mijn pony loopt volgens anderen erg op de voorhand, nou vindt ik zelf dat dat reuze meevalt. wie heeft er een duidelijk foto, waar een paard echt op de voorhand draafd/galopeerd?? zodat ik even kan zien hoe het er uit ziet..
Duidelijk galop op de voorhand: nagenoeg geen kanteling in het bekken en de schoft is horizontaal met de achterhand, waar in de galop meer dan 60% van het gewicht op de achterhand moet zijn.
Galop meer op de achterhand. Deze foto is op bijna hetzelfde moment in de beenzetting genomen als de vorige. Hier zie je echter duidelijk dat het achterbeen veel meer onder de massa treed, het bekken gekanteld is en de schoft duidelijk hoger is dan de achterhand.
Draf op de voorhand: de ruimte tussen de voorbenen is veel groter dan de ruimte tussen de achterbenen. Wederom is het bekken niet gekanteld en zie je zelfs een 'dipje' in de rug achter het zadel. De achterhand en voorhand zijn horizontaal in plaats van 'bergop' (voorhand hoger dan de achterhand)
Als bij draven het achterbeen eerder wordt opgetild dat het voorbeen, loopt je paard op de voorhand. Laat iemand anders even een rondje op je pony draven of neem hem aan de longeerlijn, dan kun je zelf kijken.