Op eigen houtje naar de top

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MarexVictor

Op eigen houtje naar de top

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 21:38

Vandaag heeft mn zus nog eens foto's genomen van het rijden.
Zelf vind ik dat er zeker een vooruitgang is! Ondanks dat ik geen les meer neem: wegens dat ik niet de geschikte lesgever vind en dat we nu ook niet meer zoveel oefenen, omdat het weer hier in België niet echt meewerkt...
en we spijtig genoeg geen binnenpiste bezitten. De galop gaat nu al een heel stuk beter! Vroeger sprong hij telkens links fout aan en nu springt hij bijna elke keer juist.

Enkel moet ik wel letten op:
- Dat ik niet te veel naar achter leun.
- Dat ik mijn hakken uitdruk.
- dat ik niet naar beneden kijk.

1. Instappen
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4. Diagonaal
Afbeelding
5. Gebroken lijn
Afbeelding
6.
Afbeelding
7. Leuk drafje
Afbeelding
8. Diagonaal
Afbeelding
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding
11. Galopje
Afbeelding
12. Galopje
Afbeelding
13. Galopje
Afbeelding
14. Uitdraven
Afbeelding

Vorige fotoshoot:
Afbeelding

Laat je een berichtje achter? Clown
Laatst bijgewerkt door Katja op 11-10-08 22:14, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Typo uit titel verwijderd.

Daantje1981

Re: Op eigen houdje naar de top

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 21:41

Leuke fjord hoor! Mogen alleen wel wat kilo's af Knipoog

Let op dat je je sporen niet continu in hem prikt. Op veel foto's zie je duidelijk dat je dat doet. Het kunnen ook moment opnames zijn maar het valt toch op Knipoog

_Pasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 22:07

Ik vind het er best netjes uitzien Lachen Enige puntje is dat je je tenen nogal naar buiten afsteekt, waardoor je (op deze foto's) constant met je spoor aan het prikken bent. Als ik jou was, zou ik je sporen aflaten tot je je voeten netjes naar binnen kunt houden.
Succes!

Pop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 22:12

Je bent al wel vooruit gegaan. Bij sommige foto's heb je je beugelriem gedraait en daardoor steek je sneller je voeten na buiten. Die moeten meer na binnen. Wel vind ik je fjord veelste dik. Echt te dik, pas daar me op!!!

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 07:51

Jullie zijn een leuke combi, alleen ik krijg van je fotos het idee dat je paard totaal niet vanuit de achterhand loopt en misschien zelfs wel hierdoor op het bit wilt gaan hangen. Probeer hem goed van achter naar voren te rijden en hem scherp te maken aan je been door veel te schakelen in je tempo en het rijden van veel overgangen. Verder krijg ik het idee dat je zadel flink naar voren schuift tijdens het rijden, als je je fotos voor en na de galop bekijkt zie je duidelijk dat hij over zijn schouders is geschoven, wellicht kan de zadelmaker hier wat aan doen ?

Jullie komen er vast wel ! Suc6

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 08:06

Leuke foto's Mare!

Het ziet er best netjes uit. OK dan!
Ik ben het wel eens met de opmerking over het zadel. Als ik jou was zou ik om te beginnen het zadel als eens 10 cm meer naar achter leggen. (als je voelt met je hand aan het schouderblad van Victor, moet je zorgen dat het plaats heeft om te bewegen. Nu ligt het zadel erop.)

En te dik, tja Clown Hij is in elk geval al magerder dan toen je hem net had. Knipoog

Ps: Wat hoor ik,... dat je nog een nieuwe pony hebt? Vertel eens?

Askor_Djarne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 08:57

ik sluit me volledig aan bij het verhaal van Flevolander . . . het lijkt alsof je fjord heel erg op je handen hangt. . . de oefeningen die zij voorsteld. . veel tempowisselingen rijden en schijnovergangen . .. zijn echt goed om te doen. En let op je benen. Ik zou je sporen even aflaten tot dat je je tenen goed naar binnengedraaid hebt.
Maar echt een groot verschil met de onderste foto:P Top gedaan hoor Lachen Succes en jullie komen er wel Lachen

kinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 09:15

het ziet er netjes uit !!
alleen je tenen wat meer naar binnen draaien en wat je zelf al aangeeft niet te ver naar achter gaan zitten
verder geen commentaar

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 09:18

Ik zou die sporen eens afdoen. Je bent nog niet op een niveau dat je ze echt nodig hebt, maar je prikt je pony er wel constant mee.

