Valt over binnenschouder

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rody01

Valt over binnenschouder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 13:05

Hee ik had vandaag een wedstrijd,
En het ging heel erg goed, maar toen ik mijn coupon kreeg stond daar op:
'Valt over binnenschouder'.

Hoe kan ik dit verhelpen?

Cheiba

Re: Valt over binnenschouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 13:07

goed je buitenteugel en buiten been erbij houden. verder weet ik het zo ook niet.

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 15:23

Verder niemand die me kan helpen?

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 19:04

Je moet hem ook aan de binnenkant ondersteuning geven en vraag van de week je instructeur maar eens om hier mee aan de slag te gaan. Deed ie het bij een bepaalde oefening, of in het algemeen?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:12

Ieder paard heeft een holle en een bolle kant, waarschijnlijk doet hij dit niet op allebei de kanten maar alleen op links of op rechts. Ik zou er idd ook samen met je instructeur mee aan de gang gaan.

Knollol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 21:55

Recht zitten bij wendingen en voltes (dus niet onbewust "meeknikken" in de richting) en meer gewicht op je buitenbeen brengen. Als het paard het op een bepaalde hand veel meer doet, zijn er nog meer oefeningen, maar dit kan je dan inderdaad beter aan je instructeur vragen.

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 10:07

Het probleem is dat ik niet met deze pony naar les ga..
Ze deed het bij volte in rechter galop.

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 10:11

Is het dan misschien een idee om de pony wel een keer mee te nemen naar les? Als een instructeur of instructrice je er mee helpt dan kunnen ze ook zien wat er gebeurt. Je moet het praktijkgericht benaderen, want hier op bokt krijg je verschilende theorieen, omdat we niet kunnen zien hoe je rijdt Knipoog

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 10:25

Ik mag maar 1 keer in de week naar les. En mijn 3 jarige heeft die les écht nodig!
Dat is waar maar die theorieen kunnen altijd helpen. Dus ga ik dat eerst proberen. En als dat niet helpt ga ik mijn instructrice vragen of ze een keer bj me thuis komt.
Ik had ongeveer 2 weken terug bestgaand rijpony waar ik met haar aan mee deed, en toen zeiden ze dat al. En nu weer! Hier voor had ze er helemaal geen last van. Nooit gedaan!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 16:59

Is het geen kwestie van onvoldoende spieropbouw nog? Tis immers een 3 jarige... Kan dan ook best dat het eerst geen probleem was, maar omdat je nu meer aan hem gaat vragen en de spieren het nog niet helemaal op kunnen vangen hij naar binnen valt.

Noa_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 17:08

Van dit probleem heb ik ook last. Wat ikzelf gemerkt heb is dat wat knollol zegt klopt. Je moet echt goed recht op je pony blijven zitten en niet gaan meehangen/meeknikken. Ik denk dat je je pony dan als het ware die kant op drukt met je lichaam.
Verder heb ik gemerkt dat het belangrijk is om goede druk op je buitenteugel te hebben. Heb ik mijn paard te veel met mijn binnenteugel gereden dan loopt ze heel erg over de buitenschouder weg. Dus echt goed met je benen stelling vragen en niet alleen met je binnenteugel. Veel voltes openen en sluiten zodat ze beter buigt om je benen. En de binnenhand goed ontspannen. Is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan, want ik heb er nog steeds last van.
Misschien is het idd een goed idee om de pony een aantal keer mee naar de les te nemen. Een instructrice ziet toch meer. Kan zien wat de oorzaak of het probleem is en kan je op het moment zelf helpen.
succes ermee

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 19:02

xxxmarexxx schreef:
goed je buitenteugel en buiten been erbij houden. verder weet ik het zo ook niet.

sorry buiten teugel en binnenbeen

pony_fee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 21:08

flugeltje schreef:
xxxmarexxx schreef:

sorry buiten teugel en binnenbeen

ik was al aan het denken.... Haha!

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 08:19

Heino schreef:
Is het geen kwestie van onvoldoende spieropbouw nog? Tis immers een 3 jarige... Kan dan ook best dat het eerst geen probleem was, maar omdat je nu meer aan hem gaat vragen en de spieren het nog niet helemaal op kunnen vangen hij naar binnen valt.

Ze is 7 Knipoog

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 08:28

Ik denk dat het komt dat ik te lang ben voor haar.
Ze is een hele grote shet.
Ik ga het morgen ff proberen om extra rechtop te zitten. En buiten teugel binnen been eraan.
Ben nu ziek Boos!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 11:11

Rody01 schreef:
Heino schreef:

Ze is 7 Knipoog

Oh sorry, verkeerd gelezen Bloos