Jelly (fries) @ work (2 mnd ohz!)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

EngeltjeS

Jelly (fries) @ work (2 mnd ohz!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 17:09

Ja ja! Jelly's eerste topic!

Eerst even wat info:
Het is een merrie van -> tsjerk x reyert
Ze is pas 5 jaar oud, en net 2 maand onder het zadel. Het is een vrij nerveus paardje, maar werken wil ze wel!

Ik rijd haar nu bijna elke dag, max. 30 min. Ze beheerst de stap en draf goed, en de galop was ere gister de eerste keer onder het zadel.

Over mijn houding wat ik weet over mezelf Schijnheilig
- achter over
- handen dragen
- niet voor over vallen in galop of verruimde draf
- geen euro's zoeken Knipoog

Hier komen de enkele foto's Knipoog
(niet op volg orde hoor Knipoog )

Afbeelding
Beetje wazig, wel netjes

Afbeelding
Hoezo ik zit als een zoutzak? Nagelbijten / Gniffelen

Afbeelding
Handen mooi recht op...

Afbeelding
Zo beginnen we vaak de draf

Afbeelding
Verruimen

Afbeelding
Galop Lachen

Afbeelding
achter over Lachen verder mooi!

Afbeelding
Hier wil ik haar hebben Lachen

Afbeelding
Halthouden en belonen (met brokjes Tong uitsteken )

Afbeelding

Dat waren de foto's Knipoog

Ik wil graag tips over het goed achter over blijven zitten voor me zelf Tong uitsteken haha
en verder, brand maar los Knipoog maar houdt het beleefd. (En herhaal niet iedereen)

Groetjes!
Laatst bijgewerkt door EngeltjeS op 10-10-08 17:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Lante

Re: Jelly (fries) @ work (2 mnd ohz!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 17:12

Ik heb het gevoel dat het zadel niet zo top op het paard ligt, maar misschien heb ik het mis. Probeer veel aan de ontspanning te werken en probeer of je je paard mooi op lengte kunt rijden. Komt het vast goed; succes! Lachen

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 17:13

Ik zie dat je echt Héél erg streng bent met je handen, probeer die echt hoger en wat meer voruit te dragen nu ziet het er beetje vervelend uit.
Ook ligt het zadel behoorlijk naar voren en het zadel is te klein voor jou bibs Clown
Je mag haar ook echt wat langer houden imo en echt lager rijden zodat ze haar rug goed gebruikt en ontspanner loopt.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 17:15

Klopt, het zadel ligt inderdaad niet goed, er komt een andere hier voor Knipoog En mijn handen, i know...
Vandaag les gehad,en dat ging een stuk beter Knipoog

Je hebt gelijk over het lang over de rug. Maar mevrouw was gespannen (mede dankzij mij... sorry...) en vandaag pas meer aan gewerkt, lang en laag Knipoog

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 17:16

Ziet er netjes uit! Zeker voor 2 maandjes! Verder heb je zelf al de opmerkingen gegeven... en heb ik ook het idee dat het zadel niet helemaal perfect is... en zoals me voorganger zegt, nog iiieeets langer houden.

Vroeger zat ik zelf ook erg voorover, gewoon vaak voor jezelf in je hoofd (of iemand ide bij je is) herhalen ACHTEROVER!!!! en dan zover achterover dat het lijkt dat je bijna op der rug ligt! haha

Veel succes verder nog met je knappe kind!

Edit: je was me voor Nagelbijten / Gniffelen

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 17:18

ik vind het nog niet echt een fijn plaatje geven.
probeer haar van voor meer los te laten vooral nu ze nog maar zo kort onder het zadel is. de foto met commentaar 'hier wil ik haar hebben'
hier wil je haar juist niet hebben, ze moet eerst langer worden van voren.

verder een heel leuk paardje!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 17:19

Chantal2309 schreef:
Ziet er netjes uit! Zeker voor 2 maandjes! Verder heb je zelf al de opmerkingen gegeven... en heb ik ook het idee dat het zadel niet helemaal perfect is... en zoals me voorganger zegt, nog iiieeets langer houden.

Vroeger zat ik zelf ook erg voorover, gewoon vaak voor jezelf in je hoofd (of iemand ide bij je is) herhalen ACHTEROVER!!!! en dan zover achterover dat het lijkt dat je bijna op der rug ligt! haha

Veel succes verder nog met je knappe kind!

Edit: je was me voor Nagelbijten / Gniffelen

Ja klopt Lachen ik heb er vandaag hard aan gewerkt (fotos waren van gisteren) en ze liep tochwel beter hoor!

Ik hoop over een weekje of 2 nog een topic te starten, met verbeterde houding Knipoog

Bedankt Haha!

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 17:19

Je zet te veel druk op je handen! Probeer daar op te letten. Probeer d'r ook lager in d'r hals te rijden.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 17:20

Opzich ziet het dr netjes uit!

Wel zou ik proberen haar wat langer te laten, vind dr kort in de hals met rijden. Die "zoutzakfoto zoals je het zelf noemt" vind ik qua halshouding beter.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 17:26

Oewh, meid, zo moet je paard niet lopen. En zeker niet met een fries, daar krijg je dat opgekropte al zo snel.
Je handen zijn veelste streng. En ook helaas constant. Een paardje die nog maar zo kort onder het zadel is moet eerst zelf leren lopen en dan pas kan je nagevelijkheid vragen.