Succes met je leuke fjord!

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 09:42

Ik ga mee met wendy , want ik denk ook dat je die beter af kan doen.
Volgens mij zit je hem ook een beetje in de mond , en hang je soms te ver naar achteren.
Er is toch wel iemand die fijn les kan geven ?
Veel suc6 en wat een heerlijke fjord heb je trouwens. Haha!

Obvious

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 11:52

Leuke fjord, kunt wel op de foto`s zien dat je vooruit bent gegaan,

Tenen idd iets meer naar binnen draaien erg moeilijk om jezelf weer aan te leren.

Heb zelf ook maar blijf zo doorgaan en oefenen.

En probeer hem op zijn eigen benen te laten lopen niet zo op jou handen Haha!

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 13:13

Hoi!

Ik denk dat er al veel meer verbetering zal komen te zien als je je sporen thuis laat en je vervolgens gaat focussen op opwaarts-neerwaarts en wat ik ook zo op de foto zag vind ik dat je pony nogal hangerig vind in je teugels (of het is de momentopname etc) maar dat was hetgeen wat me wel meteen erg opviel en me stoorde.

Ook mag je pony wel op dieet.

Dus meid je sporen thuis laten en meer je pony voorwaarts-neerwaarts rijden zodat je pony daadwerkelijk op zijn/haar benen zal gaan lopen en er wat meer massa onder de achterbenen tevoorschijn komt.

Verder een leuke fjord alleen is het het nog niet helemaal zoals het een pracht plaatje om te zien is, dus er veel verbetering zal moeten komen.

Succes!

MarexVictor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 20:28

Ja mijn zadel was ik vergeten aan singelen voor de galop met het gevolg dat het een stukje naar voor was geschoven Knipoog En hij heeft wel soms de neiging om op mijn teugels te gaan hangen. Ik maak wel tamelijk veel overgangen en laat hem wat trager gaan en weer versnellen maar het heeft tijd nodig hé Lachen Maar als je nog tips weet die zijn die natuurlijk welkom! En mijn "lesgeefster" (waar ik een paar dressuurstages bij gevolgd had)
had me aangeraden om spoortjes te gebruiken om dat ik hem moeilijk actief kon laten lopen, wegens dat hij niet echt reageerden om mn benen.
En op de fijne prikkels reageert hij goed. Oké ik moet er wel opletten dat ik er niet te veel mee werk, maar ik probeer ook veel met mn kuiten te werken en als hij niet spontaan reageert geef ik hem een prikje met mn spoor.
Natuurlijk kan ik ook nog wel zonder spoortjes rijden , maar dan heb ik weer het probleem dat ik hem tamelijk moeilijk vooruit krijg. Maar nu ik een tijdje met de spoortjes heb gereden reageert hij al terug beter op mn benen en kuiten. Verder bedankt voor de tips en commentaar Knipoog

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:42

hey leuke fotos joh.
alleen let op! zet um op dieet hihi hijs echt veelste dik, sorry....
en je hebt het in je berichtje over actief lopen, dat gaat met dit gewicht niet lukken. Als de kilo's eraf zijn wordt ie waarschijnlijk ook weer actiever.
dus daar moet je echt op gaan letten, op zn eten haha
succes

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 21:08

MarexVictor schreef:
Ja mijn zadel was ik vergeten aan singelen voor de galop met het gevolg dat het een stukje naar voor was geschoven Knipoog En hij heeft wel soms de neiging om op mijn teugels te gaan hangen. Ik maak wel tamelijk veel overgangen en laat hem wat trager gaan en weer versnellen maar het heeft tijd nodig hé Lachen Maar als je nog tips weet die zijn die natuurlijk welkom! En mijn "lesgeefster" (waar ik een paar dressuurstages bij gevolgd had)
had me aangeraden om spoortjes te gebruiken om dat ik hem moeilijk actief kon laten lopen, wegens dat hij niet echt reageerden om mn benen.
En op de fijne prikkels reageert hij goed. Oké ik moet er wel opletten dat ik er niet te veel mee werk, maar ik probeer ook veel met mn kuiten te werken en als hij niet spontaan reageert geef ik hem een prikje met mn spoor.
Natuurlijk kan ik ook nog wel zonder spoortjes rijden , maar dan heb ik weer het probleem dat ik hem tamelijk moeilijk vooruit krijg. Maar nu ik een tijdje met de spoortjes heb gereden reageert hij al terug beter op mn benen en kuiten. Verder bedankt voor de tips en commentaar Knipoog

