Dressuurpony weer aan het werk..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nena_love

Dressuurpony weer aan het werk..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 08:23

Dit is Nena, ze heeft het afgelopen seizoen een veulen gekregen waardoor ik haar een tijd niet heb kunnen rijden. Ik ben afgelopen winterseizoen L1 met dr gestart waarin het best goed ging.
Helaas vanwege het veulen heb ik haar een tijdje stil moeten laten staan. Nu ben ik weer volop met haar bezig. Het gaat nog niet zo als voorheen maar dat komt vanzelf wel weer.
We zijn flink aan het oefenen om haar galop. Hebben jullie nog eventuele tips die ik kan gebruiken door haar in haar galop ruimer te krijgen? want in haar stap en draf is ze wel goed.

Wat ik al gehoort heb:
*Balkjes draven
*zo veel mogelijk langere teugel te laten lopen zodat ze er vanachter beter onder kan komen

Tips aan mezelf:
*Mijn handen ietsjes dichter bij elkaar zetten
*Hakken omlaag doen Vork

Hieronder zien jullie een aantal foto's die 29 september gemaakt zijn.

De Stap
Afbeelding
Afbeelding

De Draf
Afbeelding
Afbeelding

Even wat langer laten
Afbeelding

Galop
Afbeelding

Nano05

Re: Dressuurpony weer aan het werk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 08:39

Iniedergeval wat je eigen houding betreft: Benen lang maken en hakken uitdrukken, handen bij elkaar en niet met pianohanden rijden.

Probeer eens galopbalken te galoperen, bij een paard die ik zelf heb gereden heeft dit echt geholpen.

Askor_Djarne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 08:45

Wat een leuke merrie zeg!
Ik sluit me volledig aan bij je eigen commentaar en heb nog een paar puntjes waar je miss op kan letten. Je tenen meer naar binnen. . .ik zie vrij vaak dat je met je spoor je paard prikt. . . Vast onbewust want je draait je hakken op alle foto's wel naar binnen. . . en ja je handen he Knipoog Veel dichter bij elkaar en let op je pianohandjes. . . Maar voor de rest een super leuke combinatie Tong uitsteken Succes

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 08:58

Leuk beest heb je onder je gat! Je zit vind ik netjes alleen mag je in de stap je benen iets meer terugleggen. Tenen, zoals Askor_Djarne al zegt, iets meer naar binnen draaien. Je handen mag je meer voor je uit houden op sommige foto's en vergeet de piano handjes niet Knipoog
Volgens mij zit Nena als een huis of niet? Het gaat vast helemaal goedkomen met jullie! Lachen

AnneMaaike17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 09:45

ik vind het jammer dat je met sporen rijd, want uit de foto's blijkt al dat je daar niet mee kunt rijden.
handen gelijk naast elkaar (zo lijkt het wel dat je aan het zagen bent) en kruin-oren-schouders-heup-hak in een rechte lijn

je zit te ver naar achteren met je rug (bekken iets naar voren kantelen)
je benen steken af naar voren (zorgen dat je hak recht onder je heup zit)
en houd je hoofd recht op

als laatste: Tenen naar binnen en hakken uitdrukken

Veel succes verder!! (dit alles is niet zo banketstaaf bedoeld als het geschreven ishoor;))

Nena_love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 10:03

Negerzoen schreef:
Leuk beest heb je onder je gat! Je zit vind ik netjes alleen mag je in de stap je benen iets meer terugleggen. Tenen, zoals Askor_Djarne al zegt, iets meer naar binnen draaien. Je handen mag je meer voor je uit houden op sommige foto's en vergeet de piano handjes niet Knipoog
Volgens mij zit Nena als een huis of niet? Het gaat vast helemaal goedkomen met jullie! Lachen

ja ze zit ook echt heerlijk Haha!
Bedankt voort commentaar Haha!

Nena_love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 10:05

AnneMaaike17 schreef:
ik vind het jammer dat je met sporen rijd, want uit de foto's blijkt al dat je daar niet mee kunt rijden.
handen gelijk naast elkaar (zo lijkt het wel dat je aan het zagen bent) en kruin-oren-schouders-heup-hak in een rechte lijn

je zit te ver naar achteren met je rug (bekken iets naar voren kantelen)
je benen steken af naar voren (zorgen dat je hak recht onder je heup zit)
en houd je hoofd recht op

als laatste: Tenen naar binnen en hakken uitdrukken

Veel succes verder!! (dit alles is niet zo banketstaaf bedoeld als het geschreven ishoor;))

Bedankt voor je commentaar Lachen!!
Ik zaag trouwens niet want ik kom bijna niet aan dr mond omdat ze daar erg gevoelig voor is Tong uitsteken en zowiezo zaag ik niet, daar kan ik zelf oko niet tegen ahah.

