Askor @ work na herstel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Askor_Djarne

Askor @ work na herstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 20:00

Hallo allemaal Haha!

Meet my 4 jarige knapperd Askor!

Askor heeft heel wat tegenslagen gehad in de periode dat ik hem ken. Sinds 6 oktober 2007 is deze lieve knuffelkont in mijn bezit. Door de reis(vanuit Duitsland) en alle veranderingen er omheen is hij vlak na zijn aankomst bij ons in shock geraakt. Een aantal onderzoeken van de veearts gehad, die konden er niets van maken. Ze slingerde wel allemaal enge ziektes naar me hoofd maar er was niets zeker. Hij moest naar de kliniek voor beter en verder onderzoek. Daar dachten ze aan een neurologische aandoening . . .maar er kwam niets uit et bloedonderzoek. Hij zou zo slecht zijn dat hij binnen 2 weken ingeslapen zou moeten worden. Gelukkig was ik eigenwijs en gaf ik hem voldoende rust en belde ik met de fabrikant van het medicijn dat hij kreeg. Hij heeft mij van die medicatie afgehaald en amminozuren geven. . . waardoor hij zijn weerstand en spieropbouw weer versterkte en op orde kreeg. Na een paar weken zag je duidelijk weer mijn lekkere ventje terug.

Nu al bijna een jaar later en een paar tegenslagen overwonnen. . . we zijn druk aan het trainen en opbouwen. Maar wel gedoseerd en rustig aan. Hij wil soms veel te graag werken en doet dat tenkoste van zichzelf. . . Dit is heel moeilijk op te merken en hij is heel erg gevoelig dus soms zijn het maar hele kleine dingen.

Doordat hij zo gevoelig is moet ik heel erg bewust van mij stemming zijn. Als ik met poetsen al merk dat ik me soms een beetje irriteer aan zijn gedrag kan ik beter gaan longeren. Soms heb je nou eenmaal een mindere dag en een korter lontje maar hij reageerd daar heel sterk op dus heeft het geen enkele zin om te rijden.

Der is 1 foto met een slof bij. . . dit was een uitprobeersel omdat hij nogal vaak zijn hoofd omhoog sloeg, et bit vastpakte en et op een rennen zette. De slof was geen succes door onervarenheid van mijn kant . . . dit is onder toezicht van mijn instructrice gegaan dus ik loop niet zomaar alles zelf te proberen.

We zijn momenteel klaar voor een A proef en willen deze in november dan ook gaan starten. Momenteel ben ik bezig met hem ontspannen te rijden en op zijn eigen benen te laten lopen.

Eigen commentaar:

* Handen bij elkaar en soms wat hoger.
* Benen lang en hakken uitdrukken.
* Voor me kijken. . . er ligt geen geld in de bak.
* Heel voorzichtig en gedosseerd met me hulpen omgaan.

Hier zijn ze dan de foto's Lachen

1)
Afbeelding
December 2007. Een van de eerste keren onder et zadel.

2)
Afbeelding
Askor in stap.

3)
Afbeelding
Drafje

4)
Afbeelding
Galopje

5)
Afbeelding
Een drafje met slof.

6)
Afbeelding
Zijn mooie koppie.

Dit waren ze dan. . .commentaar mag maar wel opbouwend en lees eerst zijn verhaal!!!

Groetjes en Hoefjes

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 21:01

Leuke fjord hoor! Het enige commentaar dat ik kan vinden is dat je op foto 4 je handen meer rechtop mag houden. Veel succes! Lachen

Quinny

Re: Askor @ work na herstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 11:43

Wat een leuke Fjord!
Die laatste foto en de 2e foto vind ik het leukste!
Je kunt ook goed rijden hoor, dat van het rechtvooruit kijken vind ik ook!

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 12:22

Zelf geef je als opmerking dat je je handen soms wat hoger moet plaatsen dat vind ik juist niet, ik zou ze meer in het verlengde van zn hals mee laten gaan in de beweging van je paard op het moment, nu lijkt het alsof je je handen teveel naar je toe 'trekt' en je handen teveel bij jezelf houd ipv mee te laten gaan in de beweging van je paard.

