Dressuur & springen (8 jarige SBS-merrie)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Babbelkous

Dressuur & springen (8 jarige SBS-merrie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 14:58

Sylvana is een 8-jarige SBS merrie, Churchill x A Lucky One.
Springgefokt, wordt uitgebracht in dressuur en jumping, maar voornamelijk jumping.
Er wordt niet heel intensief mee gewerkt, amper een jaartje. Ik heb haar al bijna 3 jaar en rijdt haar evenlang.
Heb nu sinds kort eigen vervoer, dus nu is het de bedoeling dat we regelmatiger en serieuzer gaan trainen. (Nu kunnen we tijdens de wintermaanden ook door blijven rijden Lachen )

Ze doet eigenlijk heel goed haar best, en sinds kort hebben we nu ook goede instructie voor dressuur. Springles hadden we al regelmatig Lachen

Niveau: B
Werkpunten: paard soepeler krijgen en nageeflijk, meer activiteit stimuleren vanuit de achterhand, zelf handen iets hoger, hakken iets meer omlaag, iets rechter zitten en vooral: voor mij kijken !! Lachen
Voor de rest is er natuurlijk nog een hele hoop te verbeteren, te verfijnen of op te merken. Dus vertel maar wat jullie ervan vinden, hopelijk zijn we er dan wat mee Ja

Er zijn weinig losrijfoto's, omdat mijn zusje er eerst al een half uurtje mee gereden had Knipoog
Zelf vond ik haar best wel fijn lopen eigenlijk Ja

Afbeelding

Afbeelding

Hier sprong ze van redelijk ver Lachen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We zijn benieuwd! *LOL*

Edit: Sylvana heeft geen beenbescherming aan, omdat we echt maar een klein sprongetje hebben gedaan, en echt maar een paar keer. Normaal als we meer, hoger en breder springen doe ik peesjes om ter bescherming Lachen
Laatst bijgewerkt door Babbelkous op 04-10-08 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Oakland1990

Re: Dressuur & springen (8 jarige SBS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 15:03

Ik vind vooral je springhouding erg verbeterd! De rest weet je zelf dus dat hoef ik niet te herhalen...

Leentje_

Re: Dressuur & springen (8 jarige SBS-merrie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 15:33

zo jullie gaan vooruit zeg! Haha!
vooral op de dressuurfoto's zie je duidelijk dat ze veel gespierder is geworden, volgens mij is haar achterhand ook al veel sterker?

je springhouding gaat er zoals hierboven al gezegd op vooruit en dat je geen peesjes aan hebt gedaan stoort me niet hoor Lachen als je hoger springt is dat natuurlijk altijd handig maar zo laag maakt het volgens mij niet heel veel uit Lachen

XxDanielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 16:36

ik weet niet hoe je eerst sprong, maar ik vind dat je veel steun zoekt op de hals van je paard, probeer je handen gesloten te houden, en de laatste foto.. je handen egt meegeven, vooral als je hoger gaat moet je je handen echt midden hals hebben.
geef je paard de ruimte
en ga zo door.

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 08:09

Leuke foto's,
maar je mag ietsje meer voor je kijken.
Het springen ziet er leuk uit, maar probeer nog ietsje meer in je beugels te gaan en niet zo plat te gaan liggen.

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 11:46

Ik heb het idee, dat zo ook groot afzet omdat je geen grondbalk gebruikt Lachen
Dus ik raad je ook, om ook bij een enkel laag sprongetje, dat gewoon even te doen Lachen

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 12:52

Bedankt alvast voor de reacties Lachen

Met mijn 'vorige' springhouding, wordt vooral bedoeld, dat ik mijn teugels naar voor 'gooide' zeg maar (in mijn profiel staan foto's daarvan Knipoog dan weten jullie wat er precies bedoeld wordt Lachen )

Do en Leentje: bedankt Lachen

Danielle: dank je wel. ik gaf juist altijd te veel mee, daarom probeer ik er nu op te letten, om zeker op lage(re) sprongen, niet te overdrijven en nog (voldoende) contact te houden boven de hindernis Lachen

Yulan: dank je voor de goede tips Ja en voor je reactie Lachen

Miss_Petit: Ik moet ze groot laten afgaan, ik moet haar echt 'vooruit-vooruit' rijden naar de hindernissen toe, omdat ze nogal geneigd was om vrij veel terug te komen vlak voor de hindernis, en nog een pasje bij te nemen. En de ene keer laat ik ze al wat groter afgaan dan de andere, maar moet voorlopig van mijn lesgever altijd proberen om voor 'groot' te gaan. Lachen

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 13:06

Hallo.

