Voor de vakantie zijn we ivm omstandigheden begonnen met bitloos rijden. Hij reageerde hier super op en was ineens een stuk meer ontspannen.
Toen hij weer een bit in kon ben ik ook weer met bit gaan rijden. En wonder boven wonder reageerde hij nu ook goed op bit. Voordat we met bitloos begonnen was hij niet lekker met bit te rijden, veel protest, veel spanning en alleen maar ruzie.
Dankzij het rijden met bitloos gaat het nu ook met bit erg goed. Vooral de afgelopen week.
De afgelopen weken was hij soms de eerste paar minuten nog een beetje aan het klieren, kijken hoe ver hij kon gaan. Maar sinds deze week is dat over. Hoe druk hij ook is in de omgang, zodra ik erop zit is het over.
Hij is wel energiek (ze staan weer op stal), maar absoluut niet meer vervelend. Hij loopt snel netjes en ontspannen, super saff

Niveau: B (in november hebben we waarschijnlijk ons eerste onderlinge wedstrijdje
)Ik ben momenteel met name bezig om hem lekker los te rijden en hem voorwaarts te houden. Het activeren van zijn achterhand gaat ook al steeds beter.
Het voorwaarts blijven rijden gaat nog niet altijd even goed (meneer is liever lui dan moe) maar ook dat gaat steeds beter.
Moet alleen nog wel goed op mijn houding letten. Mijn benen mogen meer naar achteren en ik moet meer recht op gaan zitten. Op de foto's lijkt het trouwens dat ik mijn handen vast zet, maar dit is absoluut niet zo. Als ik aan het rijden ben voelt het alsof ik ze wat hoger houd en wat naar voren. Ik heb dan ook bijna geen gewicht in mijn handen.
Echter, zodra ik de foto's bekijk lijkt het net alsof ik ze vast zet. Maar dat is dus niet zo

Dan nu de foto's

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

Aangezien ik dus waarschijnlijk in november een onderlinge wedstrijd heb, zijn alle tips welkom

Komt ook deels doordat hij momenteel flink rond is en ik korte pootjes heb