Handen rechtop en dragen, zweep liefste voor je zadel op het schouder. Handen zeker wat hoger, hier druk je ze naar beneden. Teugels mogen veel langer, zeker in draf. Spant je paard aan, ga je weer terug naar stap. Stapfoto's zien er namelijk stukken ontspannener uit met een veel betere halslengte (ookal mag die van mij nu nog wel langer).
Je beugels mogen wel een gaatje langer en probeer rechter te zitten. Laat je benen ontspannen naar beneden hangen en drijf niet met je hak Knipoog Dus ook niet je hak optrekken. Probeer recht op je paard te zitten (niet naar achteren) en zelf zo min mogelijk werk te doen. Alleen werken wanneer het nodig is Knipoog
En lengte en ontspanning. Als ze snel wil, vraag haar dan rustiger. Werk veel met verlengen uit je hand, dus dat ze je hand volgt als je haar langere teugel geeft. Houdt niet in met je handen maar met je zit en ga niet naar voren zitten als ze harder gaat, want dan zeg je juist dat ze hard moet. Zelfde met de zweep. Wijs je die naar achteren, dan geeft die al voorwaartse druk.

En let alsjeblieft op je handen, want dit is totaal niet netjes.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 18:10

Bedankt bokkers Lachen ik heb heel veel aan deze tips Lachen
(ik weet dat mn houding bagger is Knipoog ga ik hard aan werken morgen en de toekomst Haha! )

meer tips zijn welkom Lachen gelieve niet meer over de bovenstaande berichtjes Knipoog want dat is al geplaatst Knipoog
complimentjes mogen altijd Schijnheilig

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 18:14

Ik ben het helemaal met RianneH eens. Lachen

Verder wens ik je nog veel succes met je leuke paardje!
Tsjerk merrie's zijn inderdaad vaak pittige paarden, maar wel paarden die voor je willen werken!

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 21:31

EngeltjeS schreef:
Klopt, het zadel ligt inderdaad niet goed, er komt een andere h;)ier voor Knipoog

en wellicht op zoek gaan naar een groter inchmaat? Bloos Bedoel er niets mee hoor verder, maar je kont valt niet netjes in het zadel...

Verder kun je wellicht hulp zoeken van een goede instructrice? Dat is vaak het halve werk Knipoog Leuke combi zijn jullie hoor!!

worteltjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 18:58

Ten eerste: mooie fries!
zoals hier boven ook word gezecht probeer hem echt lang in de hals te rijden, het liefst met de neus over de grond slepen zodat hij goed zn rug leert gebruiken.
Ik rij zelf ook een fries en dat is ook een jong beestje.. het is lastig want een fries heeft van nature zijn hals er hoog op staan.
Maar het is mij ook gelukt na enkele maanden!

Succes ermee!
Super paard

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 19:07

Wat super!!! Mijn friese merry is ook net 2 maand onder het zadel!! Gaat het goed? Draaft ze makkelijk ana en het galop aasnpringen gaat dat ook een beeetje makkelijk?

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 19:11

Hee wat leuk dat je een topic hebt gestart over Jelly Lachen
Het is al een stuk verbeterd vind ik.
En verder ben ik het helemaal eens met de reactie's die hierboven zijn geplaatst!

Groetjes Jacqueline

Kims22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 19:49

Hakken uitdrukken en niet te ver met je voeten in de beugels.

mrieeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 07:47

Hoi,

Ik vindt dat je je paard erg strak hebt aan de voorkant. Dat kan ook een moment opname zijn van de foto. Probeer ook je voeten iets minder ver in de beugels te doen. Voor de rest is het commentaar hierboven al gegeven. Wel heb je een super mooi paard! Haha!

Groetjes Marieke

fere16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 08:23

heey devica, ik vind het super wat je nu al met haar berijkt hebt OK dan!
ik vind het er steeds beter uit zien ! mijn complimentjes Hyper!

Groetjes jessica

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 08:50

fere16 schreef:
heey devica, ik vind het super wat je nu al met haar berijkt hebt OK dan!
ik vind het er steeds beter uit zien ! mijn complimentjes Hyper!

Groetjes jessica

Dank je wel! Haha!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 12:38

leuke fries, is familie van de mijne! Mijn fries zijn vader is ook Reyert! Haha!

Wat betreft het commentaar; ik sluit me helemaal aan bij RianneH haar verhaal. Durf meer teugel te geven, rijd naar je hand toe en probeer veel halsstrekken te oefenen. als je dit eng vind om meer ruimte te geven van voor, kan je misschien vragen of iemand haar vasthoud aan de longe. als je zo kort blijft rijden, wordt het lastig om dat opgekropte eruit te rijden, dat zou erg zonde zijn. Succes!

xFrieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 15:40

Kims22 schreef:
Hakken uitdrukken en niet te ver met je voeten in de beugels.

Mijn mening ook, uhh verder super goed, alles wat jij met comentaar had zag ik erin en verder alleen nog je hakken en je voeten maar komt vast goed! Haha! leuk stelletje zijn jullie Haha!