Rivaldo fijn @ work op wedstrijd in Veedam [M1]

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rivaldo

Rivaldo fijn @ work op wedstrijd in Veedam [M1]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 21:58

Hi! Haha!
Weer een topic van Rivaldo! Haha!
We zijn veel bezig in de training met lossigheid, en activiteit.
Het gaat steeds beter! Lachen
Wij rijden op dit moment M1, maar thuis trainen we M2 & Z1 ook al door.
Ik hoop dat het er goed uit ziet, ben blij met commentaar, als we het maar netjes houden. Lachen
Kijk ze! Haha!

Afbeelding
Overgang naar stap, iets tegen de hand, ikzelf zet mijn hand vast.

Afbeelding
Draf op de A-C, fijn actief been, maar hoofd scheef, ik zit zelf iets naar achteren.

Afbeelding
Galop op de volte, fijn beeld, mooi been en halswerk. Lachen

Afbeelding
Draven op de volte, zeer fijn beeld waar ik zeer tevreden mee ben. Haha!

Afbeelding
Yeah! Eindelijk dit plaatje bereikt! Go jij! Go jij!

Bedankt voor het kijken, een berichtje zou leuk zijn! Haha!
Laatst bijgewerkt door Rivaldo op 02-10-08 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Angelaa2

Re: Rivaldo fijn @ work op wedstrijd in Veedam [M1]

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 21:59

de 1e 2 foto's zijn nog een beetje gespannen, die foto's daarna word ie al wat minder tegen de hand etc. Knipoog
Probeer je handen echt voor je te houden en knik in je elleboog Lachen
Verder leuke combi Knipoog

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 22:06

Ik vind dat hij nog niet helemaal goed los in zijn kaak loopt, hij lijkt zichzelf daar vast te zetten.
Al lijkt dit op de laatste foto's wel mee te vallen, dus er zit verandering in zo te zien.
Probeer hier een beetje op te letten dus, rijd hem goed rond los, laat hem lekker buigen (wel met zachte hand! Niet erin gaan hangen), en waarschijnlijk zet hij zichzelf dan niet zo snel meer vast. Kan dit ook fout hebben aangezien ik niet weet hoe je paardje in elkaar zit!

Succes

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 22:11

Marly_ schreef:
Ik vind dat hij nog niet helemaal goed los in zijn kaak loopt, hij lijkt zichzelf daar vast te zetten.
Al lijkt dit op de laatste foto's wel mee te vallen, dus er zit verandering in zo te zien.
Probeer hier een beetje op te letten dus, rijd hem goed rond los, laat hem lekker buigen (wel met zachte hand! Niet erin gaan hangen), en waarschijnlijk zet hij zichzelf dan niet zo snel meer vast. Kan dit ook fout hebben aangezien ik niet weet hoe je paardje in elkaar zit!

Succes

Klopt helemaal, had net een nieuwe neusriem gekocht. (Engelse Neusriem) Omdat hij last had van een wondje, op het plekje van zijn gewone neusriem. Hij had er nog steeds last van Lachen
Bedankt voor het commentaar beiden!

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 23:49

Leuke foto's! Wel zie ik dat jouw paardje het inderdaad nog erg moeilijk vind om zich te ontspannen met jou bovenop. Ik zou in de training veel op het inzakken en hand volgen oefenen. Goed van je been naar de hand rijden en veel voltes, en misschien zelfs eventjes de oefeningen van M2 en Z even laten. Voor de rest vind ik het een erg leuk paard!!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 00:12

Oei, ik zou ook eerst teruggaan naar de ontspanning en lang en lang rijden, voor ik oefeningen op M/Z niveau zou gaan rijden. Ik vind hem erg gespannen in zijn nek ogen.
Ik vind overigens ook dat jij een heel nette zit hebt!

jacquelinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 07:10

ik vind het leuke foto's
jullie mogen wel wat minder gespannen rijden,
en het lijkt wel alsof je echt helemaal naar achter zit(maar dat kan aan mij liggen)

jullie zien er goed uit samen wat minder gespannen en het komt helemaal goed:)

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 07:37

Heino schreef:
Oei, ik zou ook eerst teruggaan naar de ontspanning en lang en lang rijden, voor ik oefeningen op M/Z niveau zou gaan rijden. Ik vind hem erg gespannen in zijn nek ogen.

