje vind ik wel lekker voor een dressuurpaard Ja
Je paard loopt er lekker ontspannen bij aan haar oren te zien *LOL* ! En dat is al heel belangrijk, vanuit ontspanning kan je overal naartoe. En idd, je handen. Maar dat komt vast wel goed Ja
Veel succes met je verdere wedsgrijdcarriere hoor!

xEliesxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 08:15

Ziet er goed uit Daan! Ben echt jaloers op je houding! Echt rijtechnisch commentaar kan ik niet geven, kvind dat ze er zeker ontspannen bijloopt! Zie hier en daar wel pianohandjes, maar die heb ik zelf ook haha Haha! Heel veel plezier saampjes!

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 08:20

Patriciavt schreef:
Aja, genoeg verbeterpuntjes maar die hebben we altijd, iedereen! Het is een onwijs leuk dier, en L2 wordt je niet zomaar Knipoog

sorry hoor maar als ik afentoe zie wat er in de L2 rond rijd diep treurig en iedereen kan tegenwoordig L2 worden ook al is het net met de hakken over de sloot!

even on topic, vind het een leuk simpel paardje. hij mag van mij van achter nog veel meer eronder komen en her en der valt die uit elkaar. flink wat schijnovergangen rijden en veel voltes openen en sluiten. ook mag die naar mijn idee opgerichter lopen maar eerts die achterhand dat is het belangrijkste.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 08:22

Wendy schreef:
Sorry, maar je paard voert echt helemaal niks uit. Is dit wat ze tegenwoordig dressuur noemen?

ben ik niet met je eens...er zitten zeker goede momenten bij
ik vind het een mooi paard ,ietwat arm bespierd.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 08:27

geerke schreef:
Wendy schreef:

ben ik niet met je eens...er zitten zeker goede momenten bij
ik vind het een mooi paard ,ietwat arm bespierd.

er zitten idd goede momenten bij maar voor een paard wat L2 schijnt te lopen is hij wel heel arm bespierd.

vind die opmerking van Wendy overigens niet kunnen.

iloveyouJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 09:07

wat een leuk paard!

Daniella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-08 11:24

Het arm bespierde komt omdat dit foto's zijn die zijn gemaakt na haar ongeluk!
ze heeft met haar achterbeen in de tralies gelegen en is bij de dood weggehaald, wij hebben allebeide zo mazzel gehad dat ze er niets aan over heeft gehouden!!..vandaar de arme bespiering!

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 11:35

zo wat een leuke reacties weer, lekker positief meiden, als je commentaar geeft geef dan opbouwend commentaar waar ze wat mee kan.

Mooi paardje, loopt lekker ontspannen, over de handen is al iets gezegd, wat erg dat ze zo'n ongeval heeft gehad dat zal wel schrikken zijn geweest. Verder iets meer bij elkaar rijden en dan komt het vast allemaal goed, succes!

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 11:40

wat een negatief commentaar! ik vind het er super goed uitzien! knap dat jullie na dat ongeluk alweer zo kunnen rijden.

Daniella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-08 11:45

Dank je wel Lachen

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 11:46

Wendy schreef:

Jeetje zeg, dit kun je toch ook wel even tactvoller brengen.

Hij neemt inderdaad zijn achterhand niet echt goed mee, maar om dat zo te zeggen.

Succes met je paardje hoor!

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 11:47

Pashon schreef:
Patriciavt schreef:

sorry hoor maar als ik afentoe zie wat er in de L2 rond rijd diep treurig en iedereen kan tegenwoordig L2 worden ook al is het net met de hakken over de sloot!

even on topic, vind het een leuk simpel paardje. hij mag van mij van achter nog veel meer eronder komen en her en der valt die uit elkaar. flink wat schijnovergangen rijden en veel voltes openen en sluiten. ook mag die naar mijn idee opgerichter lopen maar eerts die achterhand dat is het belangrijkste.

Ik vind het helemaal geen simpel paardje.
Het is een goed paard, met goede bewegingen, maar die op een misschien iets andere manier getraind moet gaan worden..

