Pretty Woman @ training (L2/M1)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Pretty Woman @ training (L2/M1)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 18:36

Zijn we weer!

Vandaag weer eens foto'tjes gemaakt van de kleine meid. Ze deed het voor mijn gevoel heel fijn, ik wilde haar veel lichter op de hand krijgen en dat is me eigenlijk heel goed gelukt. Ze voelde heel losjes en zacht in het mondje en mijn toeschouwer en fotograaf (vriendje) vond haar een stuk losser tonen en zei dat ze aan het zweven was Ja Mijn lesgeefster vond dat Pret veel actiever moest. Dus daar werken we dan aan! Meer rijden op die buitenteugel en binnenteugel los laten (lees: die stomme binnenhand). Dat lukt in draf prima maar in galop heb ik nog steeds de neiging om ipv haar los te laten, haar extra er aan te pakken als ze er uit probeert te knijpen. My bad! Werken we aan Haha! Het zou saai worden als we geen fouten maakte he.

Pret is een heerlijke teddy beer geworden en dat heeft een aardige impact op haar gehad dus eigenlijk heb ik een aantal weekjes heel rustig gedaan met haar, vandaag weer wat meer opgepakt! Dat wisselen van vacht kost haar altijd ontzettend veel energie, en zeker nu het weer niet navenant is heeft ze nogal last van haar dikke vachtje. Maar in de winter zal ze dankbaar zijn dus hij blijft er lekker op staan. Knipoog

Waar we dus mee bezig waren vandaag? Beetje oppakken, losser maken, hand laten op zoeken maar er niet op gaan hangen. Lichter maken op de hand dus zonder dat er contactverlies is. Haar wat actiever krijgen, meer impuls en in haar galop meer sprong proberen te krijgen. Lachen

Vriendje kwam toen ik al ruim opgewarmt had Lachen Dus maak je maar geen zorgen, ze heeft lekker kunnen warm lopen voor we aan het echte werk begonnen!

Afbeelding
Afbeelding
Pret die op zoek is naar hoe baasje het nu precies wil Ach gut
Afbeelding
laat dan looohooos Kath! Voor de rest wel fijne foto Ja
Afbeelding
Heel tevreden met dit beeld! Zeker op de linkerhand wil Pret zich er nog wel eens uitdrukken. Dat is mijn moeilijke kant en bijgevolg dus ook haar moeilijke kant Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding
Afbeelding
Middendrafje, wat hier het "probleem" is, is dat ze haar achterhoef naar binnen weg zet...Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Afbeelding
SB, nog altijd te veel gesteld maar persoonlijk zie ik al meer lengtebuiging dan eerst Ja
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Omstellen naar de linkerhand
Afbeelding
Proberen of ze wat wilde verzamelen. Dat is nog moeilijk Ja Even verduidelijking als tipje van Annash; dit is dus het probleem met verzamelen, ipv zich op te richten drukt ze zich er uit, neusje deruit hals de lucht in maar de rest dus niet, waardoor ik dus contact verlies omdat ik het moeilijk vind om dit te voelen aankomen, waar Pret dus handig gebruik van maakt om zo iets te hebben van "lalala!" en ze draaft dus gewoon rustig door *LOL* Terecht maar dit is dus het probleem zo'n beetje Knipoog
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
fijne galopplaatjes op de linkerhand Ja
http://www.mijnalbum.nl/Foto-CJO7DKUA.jpg
En lekker uitdraven

Tips zijn altijd welkom!
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 04-10-08 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

jillietje

Re: Pretty Woman @ training (L2/M1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 18:40

ziet er goed uit

loopt ze wel lekker ontspannen
lijkt een ebetje of ze zich terugtrekt
je zit mooi recht op
succes verder!!!

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 18:41

pharagirlke schreef:
Middendrafje, wat hier het "probleem" is, is dat ze haar achterhoef naar binnen weg zet...Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

De reden dat ze haar achterhoef scheef zet, is dat ze hem recht naar voren niet kwijt kan (wat ik op de foto kan zien). De enigste manier om dat op te lossen is door haar meer op het achterbeen te gaan krijgen. Zal even een tijdje duren en vooral veel (schijn)overgangen rijden.