Zo te zien lijkt het een hele lieve fjord die soms niet goed weet wat hij met jou hulpen aan moet en dan zijn eigen plan maar trekt, geen onwil of gemeningheid maar het vertrouwen moet nog wat meer groeien.
Als ik je verhaal zo lees ben je iemand die goed naar zn paard luistert en daar ook bewust mee bezig is, daar heeft juist deze fjord het maar mee getroffen ik denk dat jullie over een tijd een hele leuke spontane combinatie zullen worden die erg veel plezier aan elkaar zullen beleven.

Succes saampjes!

M_VE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 14:41

cissie schreef:
Zelf geef je als opmerking dat je je handen soms wat hoger moet plaatsen dat vind ik juist niet, ik zou ze meer in het verlengde van zn hals mee laten gaan in de beweging van je paard op het moment, nu lijkt het alsof je je handen teveel naar je toe 'trekt' en je handen teveel bij jezelf houd ipv mee te laten gaan in de beweging van je paard.

Zo te zien lijkt het een hele lieve fjord die soms niet goed weet wat hij met jou hulpen aan moet en dan zijn eigen plan maar trekt, geen onwil of gemeningheid maar het vertrouwen moet nog wat meer groeien.
Als ik je verhaal zo lees ben je iemand die goed naar zn paard luistert en daar ook bewust mee bezig is, daar heeft juist deze fjord het maar mee getroffen ik denk dat jullie over een tijd een hele leuke spontane combinatie zullen worden die erg veel plezier aan elkaar zullen beleven.

Succes saampjes!

Hier heb ik niets meer aan toe te voegen!
Succes verder!

wupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 15:39

Wat ene pracht fjord zeg Haha!

het lijkt soms of je je handen wat vast zet probeer je teugels wat korter te maken en wat meer naar voren meet te geven Lachen

Maar het staat ook helemaal mooi beschreven door cissie Haha!!
Nogmaals leuke fjord Haha!

Askor_Djarne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 08:38

Heel erg bedankt voor al jullie reacties:D

@cissie: Op foto 1 zie je goed hoe ik altijd reed (handen) en dat is nu al veel verbeterd al zeg ik het zelf haha Lachen Maar je hebt helemaal gelijk ik had het even anders moeten formuleren ik bedoel dat ik mijn handen meer naar voren moet houden en dichter bij elkaar Lachen Ook hier mee zijn we druk bezig. Hij is inderdaad heel erg gevoelig voor alles en ik wil gewoon geen fouten maken. . . geen grote fouten in ieder geval. Het is echt een schatje maar soms wil hij zo graag voor me werken dat hij over zijn eigen grensen gaat. Dat leer ik nu inschatten maar we zijn 1 keer de mist in gegaan. Het vertrouwen is nu alweer een stuk beter en het bit vastpakken en het op een rennen zetten is ook al not done:P Bedankt voor je leuke en opbouwende commetaar:P

@ Wupke: Bedankt voor je reactie:) Handen vastzetten is niet helemaal juist,hoor Lachen op sommige momenten wel maar dat is dan meer gekomen doordat hij dan het bit vastpakt en het op een lopen zet. . . ik ben nu vooral bezig met hem weer vertrouwen en balans te geven en op me eigen houding aan het letten.

Hij is het allereerste paard wat ik zelf helemaal inrij en zadelmak heb gemaakt dus het doet mij goed dat ook andere vinden dat het er goed uitziet en dat ik commentaar krijg waar ik wat mee kan Bedankt!!

kinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 09:23

leuke fjord!
alleen wat meer vooruit kijken maar dat is al wel gezegt;)
verder ziet het er netjes uit

Askor_Djarne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 13:31

Bedankt Lachen Heel even een algemeen vraagje he. . . Wat vinden jullie van zijn conditie is hij te mager nee tog ?? Of vinden jullie hem te dik ?