Mijn advies is rij heeel veel voorwaart neerwaarts. Met de nadruk op allebei, echt goed voorwaarts, maar ook echt goed neerwaarts met haar neusje. Ze wil zelf al wat in de houding lopen, juist dan moet je haar extra omlaag rijden. En dan allerlei oefeningen gaan doen, voltes, slagenvoltes, wijken, schouderbinnenwaarts,enzenz. Allemaal laag, diep en vooruit! Hiervan zal ze veel meer bespiering gaan krijgen en fijner in de hand worden.

Het voorbeen gezwaai wat jullie hier zien is een weggedrukte rug, een vaste hand en en achterhand die daardoor niet genoeg mee kan komen. Maar dit paard heeft echt wel een goede achterhand, kijk maar de foto daarna.
Ga hier wat meer naartoe werken, dan zul je echt nog heel ver met dit paard kunnen komen.. Succes Haha!

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 11:50

en als hij geen goede achterhand had, kwam hij ook niet over die hindernissen Knipoog

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 11:55

Jeannine schreef:
en als hij geen goede achterhand had, kwam hij ook niet over die hindernissen Knipoog

Denk dat dat iets kort door de bocht denken is. Wil je daarmee zeggen dat alle dressuur paarden met een goede vlotte ondertredende achterhand ook goed kunnen springen? En dat alle goede springpaarden een goede vlotte ondertredende achterhand hebben?
De kracht moet bij het springen inderdaad van achter komen, maar of dat echt iets me maken heeft met de achterhand waar we in de een dressuurpaard naar kijken, denk ik niet.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 11:55

Wendy schreef:

ROFL
klinkt niet echt heel tactvol Nagelbijten / Gniffelen vind het bij deze combi trouwens nog meevallen...

Maar goed, vind opzich het paard niet verkeerd, maar hij loopt alleen nog op de voorhand. Probeer idd voorwaarts neerwaarts te rijden zodat achterhand meer moet gaan doen. Probeer daar aan te werken, verder gaat het wel redelijk!

veel succes nog!

En als die opmerking over de achterhand dat tie anders niet over hindernissen komt is behoorlijk onzin Haha! maar goed. Goed achterbeen gebruik is wat anders dan goed kunnen springen...

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 11:58

Zeg Wendy, hou je een beetje in.

Er zitten wel degelijk lekker momenten bij, maar ik zou niet zeggen dat je L2 rijdt Je paard heeft mooie gangen, maar loopt gewoon uit elkaar. En is best arm bespierd. Voor een paard die L2 loopt, had ik meer verwacht.

Om héél eerlijk te zijn vind ik foto 5 echt (op z'n netst gezegd) niet zo fijn. Jij zet je handen gewoon vast naar beneden weg, je paard drukt zich ontzettend op en zwaait een beetje die voorbenen de lucht in, maar komt van achteren totaal niet mee. De achterhand zit er gewoon niet onder.

Probeer eerst eens lekker lang en laag te rijden, zoals gezegd: voorwaarts neerwaarts. Lekker over die rug laten lopen, dat alles lager is dan de schoft. Hou je paard daarbij lekker naar voren en probeer ook een beetje die achterhand wakker te maken. Als die lage lijn goed voelt, kun je vanuit daar wel op gaan richten. Ik zou eerst lekker in die lage lijn gaan trainen.

De momenten dat je paard aan de teugel loopt, loopt ze eigenlijk een beetje in een houding die niet helemaal van jou is. Ik krijg een beetje het idee dat ze zich dan ietswat opkropt. Juist moet je haar dan nóg lager (NIET ronder) instellen. Eigenlijk gewoon de basis, het halsstrekken.

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 12:06

ik vind dat je een heel erg leuk paard hebt alleen je zadel... op de fotos met het blauwe dekje kiept je zadel steeds naar voren dus misschien een keer na laten kijken?

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 12:13

Raggel schreef:
Jeannine schreef:

Denk dat dat iets kort door de bocht denken is. Wil je daarmee zeggen dat alle dressuur paarden met een goede vlotte ondertredende achterhand ook goed kunnen springen? En dat alle goede springpaarden een goede vlotte ondertredende achterhand hebben?
De kracht moet bij het springen inderdaad van achter komen, maar of dat echt iets me maken heeft met de achterhand waar we in de een dressuurpaard naar kijken, denk ik niet.

Is een goede achterhand dan altijd goed ondertredend?