Maar waarom niet met zweep ipv spoortjes?
Ik heb ook met sporen gereden op mijn verzorghaflinger maar doordat ik ze continue erin prikte werd ie er ook dood voor.
Nu maak ik hem flink heet door echt overgangen van hem te vragen, geen reactie is gewoon even een tik met de zweep. Is op het begin even vervelend, maar daarna heb je hem meestal toch echt lekker voor het been ! Nagelbijten / Gniffelen
Want een zweep gebruik je dan bewust, en nu lijkt het alsof je de sporen ook vaak onbewust erin prikt Nagelbijten / Gniffelen
En zo niet, dan ziet het er alsnog erg vaak uit.. en vaak betekend dat het blijkbaar nog niet duidelijk genoeg is.
Beter alleen op het begin iets strenger, dan continue een beetje!

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 22:57

Het lijkt wel of je pony constant hangt in je handen . Idd wat Sonja Bakkeren was niet slecht Haha!

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 23:20

hoi! ik vind het altijd dapper als je je fotoos van je training op bokt zet Haha! vind ook dat je vooruit bent gegaan! hij lijkt ook al wat slanker, en jullie zijn lekker bezig. je lijkt goed geconcentreerd en er ook plezier in te hebben!! OK dan! ga lekker zo door, tips heb je al gehad maar ik wilde je deze complimentjes ook even geven Bloos groetjes deess

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 06:40

@ TS, Doordat je pony zonder sporen moeilijk vooruit te branden is en je pony ook aardig aan de wat te dikke kant blijkt te zijn, misschien kun je eens in een kliniek foto's laten maken of iig een DA laten komen en die even je pony laten te onderzoeken. Misschien is er wel heel iets anders waardoor je pony zonder sporen en/of hulpmiddelen niet vooruit te branden is en je pony is aan de te dikke kant. Dit zou een effect kunnen hebben dat je pony erge pijn heeft in de buik dmv wormen etc hierdoor worden ze ook zo sloom en down van en worden met name er ook dikker van.

Waarom ik dit je zeg is dat ik dit soort hetzelfde meegemaakt heb alleen dan bij het paard van een vriendin van me, zij wou me totaal niet geloven en ze heeft dus ook nooit een DA laten kijken aan haar paard, doordat ik meerdere malen aan haar heb gezegd van goh zou jij je paard niet eens willen laten onderzoeken het kan wel zo wezen dat je paard mega pijn heeft in der buik en dus last heeft van wormen ? Naja hierop kreeg ik als antwoord van haar terug zo van ''Ik maak het zelf wel uit waarneer ik een DA laat komen of niet, ze (het paard) is gewoon een spelletje met me aan het spelen''. En jawel daar ging ze weer vrolijk verder en het paard maar voortdurend lopen te schoppen en te slaan en te gieren van ''lopen knol''.

Naja maar uiteindelijk was ik degene die volkomen gelijk had en er een DA bij had moeten komen, want het paard had wederom echt enorme pijn in haar buik en zat vol met wormen (ondanks ze wel wormenkuren kreeg etc, maar zullen wel wormenkuren geweest zijn waar het paard niet tegen kon of het was te laag gegrepen).
Het paard is er nooit meer goed bovenop gekomen en is in een nacht overleden in haar stal Verdrietig Mn vriendin stond met open ogen na te gapen hoe der paard dood in de stal lag, en wat het ergste was ik zag geen enkele traan of dat ze bij der paard ging zitten in stal. Nee ze stond eventjes te apengapen ernaar en draaide der alvorens om en maakte dat ze weg kwam.

