Bonny @ work op 2 wedstrijden M1.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny4life

Bonny @ work op 2 wedstrijden M1.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 13:01

hoihoi,

hier aantal foto's van 2 wedstrijden,
mn laatste buitenwedstrijd dit jaar, in blaricum.
vorige week waar we 1e met 199 werden en 2de met 187. ik was super trots, had ook heel fijn gereden!
en dat werd beloond.
gister had ik in lunteren, binnen, eerst keek ze iets maar liep gewoon rond, ook fijn gereden voor mijn gevoel, dezelfde jury 2 maal, en ik vond de 2de veel fijner gaan,
maar mn punten waren nogal vreemd.. had 187 en was 3e en 2de proef 162...zo vreemd, in mijn 2de proef vond hij ineens niets meer goed. maar ik heb fijn gereden en daar gaat het om. dit was onze laatste wedstrijd in de M1, eind oktober gaan we M2 proberen. wens ons succes! Knipoog ik rijd met Bonny tussen de paarden, en ben echt heel trots op haar hoe ze het doet.
mijn houding laat nog te wensen over, blijven we hard aan werken!
nou kijk maar even,

Afbeelding
meet Bonny
1

Afbeelding
2
Afbeelding
losrijden
3
Afbeelding
4
Afbeelding
in de proef
5
Afbeelding
6
Afbeelding
7
Afbeelding
8
Afbeelding
9
Afbeelding
10
Afbeelding
11
Afbeelding
12
Afbeelding
hoezo niet verruimd? Cool
13
Afbeelding
14
Afbeelding
selectie van gister, binnen alles beetje door elkaar.

groetjes Roelinda
Laatst bijgewerkt door Bonny4life op 05-10-08 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

xsimone

Re: Bonny @ work op 2 wedstrijden M1.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 13:05

Je hebt een leuk paard! Haha!
Ik heb het idee dat je je tenen iets naar buiten hebt, die mogen dus iets meer naar binnen (heb ik zelf ook ernorme last van hoor) veder succes nog Lachen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 13:06

Foto 1 geeft geen fijn beeld, je trekt je hakken op, en zet je handen vast, en trekt m als het ware in de krul...

Je schouderbinnenwaarts is te schuin, te weinig lengtebuiging en je gaat zelf scheef zitten.
Verder vind ik je houding overigens nog niet zo slecht.

De foto van het verruimen is idd geen verruiming, je ziet duidelijk dat ie achter ophoud met lopen, en voor gaat steken met de voorbenen Knipoog

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 13:11

foto 1, is het moment dat ik doorvraag,en daarna gewoon lengte geef..maar goed het blijven moment opnames natuurlijk.
sb is idd te schuin, maar ik heb hem liever zo dan dat ze hem niet toont, ik moet idd rechter boven haar blijven, hij is hier op 4 ipv op 3 sporen. en de middendraf was voor haar doen wel verruiming hoor;) maar thanx voor je tips.

BasiNami

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 21:01

Wat ziet Bonny er weer super uit!! Heel gezond, lekker glanzend! Ze zit goed in haar vel of niet?
Je gaat ook weer als een speer de M1 door, knap hoor na die blessure! Haha!
Als tip denk ik dat je haar straks voor de M2 en de Z nog iets meer bovenin mag rijden. Sommige stukken zijn al met een mooie oprichting en bij sommige oefeningen lijkt ze wat te 'diep' te komen.

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 21:08

Om te beginnen, het ziet er leuk uit.
Ten tweede wat tips:
- Handen niet vast zetten, zo lijkt het af en toe een beetje.
- Probeer haar wat meer op te richten. Ze loopt soms wat te diep zoals BasiNami al zei
- Hakken niet optrekken, maar recht in de beugel (heb ik ook nog weleens moeite mee Lachen )
- Volgens mij mogen je beugels wel een gaatje langer, maar dat kan ook zo lijken omdat je je hakken wat optrekt.

Lekker blijven oefenen je gaat goed!

Renszke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 08:36

Op sommige vande foto's duikt ze zowat naar voren!
Ik vind haar erg op de voorhand lopen. Daarbij steek je je benen af en toe ook af. Hou dus goed je been eraan!

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 12:01

hoihoi
bedankt voor jullie tips,
maar dat van de voorhand dat lijkt zo, ze loopt niet snel op de voorhand, maar kan zo lijken natuurlijk op een foto.

student

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 16:29

hoi hoi!

