die onvermoeibaar is.Hij is bijzonder goed aan het been, reageerd goed op zithulpen maar.....hij heeft twee spaarstanden de eerste is een relaxte draf, de ander een voorwaartse galop.
Hij is absoluut niet slecht aan het been o.i.d. maar de voorwaartse arbeidsdraf/middendraf functie doet het niet. Juist in een voorwaartse draf moet hij echt werken en springt daarom in galop, zijn tweede spaarstand.
Nu is hij behoorlijk onvermoeibaar, opties moe longeren o.i.d heeft geen zin, het is ook puur onder het zadel .
Heb geprobeerd om van nood een deugd te maken dus heeeeel veel draf/galop overgangen te rijden, maakte niks uit. Eindeloos rondgaloperen houd hij vele en ik bedoel vele malen langer vol dan ik.
Afleiding in de vorm van bv 10 meter voltes / achtjes maken helpt ook niet, hij springt aan en als ik op dat moment stelling 'overzet' dan springt hij over (hij is gek op vliegende galopwissels)
Onverantwoord door de bak scheuren ook geen optie, pony is 4 jaar en zie zoiets niet als een rijtechnische oplossing (vermeld het alvast mocht iemand die optie opperen)
.
Ook is hij bekend met halve ophoudingen e.d. maar blijft ongeacht wat aanspringen zodra ik meer draf wil.
Weet iemand leuke oefeningen? Alle suggesties zijn welkom

) Om mee te beginnen en streefdoel?