Obvious

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 13:36

Vind zijn conditie er goed uit zien, en erg goed van je dat je idd kijkt naar jezelf.
Want je brengt dit idd over op je paard je eigen irritatie, maar ga zo door ziet er goed uit mooi fjord!!

Marlllot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 13:42

beetje meer rechtop zitten en handen wat meer naar voren

Askor_Djarne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 13:45

@ Letta: bedankt voor je reactie. . je hebt helemaal gelijk. Ik heb mezelf nu dan ook maar aangeleerd om te gaan longeren als ik al merk met poetsen en optuigen dat ik een korter lontje heb die dag Lachen Dat doe ik dat 10 keer liever dan me paard overstuur helpen hij is namelijk heel erg gevoelig en tja. . . dat is gewoon niet nodig. Ik moet wel eerlijk der bij vermelden dat het steeds beter gaat en ik er steeds makkelijker bewust van ben en het nou ook anders op kan lossen. Zonder dat meneer in paniek raakt. Fijn dat je hem goed in zijn conditie vind Lachen als het weer het toe laat heb ik morgen weer les misschien kan ik dan weer foto's maken en ben erg benieuwd naar de foto's van onze fotoshoot vorige week. Dan zal ik zeker weer het een en ander posten Tong uitsteken

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 13:47

wat een verhaal zeg, knap van je dat je toch zo eigenwijs geweest bent en jullie de tegenslagen overwonnen hebben! Hij ziet er super uit!

Askor_Djarne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 20:15

Heel erg bedankt voor je leuke en positieve reactie Ingeltje Tong uitsteken

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 17:50

Wat een knapperd is het toch he !

Kom hem binnenkort eindelijk is in het echt bewonderen hoor !

Even een rijtechnische mededeling omdat ze anders me reactie er af gooien... Let op dat je je handen niet te breed zet..

Askor_Djarne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 17:51

Afbeelding

Deze foto is door een fotograaf gemaakt Lachen Ben heel erg trots op dit plaatje Haha! Commentaar mag hoor mensen !!:P

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 17:56

Al het opbouwende commentaar is al gegeven dus daar ben ik het mee eens. Ze ziet er prima uit niet te dik niet te dun! Lachen Dat van dat bit vast pakken heb ik ook een soort last van. Mijn merrie klemt haar kaken op elkaar, automatisch span ik dan en trek ik, tegenwoordig is het plaatje veel ontspannender! Knipoog En die laatste foto, Wauw dat wit doet gewoon pijn aan mn ogen..Lachen

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 15:25

nr 6 is echt een mooie foto
Pling
De rest ben ik het eens met mijn voorgangers

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 20:00

Leuke Fjord heb je!
Heb nog een tip voor je waar je misschien wat aan hebt. Op de meeste foto's loopt hij nog wat op de voorhand, je kunt z'n achterhand goed trainen door veel overgangen te rijden en wat schakelwerk te doen. Verder ziet het er helemaal niet slecht uit! Succes met 'm!

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 20:14

Probeer je handen bij elkaar te houden op 1 hoogte en niet zo terug ge trokken. Zo heb je een erg sterke hand dat is vooral op 1 foto heel erg goed te zien Probeer nog wat trotser te zitten, voor de rest ziet het er wel redelijk uit veel commentaar is ook al gegeven en idd op je handen. Daar zou ik ook echt aan werken dan krijg je veel meer onstpanning.

Veel succes verder, groetjes

Askor_Djarne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 08:25

Bedankt voor jullie reacties. . . Ik ben nu alweer een aantal weken verder en ik moet zeggen dat het steeds beter gaat Lachen Het vastpakken is over en hij loopt nu echt super lekker. Meer op de achterhand en veel constanter in zijn tempo. Ik werk nu hard aan de galop en start 30 november mijn eerste wedstrijdje met Askor:) Een fjordsport A proefje. . .Dat is nog zonder galop. Gewoon om hem te laten wennen. Ik zal binnenkort weer recente foto´s van de les maken:)

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 09:50

Mooie fjord heb je!
Je mag je handen wat lager houden en dan de teugels korter dat ze niet door gaan hangen.