Kevin(v. Darnels) @ work [M1] back in bussines

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sharonalover

Kevin(v. Darnels) @ work [M1] back in bussines

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 18:06

Hoi Doei!
Afbeelding
In februari kreeg Kevin een blessure, na een tijd stilstaan en weer opbouwen, kan ik toch wel zeggen dat we weer "back in bussines" zijn Cool . We hebben alweer 2 wedstrijden gereden en hebben hier alweer 2 winstpunten een 1e plaats binnen gesleept Haha!
Een paar weken geleden zijn er foto's van ons gemaakt, door Manon(dankje Lachen ). We zaten hier wel weer aardig op oude niveau. Ik had geen tijd om ze eerder op te zetten helaas. Maar natuurlijk kunnen jullie nog steeds gewoon commentaar geven Haha!
Ohja, we rijden dus M1, we hebben nu 6 winstpunten.

Met Kevin oefenen we gigantisch veel op lossigheid, en op activiteit. Dat zijn eigenlijk de belangrijkste dingen. Verder zijn we heel erg met de middendraf bezig geweest, wat zijn vruchten heeft afgeworpen, want laatst haalde we hiervoor zelfs een 7! Haha!
Ook ben ik altijd met mijn houding aan het worstelen, nu viel me vooral op dat ik niet te ver naar achteren moet hangen.
Kevin is nu 16, ik rijd hem nu 2.5 jaar, daarvoor was hij ook al 1.5 jaar van ons en reed ik hem heel soms, maar meer voor de gein.

Afbeelding
losdraven

Afbeelding
Ook losdraven, duikt wat op de voorhand, maar hij lijkt hier wel lekker actief Lachen

Afbeelding
Losgalloperen, ik duikel naar voren, mag niet hij wordt wat lang, maar vind ik hier helemaal niet erg, hij had altijd zoveel moeite met ontspannen in gallop, hij zette zijn hoofd er dan op en begon te headbengen, dus in het begin eerst maar eens ontspanning Lachen

Afbeelding
Middendraf.

Afbeelding
Ietsje verzamelen

Afbeelding
vast pasje opzij, richting appuyeren, kan het niet goed zien, maar het lijkt of de achterhand wat voor gaat, en dat is niet de bedoeling

Afbeelding
Gewoon lekker drafje tussendoor Lachen

Afbeelding
Weer stukje middendraf, nog wel wat spanning, maar hij zet zijn voorbeen weg Haha! (of nouja, een klein beetje dan Tong uitsteken )

Afbeelding
Stukje sb, mag nog wel wat meer lengtebuiging denk ik, al loopt hij wel op 3 sporen...
Dat hij zo raar kijkt komt omdat Manon daar zat, daar kijkt hij altijd op Tong uitsteken

Afbeelding
Lekker los gallopje Lachen

Afbeelding
Beginsel van de travers, dit vinden we beide erg moeilijk en er moet ook nog wat meer lengtebuiging komen volgens mij.. Maar ikzelf vind het eigenlijk best een netjes begin, al moet ik mijn voeten wel normaal doen Tong uitsteken

Afbeelding
En deze hangt uitvergroot op canvas in de woonkamer nu Lovers

Nou, brand maar los met commentaar!

_Irene11_

Re: Kevin(v. Darnels) @ work [M1] back in bussines

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 18:10

Het ziet er goed uit.
Leuk paard ook! Pling
Commentaar geef je voor het grootste deel zelf al. Probeer bij de middendraf niet zo ver naar achteren te gaan zitten.

Even offtopic: Watvoor rijlaarzen heb je daar aan? Welk merk en welk type?

lucky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 18:30

Vind jullie ten eerste een leuke combinatie. Zoals je zelf al aan gaf kan je houding beter. Wat mij op viel is dat je je benen vaak erg afsteekt met je tenen wat naar buiten en dat je je armen op de meeste foto's erg recht hebt. Op de foto dat je meer verzameld na de middendraf is de houding van je armen al beter! Wel vind ik dat je je handen erg netjes houdt daar kan ik nog wat van leren Bloos . Wens jullie veel succes nog in de M en daarna natuurlijk het Z Haha!