Verder ziet het er goed uit, vooral als je je onderschrift hebt gelezen valt het reuze mee Knipoog

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 18:41

Pret wordt steeds mooier Lachen fijn in de spiertjes.
In galop zit je inderdaad nog steeds met hetzelfde (voor mij ook bekende Knipoog ) probleem: ze moet zelf haar hals laten vallen. Vastpakken helpt niet helaas. Maar dat weet je zelf ook dus ach. Ik zou heel veel naar het oprekken van haar hals toewerken. Ze moet haar hals laten vallen en langer maken, maar wel op druk. Dus niet losgooien en laten zakken - dat doen ze vaak wel. Over het algemeen zit het probleem in het op druk oprekken.
Dit plaatje vind ik heel fijn: http://www.mijnalbum.nl/Foto-VRYS7HCW.jpg
Daar kun je zien dat ze echt op het achterbeen loopt en zichzelf draagt. Lachen
En ik blijf commenten op je sb: imo is het geen sb. De schouder moet naar binnen, nu is alleen de hals naar binnen. Ik zou kijken of je geen lengtebuiging kunt vragen (dus géén hals) maar alleen schouder naar binnen. Pret is zo te zien flex genoeg, dus die lengtebuiging pak je er dan zo bij. Lachen
Rij door de hoek en doe alsof je wilt afwenden en rij dan rechtdoor, met de schouder dus van de hoefslag. Récht houden in de hals, enkel stelling. Let wel: sb is de schouder naar binnen, niet de achterhand naar buiten. Als je dat met dit trucje oefent, willen sommige mensen dat nog wel eens verkeerd doen nl. Clown
Succes!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 18:44

Leuk om jullie eens 'at work' te zien Ja
Zo te zien heeft ze nog moeite om zich te verzamelen of niet? Wat dat betreft ga ik helemaal met annemeik mee: veel (schijn)overgangen blijven rijden. Komt vast goed!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 20:05

Pret ziet er goed uit.
En ze is leuk, met haar Amor-trekjes Haha!

Verzameling zou ik inderdaad proberen te verbeteren door heel veel overgangen te rijden, en tempo wisselingen. Een halve cirkel steeds meer tempo rijden en daarna in een halve circel steeds langzamer (in dezelfde gang) en weer vooruit etc.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 20:14

Zal maar even reageren voor ik weg ga Lachen
De tips voor het verzamelen te verbeteren ben ik iig al heel erg blij mee en ga ik zeker mee aan het werk!

Anya: Inderdaad leuke trekjes, ze was wel schattig vandaag, ik zet haar zonder halster op weide, we waren nog met haar stal bezig, en madame stond natuurlijk helemaal aan het andere end te grazen, dus ik ben een beetje lui van aard en dacht "goh, ik probeer eens of ze op commando wil komen" Haha! Dus ik gil over heel de weide: "Preeeettyyyyyyy!!!!" ze gooit haar hoofd zo in de lucht en kijkt eens naar mij waarop ik: "Kom dan meiske!" en ze begint rustig naar me toe te stappen. Dus ik stond al zo van "meent ze't nou?" en ja hoor Ja Pret kwam rustig naar mij toe en hielt halt bij me, even beloond en haar gevraagd me te volgen, en ja hoor, ook dat deed ze Ja Fijn mee de stal in volgen alsof ik haar vast had aan haar halster. Zo fijn! Is de eerste keer dat ze het zo doet op deze manier... Nu ben ik een heule grote penny, maar heb echt genoten van dat korte "klikje" Lovers
Wendy: Ik heb vooral moeite met verzameling Knipoog Had daar bij Explo ook al moeilijkheden mee, ik weet niet hoe het komt maar ik krijg het maar niet onder de knie Bloos Maar ik hoop het met de tips te kunnen verbeteren!

Annash; klopt, ze neemt nog te veel stelling maar dat staat er ook bij Ja Haar buiging in haar lichaam voelt voor mij al veel fijner, ze reageert veel beter op mijn binnenbeen en ik hoef veel minder te vragen met mijn hand. Lachen Stukje per stukje...
Ik ga aan het werk met je tips! Dat weet je he Lachen Galop wil ze idd er nog niet helemaal doorheen komen. Lachen

Annemeik: Op het moment dat ik Pret bescheef in mijn onderschrift was ze ook zo *LOL* Tot vorig jaar was het zo'n beetje van "doet ze het of doet ze het niet?" als ik op haar kroop, en als ze het niet deed, nou dan had je dus een probleem Haha! Is gelukkig een heel stuk verbeterd! Dankje voor de tips ivm het naar binnen wegzetten Lachen

Jillietje wat bedoel je precies met "alsof ze zich terug trekt"? Lachen Begrijp dat stukje nl niet zo goed.

jillietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 10:31

ik bedoel dat het eruit ziet alsof ze niet lekker ontspannen loopt maar kan ook zijn van wel eht ene paardje laat dat beter zien dan de andere Haha!

Renszke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 11:42

Ik zou haar eerst eens wat lager in stellen en haar over haar rug rijden. Ik zie nu dat ze haar rug een beetje wegdrukt

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 12:31

ziet er goed uit joh! Ze begint inderdaad al flink te sjouwen. Ze doet wel haar best of niet?