En geeft niet wat je schrijft hoor,, zolang je me niet afkraakt vind ik het goed! ahah maar commentaar geven mag altijd! ik zie het als tips dus vat het goed op Haha!

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 10:15

Ik vind jou handen er toch wel behoorlijk streng uit zien... Met name in de draf zet je je vanaf je elleboog vast en heb je je handen ongelijk. Het plaatje waar je haar net wat langer laat vind ik veel en veel fijner dan de anderen.
Op de galopfoto klem je je benen erg aan, daardoor kan je pony niet ruimer gaan. Probeer je knie los naar beneden te laten hangen en je zit los te laten. Ook in de galop je handen meer voor je bij elkaar houden dan zal ze denk ik al heel wat ruimer gaan.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 10:29

Je handhouding is inderdaad niet ideaal, maar dat geef je zelf ook al aan, dus daar wordt aan gewerkt neem ik aan Lachen
Verder lijkt ze op sommige foto's iets op de voorhand te lopen, probeer daar op te letten..

Erg leuk beestje zeg! Ga zo door! Haha!

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 11:22

Het ziet er op sommige foto`s wat gespannen uit, oren in haar nek. Zo te zien is dat elke keer dat je je sporen gebruikt.
Tenen meer naar binnen draaien, en proberen meer been met je kuit te geven ipv met je hak/spoor.
Handen lager en bij elkaar, teugels mogen daardoor iets korter.

Verder geef je aan haar langer te laten in de galop zodat ze er van achter meer bij komt. Let op dat je haar daarbij niet helemaal los laat. Hou goed contact van voren, en laat haar je hand volgen, en ook weer terug komen. Vaak duiken ze met te lang, op de voorhand en heb je juist een averechts effect. Succes! Lachen

Renszke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 11:29

Is ze een Lustino??

Ze lijkt nml. op mijn bijrijdpaardje die dat wel is.

Ik vind je helemaal niet streng in je hand. Je draagt mooi en ze dat er 1 lijn is met de teugel. Alleen let op je pianohanden.

Verder vind ik je houding keurig, ik zie ook echt niet waar je naar achter leunt zoals eerder vermeld!

de mooiste foto vind ik waar je boven hebt staan: even langer laten. Probeer dit vaker te doen en kijk of ze je hand volgt. Let er op dat ze niet gaat opkroppen.

Nena_love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 18:19

Renszke schreef:
Is ze een Lustino??

Ze lijkt nml. op mijn bijrijdpaardje die dat wel is.

Ik vind je helemaal niet streng in je hand. Je draagt mooi en ze dat er 1 lijn is met de teugel. Alleen let op je pianohanden.

Verder vind ik je houding keurig, ik zie ook echt niet waar je naar achter leunt zoals eerder vermeld!

de mooiste foto vind ik waar je boven hebt staan: even langer laten. Probeer dit vaker te doen en kijk of ze je hand volgt. Let er op dat ze niet gaat opkroppen.

Dankjewel voor je commentaar!
Nee ze is een Andalusiër Tong uitsteken
Leuk datje het aan dr ziet Haha!

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 16:27

In de stap niet te veel op de lepel zitten. Je houding in de draf is veel ebter. Ik vind dat je paard best veel aan de voorkant loopt. Ik zou hem daarom ook niet te lang laten worde nvan voor, dan loopt ze juist alleen maar nog meer op de voorkant. Ook vind ik dat je je paard te veel prikt met die sporen. je hakken zijn constant naar binnen gedraait en je tenen naar buiten. Je tenen moet juist naar binnen! En wat jezelf aan aangeeft je handen staan heel slordig.

Mooi dier, veel succes ermee!

noekk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 19:54

Commentaar is eigenlijk allemaal al gegeven.
Mijn tip: oefenen, oefenen en oefenen!
Hele leuke combi, jullie komen er wel! Haha!