Leuke foto's, ziet er goed uit! Verder zou ik als tip willen geven:
Maak haar beter aan het been waardoor ze makkelijker op de achterhand blijft lopen. Dan kun je je hakken uitdrukken. Ik zou je beugels niet een gaatje langer maken aangezien je dan je hakken nog meer gaat optrekken. Veel schakelen, echt terug op haar kont zetten bij terugschakelen en zelf ook goed nageven in de hand als zij nageeft... Dat laatste is het belangrijkst...
Succes Haha!

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 16:38

Ik vind het op de foto;s idd ook lijken op teveel voorhand en net iets te weinig achterhand. Ze loopt er wel op, maar soms mag het net even ietsjes meer. Af en toe duikt ze achter de loodlijn, en dat is vooral te zien op de foto's waar jij je handen laag hebt. (1x zelf bij je been) En naja, het meeste commentaar is wel gegezen. Ik meot wel zeggen dat het een mooi paard is om te zien en ook zeker een leuke combinatie. erg veel succes met je volgende wedstrijden Knipoog

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 18:56

Hey Roelinda,
Wat leuk om bonnie weer eens te zien hier! Ik vind dat je haar netjes rijdt, verder is het commentaar al gegeven. gefeliciteerd met je punten!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 19:15

Heeyy ziet er leuk uit,
Je moet wel letten op het knikje in ja armen, En nattuurlijk ook je handen netjes rechtop houden Lachen

Succes!

amazingstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 19:29

Hey Roelinda,

super mooie foto's! vooral die van buiten! Knipoog
en wanneer M2?? Clown

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 20:21

bedankt voor alle tips,
ik doe er zeker wat mee!
vandaag met les was ze zo fris, maar deed oh zo goed haar best! vind het super fijn om met haar aan het werk te zijn. er moet nog zoveel beter maar ik weet vanwaar we gekomen zijn...

alle tips blijven welkom, zal haar proberen nog meer te laten dragen,vooral in mijn overgangen moet dat nog beter blijven
en in mn middengangen.

chelleeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 14:19

ziet er goed uit
ech mooi pony
weet er niks verder over te vertellen waar je aan kan werken

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 17:00

Ziet er god uit.
Veel suc-6
je tenen mogen iets meer naar binnen

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 18:42

ziet er erg goed uit hoor ik sluit me idd aan bij de andere maar ik moet zeggen dat je laatste foto staat je paard vierkant erg goed !! Haha! ga zo door Knipoog

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 18:57

Ik mis ook wat kracht vanuit de achterhand, zeker bij de middendraf valt dat heel erg op. Pony steekt voorbenen wel naar voren, maar de achterhand maakt maar een kleine stap naar voren. Op de foto zie je ook dat ze wat voorover kiept. Ze zal inderdaad ruimer gaan daar dan in arbeidsdraf, maar het is geen correcte middendraf.
Maar op bijna alle foto's zou de achterhand meer aanwezig mogen zijn, de driehoek tussen de voorbenen is groter dan de driehoek tussen de achterbenen. Zeker in het M zou dit toch min. even groot moeten kunnen zijn.
Foto van het schouderbinnenwaarts had ik even gemist, ik dacht dat je daar gewoon aan het afwenden was. Nu ik hem eens goed bekijk valt op dat je heel erg scheef zit. Probeer daaraan te werken, dan zal het daarna ook makkelijker worden om een correcte schouderbinnenwaarts te laten zien.

Ik vind wel dat je een erg leuke pony hebt! Hoe groot is ze? Ik lees in je profiel dat ze een D-tje is, maar ze toont groter. Of ben jij niet zo lang?

janou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 21:27

heey,
ik vind dat je ook je beugels wat langer mag maken, zodat je je hakken meer uitdrukt,
en in welke plaats was die wedstrijd op de laatste foto;s?

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 22:03

laatste wedstrijd was in lunteren,
ze moet idd soms nog meer omhoog blijven zeg maar, ze word al steeds sterker van achter maar soms missen we dat nog net iets. word hard aan gewerkt, in de overgangen mis je dit vooral. mijn houding is nog te vaak bagger, moet echt veel beter! ook dat weet ik. de draf klopt, ze draagt nog te weinig van achter, maar als je weet wat het was.... Lachen

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-08 13:14

iemand nog tips om haar nog iets meer van achter te laten werken? ik merk in mijn uitgestrekte draf dat ze het nog niet helemaal volhoud, en ook in galop, moet ik goed bijrijden van achter, ze heeft hier nog wat moeite mee. alle tips zijn welkom. ook heeft ze soms op 1 hand wat moeite met van stap naar galop, en op de andere hand omgekeerd van galop naar stap.
verder doet ze super haar best hoor!