Zorro's Zensation dressuurwork filmpjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mirjamalvaro

Zorro's Zensation dressuurwork filmpjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 19:13

Vandaag is er weer gefilmd tijdens de training Lachen

ZZ is een 4 jarige ruin (painted Black*wellington).
We zijn nu bezig met het uitschuiven van zijn hoofdje, omdat die zich graag opkropt.
Moeilijke punten zijn nog de galop, daarin wil die steeds terugvallen naar draf, of juist keihard de bak door Bloos En op de hoefslag blijven lukt dan ook niet echt Clown

Verder hebben we vandaag ook nog proefje 6 geoefend (en gefilmd Knipoog ) Proefje zelf vonden we niet echt lekker gaan.

Ook ben ik er eergister weer afgevallen, du shet kan zijn dat er af en toe spanning gezien word Tong uitsteken

Eerst nog 2 foto's van zijn knappe koppie Lachen
Afbeelding

Afbeelding

Stap/draf
http://s79.photobucket.com/albums/j137/ ... er2008.flv

draf/galop
http://s79.photobucket.com/albums/j137/ ... r20082.flv

proefje 6
http://s79.photobucket.com/albums/j137/ ... er2008.flv

Topic van vorige keer: [HAW] Zorro's Zensation dressuurwork filmpjes

se7entje

Re: Zorro's Zensation dressuurwork filmpjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 19:45

Jullie zijn alweer vooruit gegaan, goed zo.
Probeer hem in de stap nog verder te laten zakken, zodat ie nog beter door zijn lijf stapt.
De draf gaat al een stuk beter, alleen in de galop wordt ie weer wat kort, probeer hem daar wat te laten zakken door op de volte te blijven en hem dan aan de binnenkant wat vragen en dan naar je buitenhand uit laten zakken, zodat ie je hand meeneemt.
Je zei ook dat ie makkelijk van de hoefslag afkomt, probeer dan zelf goed rechtuit te kijken, je binnenbeen goed eraan en eventueel je buitenhand iets naar buiten, hij doet het elke keer een beetje op hetzelfde moment dus dan moet je proberen hem daar voor te zijn.
Succes ermee, maar het gaat echt al een stuk beter.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 20:06

Dank je se7entje Lachen
Galop ging vandaag inderdaad niet zo fijn, dan is hij druk en durf ik toch weer niet te ontspannen. Bloos

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 20:36

Komt vanzelf, anders moet je eens vragen aan iemand aan de kant om dat af en toe eens tegen je te zeggen in de galop, dat je er weer aan denkt.

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 09:23

Mooi paard Lachen
Ik zie op de filmpjes dat je benen heel veel bewegen; zijn ze zo onrustig of moet je hem zoveel bijdrijven -dat kan ik niet zo goed zien-? Dat vind ik er in elk geval wat storend uitzien.
Verder zou ik zelf mijn handen iets hoger dragen, je hebt je armen nu soms wel heel gestrekt.
Ik vind dat je hem al lekker aan het lopen hebt voor zo'n jong paard!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 09:25

Ik ben zo onrustig Bloos Daar wordt ook al aan gewerkt (al jaren Bloos! ) Ja

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 09:25

Oke dus je zit hem dan niet (per ongeluk) steeds bij te drijven? Zou namelijk zonde zijn als je hem daardoor zou afstompen.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 13:48

Je moet denken aan het knikje in de rechterarm, die hou je namelijk heel recht en links heb je er wel een knikje in.

Verder ziet de draf er goed uit, nu schuift hij het neusje eruit, dan is voor mij de volgende stap nog meer zakken.

In galop zou ik ook werken aan de controle. Ik denk dat hij zo kort wordt omdat je hem teveel moet tegenhouden. Als hij onder je vandaan loopt, maak een ophouding. Word die niet rustiger, maak weer een ophouding. En zo verder totdat je wel de controle hebt.

WildThing

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 11:15

ik zie best vooruitgang maar je moet toch proberen ja paardje wat meer vrij te laten in galop en niet met teveel hand te rijden zodat hij kan leren zichzelf te gaan dragen zonder dat jij het gevoel hebt de controle te verliezen. Probeer ook goed je hakken uit te drukken want die trek je gedurende de hele proef op en wat betreft het naar binnen komen met de achterhand op de hoefslag, probeer ja paard goed recht te maken met je buitenteugel en in een verder stadium kan je proberen steeds wat schoudervoor te denken, helpt echt hoor, had namelijk hetzelfde probleem. Ben je er al vaak afgevallen? En hoe komt het? Doet hij dan zo gek?

Ik wens je alvast veel succes

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 11:18

Hm 2 keer in 1,5 maand eraf gevallen Bloos
Hij draait razendsnel en knijpt zijn gehele achterhand onder zijn lichaam alvorens er als ene speer zigzaggend vandoor te gaan Nagelbijten / Gniffelen

In galop is het inderdaad nog veel spanning, maar dat gaat de ene dag goed en de andere dag rampzalig Nagelbijten / Gniffelen

Ik ga vandaag gaatje korter zitten dus hoop dat mijn benen dan ook beter gaan Lachen

Bedankt voor alle reacties trouwens Tong uitsteken

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 17:49

Oke ik maak er dus 3 keer in 1,5 maand van Boos!

Vandaag dus in galop vooral op die ontspanning gelet. En dat ging best lekker, hij ging zelf 1 keer echt met zijn neusje naar voren!!
Nou we waren dus zo lekker aan het galoperen op de volte (linksom), toen die een enorme sprong maakte en gelijk daarna een rotbok, en gelijk daarna draaide die 180 graden naar rechts.

Dus ja ik heb jullie tips uitgevoerd, en hielp wel Ja Heb ook 2 keer een keurige lange zijde gereden zonder dat die naar het midden ging Haha!

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 18:06

Op het laatste filmpje vindt ik hem nogal onregelmatig bij sommige stukken, is dit bekend?

Voor de rest ga ik mee met de vorige reacties. Probeer je benen stiller te houden, heb je als een geprobeerd om de beugels aand de singel vast te maken? Heeft bij mij ontzettend goed geholpen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 19:22

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.

Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips Lachen