Hier ga ik in mee, op de eerste paar foto's zet je paard zich erg vast in de kaak. Daarna ontspand hij wel wat meer, maar valt hij weer op de voorhand. De oplossing is (wederom) terug naar de basis. Daar werken aan de ontspanning en het volgen van de hand (voorwaarts-neerwaarts), en in die vw-nw tendens veel overgangen en tempowisselingen maken om het gewicht weer op de achterhand te zetten.
Ik zou de oefeningen uit het M en Z inderdaad even laten; je paard is er niet los genoeg voor en heeft duidelijk nog niet de capaciteit om voldoende te verzamelen. Geef je paard meer tijd om sterker te worden door veel overgangen en tempowisselingen te rijden (elke 10 passen bv.). trek daar zeker 3 tot 6 maanden voor uit! Gewoon terug naar de basis.

Over je houding heb ik ook nog wat te zeggen, en daar kun je in de basis ook mooi aan werken Knipoog Je hangt achterover. Je kantelt je bekken naar achteren, waardoor je niet goed mee kan gaan in de beweging van je paard. Om hiervor te compeseren duw je je hoofd naar voren en naar beneden, waardoor je erg veel spanning in nek en schouders opbouwd. Die spanning zorgt ervoor dat je een wat harde en sterke hand hebt op de meeste foto's. Waarbij je, op foto 1,2 en 4, ook je polsen nog eens naar beneden duwt. Dat is de reden dat je paard zo moeilijk ontspant! Je geeft namelijk zelf geen enkele ontspanning in je eigen kaak, nek, schouders en handen.

Probeer de oefeningen uit deze filmpjes eens:
http://www.youtube.com/watch?v=Okp6fhQ8qDw

http://www.youtube.com/watch?v=qsoDy6Wx44w

http://www.youtube.com/watch?v=DnQdwv3uLJY

Veel succes!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-10-08 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote-tags gerepareerd.

Renszke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 08:58

Ik vind je zit niet zo netjes. Je leunt erg veel naar achteren en je kijkt een beetje naar beneden. Dit geeft een beetje raar beeld.

Verder ben ik het er mee eens dat je paard nog niet helemaal ontspannen loopt. Ik bedoel dit helemaal niet aanvallend, maar dit is wel de basis. Het lijkt mij belangrijker dit helemaal goed te hebben, dan z oefeningen te beheersen.

Hoe oud is je paard??

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 09:07

Alicia2u schreef:

Wat een vreselijke filmpjes!
De maker van deze filmpjes mag eerst zelf wel les nemen, vooral in het eerste filmpje loopt het paard voor geen meter. En als een paard niet fijn loopt, zou je al niet moeten doorzitten. Ook de geluidkwaliteit en het beeldmateriaal is niet van goede kwaliteit. Ik denk niet dat zij lessen moet gaan geven via youtube, maar eerst zelf eens flink les moet nemen voordat ze het goede voorbeeld wil geven. En waarom er ook een filmpje over je handen stil houden bij zit, snap ik ook niet helemaal...

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 09:19

Storm76 schreef:
Alicia2u schreef:

Wat een vreselijke filmpjes!
De maker van deze filmpjes mag eerst zelf wel les nemen, vooral in het eerste filmpje loopt het paard voor geen meter. En als een paard niet fijn loopt, zou je al niet moeten doorzitten. Ook de geluidkwaliteit en het beeldmateriaal is niet van goede kwaliteit. Ik denk niet dat zij lessen moet gaan geven via youtube, maar eerst zelf eens flink les moet nemen voordat ze het goede voorbeeld wil geven. En waarom er ook een filmpje over je handen stil houden bij zit, snap ik ook niet helemaal...