Ik riep toen nog na van zie je wel had je nu maar wel naar me geluisterd en een DA naar je paard laten onnderzoeken etc...Maar nee hoor ook daar kreeg ik geen antwoord op.
Maar toen het dier overleden was kon er wel een DA zeggen waaraan het dier was overleden en dat was hetgeen wat ik al vermoeddens van had en dat ze gewoon haar paard had moeten laten onderzoeken.

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 10:33

Leuke fjord !! Hij loopt lekker zo te zien !!

@__Possie__: Ik zie zelf een fjord met wat overgewicht, sommige fjorden worden al dik van lucht Knipoog

En, omdat we commetaar moeten geven Koe Probeer niet te veel met je sporen te werken, mischien eens een zweepje er bij !

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 18:54

@ Possie; zoals ts in haar begin post zegt, de fjord wordt erg weinig gereden. Daarnaast zie ik veel paarden op de achtergrond in de wei lopen dus zal deze pony waarschijnlijk ook wel veel in de wei lopen, daar kunnen de vetjes ook vandaan komen Knipoog

Het lijkt alsof je om de kogel hebt gebandageerd, kan ook zo lijken, maar als het zo is, volgende keer iets minder laag gaan Knipoog
Voor de rest ga ik mee met het commentaar van de rest, laat je spoortje nog even af en rij haar met zweepje als ze niet voorwaarts is Lachen

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 22:28

Grappige fjord, je bent zeker vooruit gegaan..
maar ik zou eerst maar een zadelmaker laten komen, want je zadel mag niet verschuiven als ie niet goed aangesingelt is Lachen
verder moet ie echt op dieet, en spoortjes af Lachen
eerst reageerde hij al niet op t been, en dan ga je nu spoortjes om doen, daar word ie daak ook dood op..
gewoon zonder spoor.. been is vooruit.. geen reactie? geef um dan is een rotschop..
ik vind je houding wel netjes, behalve dat je soms wat naar achter hangt.. maar ach Knipoog
ohja, en wat deniece zegt, over t bandageren, moet je ook op letten..
maar toch zou ik er voor zorgen dat je toch minimaal 1 x in de 2 weken les neemt, want sommige dingen sluipen er gewoon in..

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 22:36

ziet er goed uit hoor,

lijkt alleen of je je benen wat afsteekt, althans ze sluiten niet goed aan het zadel, je zit zeg maar met je hakken in fjordje der buik.

verder netjes hoor

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 06:20

Naja kijk ik bedoelde met mijn laatst geplaatste bericht hierboven niet precies ermee dat haar pony daar last van zou hebben, maar dat er best die mogelijkheid er had kunnen bestaan.
En ik snap wel dat niet elk paard met mekaar te vergelijken is helemaal geen kwpner en een fjord, maar het blijven in mijn ogen wel gewoon paarden en kan elk soort en elke maat zoiets als het paard van me vriendin overkomen.

Het paard van me vriendin was een kwpner en in mijn ogen een wel speciale kwpn merrie zeer goed fok-product was ze en kon springen als de beste (behalve met mn vriendin erboven op), want toen mn vriendin ermee ging springen elke keer en ook mee op springconcour ging enzo...Werd ze welliswaar altijd bij hindernis 2 al uitgebeld Hamer

Terwijl toen ik het paard paar keer meegenomen heb naar springparcours etc...Vlogen de vonken ervan af en het paard straalde toen ook helemaal, en sprong fantastisch...

Ik ben er nog steeds dag in dag uit kapot van dat dat paard zo heeft moeten lijden en op een vreselijke manier uit zijn lijden verlost is, ivm het dier al teveel pijn had maar mn vriendin gewoon door bleef rijden zonder een of andere DA erbij gehaald.

Fjorden007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 07:32

Heb ook het idee dat hij te veel over de kop loopt, of terwijl enorm hangt Lachen , probeer hem van achter meer te activeren en dan komt het neerwaarts vanzelf wel, zorg maar dat hij eerst zijn achterhand gaat gebruiken.
En als tip kan ik je zeggen gebruik liever een zweepje ipv spoortjes, geloof me dat is echt beter.

Verder heb je een hele leuke fjord onder je kont Lachen

MarexVictor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-08 20:32

Hij is inderdaad een beetje dik.
Maar hij is ook tamelijk breed van zijn bouw,
dus denk niet dat hij aan een ziekte leid ofzo Knipoog
Verder bedankt voor de reacties en de tips!