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 13:30

Ik vind deze foto's ook wat minder om te zien dan de vorige hoor.
Niet dat het slecht is, maar niet lekker erdoorheen zeg maar.
De SB loopt ze over de schouder weg.
Bij het zien van deze foto's zou ik zeggen ff een stapje terug, lekker voorwaarts neerwaarts en van daaruit weer iets meer opwaarts.
Het blijft wel een lekker ding hoor!

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 13:48

Ten eerste: Wat wordt ze mooi, ze komt echt steeds mooier in de bespiering en dat siert jou als ruiter vooral als je het mij vraagt Knipoog
Ten tweede vind ik haar op sommige foto's nét wat te weinig nageefijk, op een stel andere foto's (o.a. die shanna ook al laat zien) vind ik haar wel weer super en geeft het een super fijn beeld.

Verder ook je SB, ze verbuigt in de hals, dit is geen lengtebuiging. probeer hem anders eens vanuit een volte te rijden, en dan vanuit de volte met wat schoudervoor doorrijden, voel je dat ze de buiging of nageeflijkheid verliest rijd je in één vlotte beweging weer door in de volte, en als ze op de volte weer goed is kan je er weer uit rijden en de sb inzetten. Let echt op de stelling, want zo verbuigt ze echt te veel.

Verder vind ik het er echt fijn uit zien, stukken fijner weer als een tijdje geleden, maar met hier en daar wat kanttekeningen, maar als alles goed zou gaan zou het ook niet leuk zijn he Knipoog

Verder denk ik dat het goed is voor Pretty om wat meer (schijn)overgangen te rijden, héél veel schakelen, naar voren en weer terug, en dan korte overgangetjes zodat ze dan ook vooral bij het (korte!!!) wegrijden leert waar ze haar achterbenen moet laten. Want als ik het zo zie doet ze wel haar best maar weet ze even niet waar ze haar achterbenen moet laten. Als je dan veel terugschakeld, en weer wegrijd en dan m.n. korte stukjes en vaak achter elkaar dan krijgt ze wat meer de tijd om dit goed te doen. En dan niet teveel vol gas weg rijden, gedoseerd wegrijden en als ze dat goed doet dan kan je wat vlugger wegrijden.

Succes ermee! Hoop dat ik zo duidelijk ben (blijft moeilijk van achter een toetsenbord.. Knipoog )

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 14:01

Erg mooi dier Ja Je hebt hem ook mooi aan het lopen, mooi opgericht, op sommige foto's zelf iets té. Op veel foto's vind ik juist dat hij er net niet doorheen loopt. Hij blijft een beetje op 1 lijn hangen en is er dan niet niet mooi genoeg doorheen. Houdt hem wel op deze lijn, maar kneet eens iets door met je vingers, dat hij iets meer inknikt, dan is het al beter.

Afbeelding
Citaat:

Voor zover ik kan zien loopt het paard niet recht op deze foto. Je hebt iets stelling naar rechts. Houdt je paard mooi tussen 2 teugels. Verder ga ik mee met Annemeik.

Afbeelding
Citaat:
SB, nog altijd te veel gesteld maar persoonlijk zie ik al meer lengtebuiging dan eerst.

Je paard drukt zich een beetje weg, is niet meer nagevelijk en zoals je al zei, is veel te veel gesteld. Ook de schouder staat er niet mooi in. Probeer vanuit een hoek of volte de schouder naar binnen te zetten en je been mooi op de plek te houden, op de singel als het ware. Daarmee houdt je hem voorwaarts en met je teugels houdt je de schouder naar binnen.

Bolzak23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 19:16

Als aanvulling op bovenstaand: als je hem rechter wilt hebben zet dan de schouder meer vóór de achterhand. Het is een trucje van haar om het binnenachterbeen te ontzien, en je gaat dan van alles doen om dit te voorkomen, zoals op de foto het hoofd naar rechts plaatsen.
Een leuke oefening vind ik: AXC lijn volte 10m links - rechtstellen - verruimen - opvangen - volte 10m rechts - enzovoorts. Je kan zo veel voltes maken als je wilt/kunt, en je paard krijgt meer balans en kracht om het achterbeen door te laten komen. Voor beiden een goede evenwichtsoefening.

Verder leuk paaard zou hem wat vaker tussendoor lang/laag instellen, dus meer variatie
Tips over SB al gegeven

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:15

Bolzak23 schreef:
Als aanvulling op bovenstaand: als je hem rechter wilt hebben zet dan de schouder meer vóór de achterhand. Het is een trucje van haar om het binnenachterbeen te ontzien, en je gaat dan van alles doen om dit te voorkomen, zoals op de foto het hoofd naar rechts plaatsen.
Een leuke oefening vind ik: AXC lijn volte 10m links - rechtstellen - verruimen - opvangen - volte 10m rechts - enzovoorts. Je kan zo veel voltes maken als je wilt/kunt, en je paard krijgt meer balans en kracht om het achterbeen door te laten komen. Voor beiden een goede evenwichtsoefening.

