Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Kinderen die hun pony bijna doormidden mepten als de pony er ook maar even blijk van gaf misschien wel te zullen gaan weigeren. Weigerden ze dan echt dan kwamen er nog een paar goeie tikken bij. Werd er omgedraaid en al aanrijden op de hindernis nog een paar fikse tikken. En wat nog het ergste was.. ouders/instructeurs stonden aan de kant en riepen om het hardst dat die pony een nog hardere mep nodig had. Anders ging ie niet. Dan vraag ik mij toch af.. waar ben je dan mee bezig als volwassene. En dit was geen incident, over de dag verspreid heb ik dit meerdere keren zien gebeuren, en dan vooral bij de B-C pony's.. waar de kinderen dus rond een jaar of 10 zijn. Heb zelfs een pony gezien die op het moment dat ie de ring in ging nog een behóórlijke mep met een zweep kreeg van een volwassene die ernaast stond, geen flauw idee waarom want de pony liep gewoon netjes de ring in. Ik stond echt met open mond te kijken 
volgens mij wordt je paard daar alleen maar onzekerder/pissiger van en gaat ie echt niet met meer plezier of beter springen.
). Ben van mening dat je met een tik vaak al te laat bent en je beter direct je hakken erin kunt zetten, draaien, opnieuw aanrijden, extra opsluiten en bij 'inhouden' wel even een goede tik erbij. Eliine schreef:Ik was een tijdje geleden ook op een sprinconcours voor pony's. Met kinderruiters dus. Wat ik daar al niet zag gebeurenKinderen die hun pony bijna doormidden mepten als de pony er ook maar even blijk van gaf misschien wel te zullen gaan weigeren. Weigerden ze dan echt dan kwamen er nog een paar goeie tikken bij. Werd er omgedraaid en al aanrijden op de hindernis nog een paar fikse tikken. En wat nog het ergste was.. ouders/instructeurs stonden aan de kant en riepen om het hardst dat die pony een nog hardere mep nodig had. Anders ging ie niet. Dan vraag ik mij toch af.. waar ben je dan mee bezig als volwassene. En dit was geen incident, over de dag verspreid heb ik dit meerdere keren zien gebeuren, en dan vooral bij de B-C pony's.. waar de kinderen dus rond een jaar of 10 zijn. Heb zelfs een pony gezien die op het moment dat ie de ring in ging nog een behóórlijke mep met een zweep kreeg van een volwassene die ernaast stond, geen flauw idee waarom want de pony liep gewoon netjes de ring in. Ik stond echt met open mond te kijken
Mijn zusje springt ook vrij fanatiek en 1 van onze pony's heeft er nog wel eens een handje van om de ene keer de hindernis keurig te springen, en vervolgens gewoon te weigeren (en dat is dan geen stuurfout oid) dan kan het zeker wel helpen om haar even bij te tikken en aan te moedigen. Maar echt slaan.. dat is not donevolgens mij wordt je paard daar alleen maar onzekerder/pissiger van en gaat ie echt niet met meer plezier of beter springen.
Van de verkeerde kant aanrijden (grondbalk!), losgooien voor de sprong, niet passende afstand
Pony heeft groot gelijk dat hij stopt.
lailapri schreef:vraagje zouden jullie dit oplossen met een tik?
http://www.zippyvideos.com/8724087924356416/mov02139/