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 18:43

Haha, nou het Z is nu nog gewoon een droom....(vooral van mij, denk dat Kevin er niet aan moet denken, moet hij nog harder werken Clown )
Je hebt inderdaad helemaal gelijk over mijn houding! ik zit er inderdaad nog behoorlijk mee te stuntelen, al is het al in zoverre vooruit gegaan dat ik het toonbaar vind Clown

Ik heb gewoon de Petrie perfect laarzen geloof ik, iig de goedkoopste uitvoering van Petrie.
Ik ben er erg tevreden over Lachen Ik heb ze al 2 jaar inmiddels, maar ze zien er nog helemaal mooi uit Lachen Heb ook geen problemen gehad met inlopen maar daar blijk ik nogal geluk mee te hebben gehad geloof ik Tong uitsteken

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 19:20

Ziet er netjes uit! Fijn ontspannen Ja
Let erop dat je goed rechtop blijft zitten en af en toe je voeten Lachen
Verder zou hij nog wat dikke rmogen mogen worden aan bespiering in de nek! Maar dat ligt natuurlijk ook aan het type paard

Over je bandages; Vind dat je ze wel érg ver naar beneden hebt doorgebandageerd bij de achterbenen!

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 19:43

Hij is wat schaal in zijn bespiering vast door de blessure tijd, maar dat kun je wel weer opbouwen. Geef hem af en toe wat meer teugelruimte, hij kropt zich wat op en hou dan de bovenlijn vast, waardoor er geen sprake is van een ontspannen aanleuning. Als je hem met wat meer ruimte voor rijd. dan zal hij een mooiere bespiering krijgen. Hij heeft ook wat meer ondersteuning nodig met zijn achterbeen gebruik, klopt het dat hij wat moeite heeft met inbuigen?

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 19:48

Hij heeft idd wat spieren verloren door zijn blessure, en is nu sowieso wat aan de schrale kant, dus we hebben het voer weer wat omhoog geschroefd. Tong uitsteken de spieren zijn al voor een groot gedeelte teruggekomen, maar het is het nog niet helemaal... Het is van zichzelf sowieso niet zo'n heel breed gebouwd paard.

Hij heeft inderdaad wel wat moeite met inbuigen, maar als hij fijn loopt, gaat dit wel redelijk goed, dan is het niet echt een probleem, maar ook dan gaat het niet heel makkelijk ofzo...

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 21:55

Kev is een skatjeuh Lovers

Je bent weer lekker met hem bezig na de blessure, en al lekker weer wat puntjes aan het binnenslepen Haha!

Wat je houding betreft, je zegt zelf al dat je niet teveel terug moet hangen. In principe zit je bij het 'losrijden' aardig goed, als je op dat punt je schouders als het ware naar elkaar toe draait voor je gevoel dan zit je volgens mij helemaal goed Lachen
Als je je schouders naar elkaar toe draait, dan komen je handen vanzelf ook weer op hun plek en krijg je weer de buiging in je elleboog Lachen Dus niet terug hangen, maar schouders terug Haha!

Verder lekker zo doorgaan Haha!

VlovesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 07:20

Heey,
ik vind het er opzich netjes uitzien
alleen vind ik je voeten erg rommelig (dit kan aan de moment opnames liggen ! )
maar probeer ze bij het paard te houden en dan heb ik het voornamelijk over je tenen
soms zakt je rug ook in probeer deze recht te houden ..
ik vindt dat je paard zeer netjes loopt vooral omdat hij eerst een tijdje heeft stilgestaan wegens blessure
X. Vanessa

Quinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 08:35

Mooie foto's en met rijden vind ik het ook al netjes gaan!
x

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 08:42

Ik vind dat jullie het hardstikke goed oppakken na de blessure! Ja Gelijk weer mooi resultaat op concours, super!