Verder leuk paaard zou hem wat vaker tussendoor lang/laag instellen, dus meer variatie
Tips over SB al gegeven

Precies! Was ik er vergeten bij te zetten.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 00:02

Mooi paardje Ja

Ik heb ook wel betere foto's van jullie gezien. Wat me nu ook opvalt is dat je veelsteveel aan je binnenhand loopt te 'plukken'. Je paard buigt niet vanuit je hand, maar vanuit je been.

Natuurlijk mag je stelling vragen, maar probeer dan je hand van je af te houden en niet naar je toe te trekken. Veel meer vanuit je binnenbeen naar je buitenteugel rijden.

Los laten en voelen wat er gebeurd onder je... en daar op reageren..vooral met je been Lachen De eerste foto vind ik dan ook een heel fijn beeld en een mooi ontspannen plaatje zonder 'gepluk aan de binnenteugel', naar mijn idee ben je daar echt aan het paardrijden en aan het voelen.

Op het plaatje dat je paard zijn binnenachterbeen naar binnen zet is je paard ten eerste niet recht en loop je zelfs veel te veel aan de binnenteugel te werken..binnenteugel los en buitenteugel erbij!

Volgens mij is je grootste probleem dat je je paard nog niet fijn recht op twee teugels hebt (of heb ik het dan mis?).

Mijn tip: veel meer met je benen rijden en veel minder met je hand Ja en veel meer begrenzen vanuit je buitenteugel.

[edit] je geeft pretty woman zelf de kans en de mogelijkheid om over de buitenschouder weg te vallen en ze maakt daar dankbaar gebruik van om onder de oefening uit te komen en gelijk heeft ze Haha!.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 09:57

zap; ik ben net bezig om mijn binnenhand los te laten dus dat kan ik echt niet met je eens zijn. Lachen Ik zit op een draffoto ( de middendraf) idd redelijk veel met mijn binnenhand er aan, waarom kan ik niet eens verklaren want ik zie haar daar weinig mis doen. Daar ga ik dus volgende ritje ook op letten of ik dat altijd doe, dan is dat probleem nl al opgelost. Lachen En SB geef ik haar inderdaad de kans, maar dat geld voor alles wat mis gaat, als ik haar niet de kans gaf (waar zij natuurlijk dankbaar gebruik van maakt, zo zou ik ook zijn) zou ze het niet doen Haha! Dat ben ik dus wel met je eens. Begrenzen met de buitenteugel zijn we (lesgever en ik) nu heeeeel veel mee bezig. Dat moet ik echt leren. Maar met mijn benen rijden doe ik sowieso heel erg, ik denk er even over, ik leg het even naast me neer voor nu. Maar ik vergeet het niet. Iig bedankt voor de tips Ja

Bolzak23: van het moment dat ik je oefening las dacht ik: dat is een mooie! Daar ga ik dus ook zeker mee aan het werk Ja

Ashley klopt, ze loopt er inderdaad net niet doorheen. Dat is omdat ik dus zelf aan het oefenen ben om die buitenteugel er meer bij te houden. Ik ben daar zo druk mee dat ik minder druk ben met haar, en dan denkt Pret "als jij me niet aan het werk zet, nou, dan werk ik ook niet" (geef haar eens ongelijk Knipoog ) dus dat is zo'n beetje het probleem. Ik ga proberen dat weer in orde te hebben tegen de volgende foto's Haha!

DL_ dankje voor de tips en de complimenten! Ze kan het inderdaad alleen de ruiter kan het niet Bloos Ik ga dus zeker aan de slag met jouw tips en hoop dat ik leer voelen hoeveel ik van haar mag/kan vragen Ja

Jnien we hebben net een stapje terug gedaan Haha! Net omdat ik veel met mijn buitenteugel bezig ben en haar probeer losser te krijgen op links is de rest er bij ingeschoten Bloos

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 17:06

Vat het ook niet op als kritiek hoor!
Tis alleen maar goed hoe je ermee bezig bent en er is zeer zeker vooruitgang!

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 11:00

Vind het er toppie uit ziet kath! Ze loopt echt stukken fijner dat voorheen Ja
Ik ga mee met Annash en DL_ en omdat ik zelf nog wat zeggen moet :p Op de laatste galop foto werk je wat tegen en dat zie je terug in haar houding. Probeer daar ook los te laten.
Gaat echt de goede kant op!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 15:04

Had het zo ook helemaal niet opgevat hoor Jnien Haha!

Norway_girl klopt, ik moet haar echt leren loslaten. Bloos Dankje!