Vandaag weer eens foto's gemaakt van het rijden, was ook al heel lang niet meer gebeurt!
Het ging vandaag wat minder, hij was wat sloompjes. Maar hij liet in ieder geval los en deed redelijk wat ik vroeg.
Twister is een 7 jarige NRPS ruin v Vitano. Zijn stamboeknaam is Venga Lundi. Ik heb hem nu twee en een half jaar, heb hem ook ingereden toen hij 4 en een half was. Eigenlijk zijn we nu pas een half jaar aan de gang, door het rugprobleem dat hij heeft gehad.
Ik rijd al 15 maanden geen wedstrijden meer, eerst een paar maanden eruit gelegen, omdat we erachter kwamen dat
hij al sinds we hem kochten (wel gekeurd) rugpijn had, en dat dus steeds erger werd. De wedstrijden gingen dus ook niet echt goed.
Daar weer een paar maanden door uit gelegen, toen kreeg hij een weer een peesblessure
, waar we ook weer een tijd mee bezig zijn geweest, zijn rug was natuurlijk ook weer stijf geworden door het stilstaan. Dus konden we voor de zoveelste keer weer op nieuw beginnen.Maargoed, het rijden gaat nu redelijk, alleen moet hij nu wat minder diep gaan lopen.
We zijn nu net uit een enorme slechte periode, waarin hij bijna de hele tijd tegen de hand was, dus als een giraffe liep en énorm sterk was en niet aan je been. Nu laat hij heel goed los en is hij vlot, maar omdat ik gewend ben meer te vragen en meer been te geven, vraag ik hem zonder te weten te diep en laat ik hem over zijn tempo lopen. Nu ik dit weet ben ik er mee aan het werk. Vooral in de galop wil hij graag te diep. Ik wil in november weer gaan starten. (ons niveau is dus B)
Wat commentaar van mezelf:
* Handen naar voren
* Benen stilhouden en op de plaats
* Minder diep vragen
* Vooruit kijken
* Teugels op maat houden
* Geen kapstokjes hebben
* Benen lang houden in galop!
* Meer op de achterhand lopen
Nou, ben benieuwd wat jullie ervan vinden

1) Fototje van ons

2) Nog 1tje

3) Halthouden

4) Stappen linksom, zijn moeilijke kant. Ik moet hier mijn handen meer naar voren houden

5) Drafje linksom

6) Even wat lager instellen

7) Ik doe hier m'n best hem omhoog te krijgen

8) Al beter, maar hier mijn teugels wat korter maken

9) Galopje

10) Zelfde

11) Hier gaan mijn benen wat te ver naar voren toe

12) Mag wat voorwaartser

13) En wat lager uitdraven

14) En klaar

Nou, dankjewel voor het kijken. Als je commentaar hebt, graag. Maar herhaal elkaar niet telkens