dit zijn gewoon gewoon 2 emmers en dan een kruisje daarover. balkjes draven ben ik ook veel mee bezig gaat ook nog niet geweldig ik zoek alvast tips voor het springen:= iemand tips? groetjes froukje
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
dit zijn gewoon gewoon 2 emmers en dan een kruisje daarover. balkjes draven ben ik ook veel mee bezig gaat ook nog niet geweldig ik zoek alvast tips voor het springen:= iemand tips? 
Fem_daf schreef:Gewoon door blijven oefenen, niet gefrustreerd raken, maar lekker lol hebben en doorgaan doorgaan doorgaan! Vrij springen kan ook helpen, dit vinden ze meestal wel leuk. Fjorden zijn wat eigenwijzer dan een gemiddelde pony, je moet wat meer geduld met ze hebben en voor alles de tijd nemen. Als ze je vriend zijn, blijven ze je vriend en doen ze alles voor je!
Ik ben t er niet mee eens dat fjorden geen springpaarden zijn, ik heb met meerdere fjorden, luxe en ouderwets type, hoger dan een meter gesprongen, ze vonden het geweldig en waren net zo goed als een nrps/ kwpn. Je moet er bij een fjord alleen op letten dat ze goed aan het been zijn, maar dat moet eigenlijk bij elk paard..
Maar.... vergeet niet dat niet elk paard springen leuk vindt!
toen heeft ze het bovenste en onderste draad meegenomen en ging ze ervandoor dus ze kan het wel:= maar dit was volgens mij nog een beetje te hoog:=