Meet my 4 jarige knapperd Askor!
Askor heeft heel wat tegenslagen gehad in de periode dat ik hem ken. Sinds 6 oktober 2007 is deze lieve knuffelkont in mijn bezit. Door de reis(vanuit Duitsland) en alle veranderingen er omheen is hij vlak na zijn aankomst bij ons in shock geraakt. Een aantal onderzoeken van de veearts gehad, die konden er niets van maken. Ze slingerde wel allemaal enge ziektes naar me hoofd maar er was niets zeker. Hij moest naar de kliniek voor beter en verder onderzoek. Daar dachten ze aan een neurologische aandoening . . .maar er kwam niets uit et bloedonderzoek. Hij zou zo slecht zijn dat hij binnen 2 weken ingeslapen zou moeten worden. Gelukkig was ik eigenwijs en gaf ik hem voldoende rust en belde ik met de fabrikant van het medicijn dat hij kreeg. Hij heeft mij van die medicatie afgehaald en amminozuren geven. . . waardoor hij zijn weerstand en spieropbouw weer versterkte en op orde kreeg. Na een paar weken zag je duidelijk weer mijn lekkere ventje terug.
Nu al bijna een jaar later en een paar tegenslagen overwonnen. . . we zijn druk aan het trainen en opbouwen. Maar wel gedoseerd en rustig aan. Hij wil soms veel te graag werken en doet dat tenkoste van zichzelf. . . Dit is heel moeilijk op te merken en hij is heel erg gevoelig dus soms zijn het maar hele kleine dingen.
Doordat hij zo gevoelig is moet ik heel erg bewust van mij stemming zijn. Als ik met poetsen al merk dat ik me soms een beetje irriteer aan zijn gedrag kan ik beter gaan longeren. Soms heb je nou eenmaal een mindere dag en een korter lontje maar hij reageerd daar heel sterk op dus heeft het geen enkele zin om te rijden.
Der is 1 foto met een slof bij. . . dit was een uitprobeersel omdat hij nogal vaak zijn hoofd omhoog sloeg, et bit vastpakte en et op een rennen zette. De slof was geen succes door onervarenheid van mijn kant . . . dit is onder toezicht van mijn instructrice gegaan dus ik loop niet zomaar alles zelf te proberen.
We zijn momenteel klaar voor een A proef en willen deze in november dan ook gaan starten. Momenteel ben ik bezig met hem ontspannen te rijden en op zijn eigen benen te laten lopen.
Eigen commentaar:
* Handen bij elkaar en soms wat hoger.
* Benen lang en hakken uitdrukken.
* Voor me kijken. . . er ligt geen geld in de bak.
* Heel voorzichtig en gedosseerd met me hulpen omgaan.
Hier zijn ze dan de foto's

1)

December 2007. Een van de eerste keren onder et zadel.
2)

Askor in stap.
3)

Drafje
4)

Galopje
5)

Een drafje met slof.
6)

Zijn mooie koppie.
Dit waren ze dan. . .commentaar mag maar wel opbouwend en lees eerst zijn verhaal!!!
Groetjes en Hoefjes

En die laatste foto, Wauw dat wit doet gewoon pijn aan mn ogen..