Ehm, ik ben van mening dat eerst de ruiter moet leren zitten voordat het paard goed kan lopen. Het stukje waar jij op doelt, van het doorzitten, is een demonstratie wat er gebeurd als je geen goede heup mobiliteit hebt en is dus zeker niet de bedoeling. Natuurlijk lopt het paard niet fijn als je zo aan het stuiteren bent!
Bovendien staat er duidelijk bij dat die filmpjes geen lesvervangers zijn, maar oefeningen geven die je zelf mét en zonder paard kunt doen. Dus nee, geen les, ja, wel oefeningen. Niet iedereen heeft evenveel inspiratie als het om het verbeteren van de eigen zit gaat. Meestal luidt het advies 'beugels uit en rijden' wat feitelijk niets oplost zonder begeleiding.

Het filmpje van de stille handen zit erbij omdat daar oefeningen instaan hoe je je polsen recht en je handen rechtop kunt houden en hoe je jezelf daar tijdens het rijden makkelijk in kan controleren.

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 12:48

Mensen mensen, de pony had op die wedstrijd een wondje. Daar had hij last van. Ik ben ook van mening dat deze foto's geen fijn beeld geven, omdat hij zo'n last had van het wondje. Ik hoef dus géén reactie's over dat hij niet goed loopt. Normaal loopt de pony veel ontspannender. Neem anders een kijkje in mijn profiel.

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 12:59

Ik heb je wel vaker zien rijden, en weet dat hij anders echt super goed kan lopen, erg jammer van zn wondje
Soms meer voor je uit kijken, en niet teveel naar achter gaan hangen, en handen iets hoger in t begin Knipoog

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 13:13

_BlackPearl_ schreef:
Ik heb je wel vaker zien rijden, en weet dat hij anders echt super goed kan lopen, erg jammer van zn wondje
Soms meer voor je uit kijken, en niet teveel naar achter gaan hangen, en handen iets hoger in t begin Knipoog

Nou, zo super rijdt ik ook niet, maar het gaat steeds beter Lachen
Jij rijdt ook netjes, met je zwarte! Haha!
De vos heb ik nog niet gezien Knipoog

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 13:26

Even ten eerste over de neusriem, je noemt het een engelse , maar dat is het helemaal niet

Het is een africhtingsneusriem, en voor een africhtingsneusriem zit hij te hoog, was het een engelse dan zat ie te laag.

Je hebt teveel spanning op je teugels, sorry , maar zeggen dat dat allemaal door een wondje komt, gaat er bij mij niet in. Mensen hebben altijd 1001 smoesjes waarom paard/pony niet lekker loopt ... Scheve mond

Verder loopt de pony met een te holle rug, ga weer eens terug naar de basis, over de rug, achterhand erbij.
De foto die jij geweldig vind (de laatste) Vind ik niet zo ..
Ten eerste omdat ie flink op de voorhand loopt,hij hangt in de teugels, hij stuwt van achteren en word stekerig met de voorbenen.

Kijk eens naar de afstand tussen de achterbenen, en vergelijk deze afstand met die tussen de voorbenen. Deze afstand moet nagenoeg gelijk zijn, pas dan loopt ie in evenwicht Knipoog

Verder proberen niet zo te hangen in je schouders, bekken kantelen en rug recht houden.
Schouders-heup-hak moeten een loodrechte lijn met de grond vormen, je zit nu wat in de stoelzit.

