Vandaag weer eens foto'tjes gemaakt van de kleine meid. Ze deed het voor mijn gevoel heel fijn, ik wilde haar veel lichter op de hand krijgen en dat is me eigenlijk heel goed gelukt. Ze voelde heel losjes en zacht in het mondje en mijn toeschouwer en fotograaf (vriendje) vond haar een stuk losser tonen en zei dat ze aan het zweven was
Mijn lesgeefster vond dat Pret veel actiever moest. Dus daar werken we dan aan! Meer rijden op die buitenteugel en binnenteugel los laten (lees: die stomme binnenhand). Dat lukt in draf prima maar in galop heb ik nog steeds de neiging om ipv haar los te laten, haar extra er aan te pakken als ze er uit probeert te knijpen. My bad! Werken we aan
Het zou saai worden als we geen fouten maakte he. Pret is een heerlijke teddy beer geworden en dat heeft een aardige impact op haar gehad dus eigenlijk heb ik een aantal weekjes heel rustig gedaan met haar, vandaag weer wat meer opgepakt! Dat wisselen van vacht kost haar altijd ontzettend veel energie, en zeker nu het weer niet navenant is heeft ze nogal last van haar dikke vachtje. Maar in de winter zal ze dankbaar zijn dus hij blijft er lekker op staan.

Waar we dus mee bezig waren vandaag? Beetje oppakken, losser maken, hand laten op zoeken maar er niet op gaan hangen. Lichter maken op de hand dus zonder dat er contactverlies is. Haar wat actiever krijgen, meer impuls en in haar galop meer sprong proberen te krijgen.

Vriendje kwam toen ik al ruim opgewarmt had
Dus maak je maar geen zorgen, ze heeft lekker kunnen warm lopen voor we aan het echte werk begonnen!

Pret die op zoek is naar hoe baasje het nu precies wil

laat dan looohooos Kath! Voor de rest wel fijne foto

Heel tevreden met dit beeld! Zeker op de linkerhand wil Pret zich er nog wel eens uitdrukken. Dat is mijn moeilijke kant en bijgevolg dus ook haar moeilijke kant

Middendrafje, wat hier het "probleem" is, is dat ze haar achterhoef naar binnen weg zet...Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

SB, nog altijd te veel gesteld maar persoonlijk zie ik al meer lengtebuiging dan eerst

Omstellen naar de linkerhand

Proberen of ze wat wilde verzamelen. Dat is nog moeilijk
Even verduidelijking als tipje van Annash; dit is dus het probleem met verzamelen, ipv zich op te richten drukt ze zich er uit, neusje deruit hals de lucht in maar de rest dus niet, waardoor ik dus contact verlies omdat ik het moeilijk vind om dit te voelen aankomen, waar Pret dus handig gebruik van maakt om zo iets te hebben van "lalala!" en ze draaft dus gewoon rustig door
Terecht maar dit is dus het probleem zo'n beetje 

fijne galopplaatjes op de linkerhand

http://www.mijnalbum.nl/Foto-CJO7DKUA.jpg
En lekker uitdraven
Tips zijn altijd welkom!

Maar ik hoop het met de tips te kunnen verbeteren!