Ik zie graag nog iets meer impuls, zodat je wat meer schwung krijgt in zijn lopen. Dan is het plaatje gelijk wat spetterender. Maar dat zet je er natuurlijk niet 'even' op en je bent nog niet zo lang met hem aan de slag.

Lekker puntjes blijven rijden in de M1 en dan mooi door. Haha! Je hebt al een leuk begin voor de travers.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 08:47

Kev ziet er alweer lekker uit hoor, na zo veel rust.

Probeer zelf wat minder naar achter te hangen, met name in de middendraf. De schouderbinnen zou ook veel makkelijker gaan als je schuin naar de overkant van de baan kijkt ipv over de hoefslag. Verder proberen als je wat terugverzameld niet ineens je handen 10 centimeter omhoog te brengen, dat is nergens voor nodig Knipoog

De travers ziet er al uit als een net begin, beter dan dat er veel gaan in de M2 hoor Knipoog

Sharon_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 10:22

Ik vind dit echt een van de fijnere foto's van jullie!
Het ziet er echt weer lekker uit, en de middendraf lijkt ook te komen! Haha!

Hij heeft zo'n lief hoofdje. Lovers

Hij mag inderdaad nog iets meer spekkies krijgen. Maar ik vind het er echt goed uit zien, geen wonder dat jullie lekker punten hebben gescoord! Succes nog, maar dat gaat zeker lukken. Haha!

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 10:30

HejHej

Ik vindt het prachtig foto's.
Je rijd je paard erg netjes en ontspannen.
Vooral de laatste foto is om verliefd op te worden.. Vingers aflikken

Soms heb je, je binnenvoet een beetje apart haha.. Knipoog
Probeer die ook uit te drukken.

Voor de rest heb ik geen commetaar.

succes verder.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 14:10

zo ivonne jullie zijn vooruit gegaan!!! wow kev ziet er echt toppie uit...denk nog om je houding en dan komt het hhelemaal goed met jullie!

XxDanielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 15:03

ik vind dat je paard een goede middendraf heeft, probeer jij alleen niet te ver naar achteren te hangen ( houd je borst vooruit he) en let op je handen dat je die niet te hoog doet, verder wens ik je veel succes het ziet er heel leuk uit

AnneMaaike17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 17:16

ik geloof dat alle rij foutjes al verteld zijn.. maar als je bandages omdoet doe ze dan goed om want zo doen ze meer fouts dan goeds Bloos

lees even goed op internet hoe je ze om moet doen of vraag iemand die hier verstand van heeft;)

mijn advies: bij alle bandages (of ze nou van elastiek zijn of niet) ONDERLAPPEN GEBRUIKEN (randjes moeten op pijpbeen liggen maakt niet uit voor of achter het been) om meedraaien van de pees te voorkomen.

leuk paardje en succes verder!!!

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 08:10

Iedereen bedankt voor het commentaar! heb ik weer iets om aan te werken(hadden we al wel genoeg maargoed Tong uitsteken )

@annemaaike: ik zal eens op internet opzoeken hoe het hoort, ik heb er wel altijd onderlappen onder zitten, ook op deze foto's....

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 08:17

Je houding is niet alleen achterover, maar ook iets onderuitgezakt. volgens mij gaan daarom je benen ook wat naar voren en afgestoken met de tenen naar buiten. Je zou iets meer je bekken moeten kantelen.
verder ben je lekker bezig! ziet er mooi uit!

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 10:17

Kevin is wel knap Party!! !
Die foto van de travers doe je wel apart met je voeten, net alsof je aan het fietsen gaat Tong uitsteken Je handen gaan soms wat te hoog, daar kun je op letten Lachen
Verder vind ik het er heel goed uitzien hoor! Je bent al super ver met hem Haha!