Safyra @ 2 verschillende disciplines

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jamika

Safyra @ 2 verschillende disciplines

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 18:35

Safyra is een 5 jarige merrie van Coriano Z. Ik heb haar sinds maart. In de zomer zijn we begonnen met dressuurwedstrijden en we hebben inmiddes 6 winstpunten in de B.
De wedstrijd (Warga, 21 september) waarbij deze foto's zijn gemaakt ging niet zo goed, ze was vooral tijdens de overgangen erg tegen de hand. We hadden 176 en 179 punten.
De week na de wedstrijd is haar gebit nagekeken en behandeld (was in maart overigens ook al gebeurd) en sindsdien is ze gelukkig weer veel fijner in de aanleuning. In de training werken we vooral aan de basis maar we zijn in de les ook al wat begonnen met oefeningen uit het L1 zoals een pasje wijken en middengalop.

Drafje in de eerste proef:
Afbeelding

Hier was ze niet fijn nageeflijk:
Afbeelding

Hier gelukkig wel:
Afbeelding

Tegen de hand na het halsstrekken: (dit gaat echt weer veel beter sinds haar gebit is gedaan)
Afbeelding

Stappen tussen de twee proeven:
Afbeelding

Op HAW worden dressuur en springfoto's vaak gecombineerd maar ik heb nog een aantal endurance foto's in de aanbieding. De wedstrijd was zondag 28 september in Ommen. Ik start klasse 1 met haar, dit was de tweede endurance wedstrijd die ik met haar heb gereden.
Heerlijk gereden met prachtig weer. Hartslag en keuringen elke keer prima en de wedstrijd goed uitgereden. Ze vindt het vaak nog erg spannend buiten en we werken er vooral aan om haar steeds wat meer voor op te laten lopen, ook langs 'enge' dingen.

Verplicht staptraject:
Afbeelding

Onderweg:
Afbeelding

Afbeelding

De laatste twee foto's zijn van Horsefotografie, het betreft 2 foto's die ik heb nabesteld.

XxDanielle

Re: Safyra @ 2 verschillende disciplines

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 18:37

zier er heel leuk uit.
Leuk paardje
Heb eigenlijk niks op te merken

succes verder

hengstmerry

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 21:56

endurance likt mij ook zo vet!!!!!!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 21:57

@hengstmerry, heb je die mooie rooie letters al eens gezien, die boven ieder HAW-topic staan? Knipoog

Nondeju, verhaaltje getikt, pleurt Bokt eruit. Boos!

Heerlijk, zo'n veelzijdig paard. Roze staat d'r hip. Haha!

Pfoe, moeilijk om bruikbare tips te verzinnen aan de hand van het aantal foto's.
Op de tweede foto lijkt alsof je je been iets afsteekt, maar dat kan ook een momentopname zijn.
Probeer je handen mooi rechtop te houden.

Je hebt haar leuk aan het lopen. Ik kijk uit naar een volgend topic. Lachen

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 09:11

Thanks Puera Lachen Ik had mijn handen inderdaad niet overal even netjes, omdat ze soms zo tegen de hand was hield ik ze soms wat te verkrampt denk ik.
Safyra is een paardje dat heeeel erg graag wil lopen maar niet altijd aan het been is, daar zijn we nog hard mee aan het werk.

GeeskeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 12:29

Mooie foto's Jamika!
Je paardje past zich goed aan, aan de twee hele verschillende takken van de sport Knipoog

Bruikbare tip: Misschien je benen niet proberen af te steken in de dressuur? Knipoog

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 15:01

Bedankt Geeske Lachen Ja daar moet ik inderdaad meer op letten. Grappig hoe duidelijk het te zien is op foto's Bloos

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 15:11

He Karen, Ziet er goed uit. Was dit nou eerste keer Endurance? Jullie zijn echt een team samen Haha!! Wat is ze ook veelzijdig Haha! Want ook springen doet ze goed Knipoog. Maarja wat wil je met zo'n prachtige mams Tong uitsteken. Verder weinig tips misschien alleen je handen iets rechterop maar verder ziet het er top uit Haha!

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 17:13

Heee Karen!
Leuke foto's, met endurance gaat het dus ook wel aardig goed zo te zien Knipoog?