Doordat je je paard vooruit-vooruit moet rijden naar de hindernis toe is op zich niks mis mee, vooral doordat je paard die neiging heeft om terug te vallen etc..

Maar wat ik je hierbij nog iets op aan wil toevoegen is dat je eens zal moeten proberen om voor een hindernis drafbalk neer te leggen en dan op normaal tempo naar de hindernis toe te stappen tot je recht voor staat dan aandraven en hoppa en dan vervolgens na de sprong je paard op je zit terug te nemen en langzaamaan halthouden dit voer je dan zo uit voor de sprong als na de sprong. Dus je plaatst een hindernis bijv onder de X deze kan je dan op verscheidene manieren nemen zowel als je een gebroken lijn rijd, als ook je over A-C lijn rijd.

Voor de rest zag het er aardig goed uit. Je mag je handen nog wel wat meegeven en niet laten rusten op de hals van je paard.

Ik train zo mn paarden op deze manier en daardoor merk ik overduidelijk veel verschil want heb het eens vergelijkt dmv vanuit galop op de hindernis af te stormen als langzaamaan komen rijden en na de sprong paard terug nemen op je zit.
En bij mij voelt het een wereld van verschil paarden worden er soepeler door en komen dan heel relaxed over op wedstrijd-terrein.

Succes verder je hebt iig een mooi aansprekelijk paard.

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 13:19

Possie: dank je voor de geweldige uitleg en tips Ja Dit zijn van die dingen waar een ruiter echt wat mee is Knipoog Deze oefeningen moet ik idd geregeld ook doen van mijn lesgever Lachen Maar wanneer ik een losse hindernis neem, moet ik voorlopig gewoon vooruit rijden en voor groot gaan. (uiteraard niet overdrijven Knipoog maar liever groot, dan pasje bij Lachen )
Maar die oefeningen met draf- of galopbalk ervoor, en uit allerhande wendingen, en ook verschillende combinaties moeten we doen tijdens de training Ja
Ik ga echt je tips eens uitproberen Lachen

iloveyouJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 17:48

Je moet wat meer mee gaan met de sprong,
en je handen veeeel meer naar voren.

Verder leuk ding!

xxx

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 18:35

iloveyouJoy schreef:
Je moet wat meer mee gaan met de sprong,
en je handen veeeel meer naar voren.

Verder leuk ding!

xxx

???? dat slaat dus echt nergens op.

Ik vind de ts absoluut voldoende ruimte geven.

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 20:08

Dank je wel Storm Lachen

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:29

Ik vind je zit erg netjes en je geeft je paard voldoende ruimte op de sprong, soms ietsjes veel, maar dat is beter dan te weinig en je schreef ook al dat het een bekent probleem is waar je aan werkt.
Wel vind ik dat je je beugels voor het heel mooie plaatje 1 of 2 gaatjes korter mag doen, je kan dan makkelijker scharnieren in je knieën en je hakken laag houden. Maar dat zijn echt de puntjes op de i zetten hoor, je zit al erg netjes.

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 20:35

Dank je wel storm Bloos
Met springen zit ik 1 gaatje korter als bij de dressuur.. Mss moet ik idd eens proberen om nog 1 of 2 gaatjes korter te zitten.. Ja
(moet er ook gewoon op letten dat ik mijn hakken omlaag hou hoor Bloos is een werkpunt bij me Nagelbijten / Gniffelen maar een gaatje korter kan daar mss wel bij helpen Ja )

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 12:06

Romyjuh, heel leuk dat je wilt reageren, maar het zou fijner zijn moest je precies vermelden wat je vindt, en eventueel wat tips of zo. Want hier ben ik eigenlijk niet echt iets mee. Bovendien werden er echt heel tegenstrijdige dingen gezegd. Lachen

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 08:52

Moderatoropmerking:
Berichten verwijderd die niet aan de regels van HAW voldoen.

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 14:50

Foto's van springles een week later Lachen
Ze zijn een beetje donker en wazig, maar het was al wa aant 'schemeren' Lachen

Galoperen op de middellijn, ni gemakkelijk Clown
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze kwam écht ni uit.. en ja, dan krijg je zo'n stop Clown
Afbeelding

Zweefmoment
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maarloeesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 15:18

Hy springt super! Springhouding ook goed Knipoog.

Maarloeesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 15:19

Trouwens, een super leuk paardje. :d

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 08:15

Dank je wel Maarloeesss Lachen