Zorg dat je goede begeleiding hebt, en laat de oefeningen uit een hogere klasse even achterwege tot de basis er (weer) inzit.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 13:34

Ik dacht eerst dat ik naar een B-proefje zat te kijken.. Bloos
Probeer je paard op zijn achterhand te krijgen, nu lijkt het net alsof hij gewoon helemaal uit elkaar loopt.
Er zit veel spanning in, ga lekker thuis oefenen met alle dingen die hierboven gezegd zijn en ga daarna pas weer aan wedstrijden denken..
Eerst de basis weer goed oppakken..! Knipoog

edit: De 1e foto in je profiel gaat al wat beter, 2e en 3e zijn nog gespannen.. Dus dat vind ik niet echt een goed voorbeeld.. Knipoog Ga eerst lekker weer aan de basis werken, en plaats dan weer foto's zodat we je (weer) kunnen helpen Knipoog

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 14:07

Het lijkt me beter om dit topic te sluiten. Wat hebben we weer veel Anky's op bokt. Lachen

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 14:13

Rivaldo schreef:
Het lijkt me beter om dit topic te sluiten. Wat hebben we weer veel Anky's op bokt. Lachen

Er worden alleen maar tips gegeven.. Pling
Iemand mag toch zeggen wat hij/zij ervan vind..! Niemand word boos of zegt het op een nare manier.. Alleen maar opbouwend..!
Dus om te zeggen dat dit topic dicht moet is een beetje overdreven.. Als je niet tegen kritiek kan moet je geen topic openen..
Wat wil je dan horen? ''Leuk paardje, ziet er ontspannen uit..'', sorry, dat zal niemand nu zeggen omdat het nou eenmaal niet zo is! Knipoog

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 14:16

Als jij foto's plaats waar duidelijk fouten op zijn te zien. Dan kun je hier reacties op verwachten. Wil je deze niet, moet je ze niet plaatsen.
Nu weer ontopic. Je zit veel te veel achterover. Hier meer op gaan letten. Ik snap niet hoe je zo in de M1 hebt kunnen belanden. Als mijn instructeur mij zo zou zien rijden, zou ik gigantisch op mijn kop krijgen. En zouden we heel hard met mijn houding aan het werk gaan.

Tam_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 14:18

Nick! Haha!

Het ziet er niet zo goed uit, ik heb echt véééél beter gezien van jou & rief. Ik zou als ik jou was, rechter gaan zitten, en misschien komt het ook door de neusriem dat Rief zo loopt, je kan ook een poosje alleen maar longeren ofzo, totdat het wondje is genezen.. ? Lachen
Niet boos bedoeld hoor! Lovers

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 14:49

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 17:46

Inderdaad vind ik ook dat er teveel spanning is. Wat wil je nu met die link zeggen?

De laatste foto, prikt je pony alleen de voorbenen eruit. Voor de rest doet hij/zij niets. Dit zal hard worden afgestraft in de M1 en hoger.

Ik zou zeggen meer de achterhand eronder. En voor de basis en training, wat lager instellen (en de ontspanning opzoeken)

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 18:18

hey Nick,
ik heb je vaak zien rijden op wedstrijd, je had je pony altijd mooi aan de loop vond ik! Haha! jammer dat op deze foto's het ietsje minder is, je lijkt een beetje naar achter te zitten zoals al meer mensen zeggen. Maar ik vind jullie een erg mooi koppel en iedereen heeft wel eens een dipje, het komt vast wel weer goed! jullie zijn echt niet voor niks in de M1 gekomen Knipoog heeel veel succes met je toppony!!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 18:31

Tot mijn spijt moet ik zeggen dat ook ik dit zeker geen M-plaatje vind en dat ik de titel 'fijn @ work' bij deze foto's ook wat misplaatst vind, het oogt niet fijn iig Bloos

Met je zit blokkeer je je paard in de beweging en de inwerking oogt stug. Dat kan niet zijn wat je wilt bereiken denk ik. Op veel foto's zit je ver achterover, waar je recht zit trek je je rug hol.
Probeer eens je bekken meer naar voren te brengen en je onderrug soepel naar achteren op te bollen. Als je het goed doet kun je de vering daar voelen. Je handen mogen een stuk meer gedragen worden en meer rechtop geplaatst worden zodat de inwerking elastischer wordt. Probeer in de voltes en wendingen niet scheef mee te hangen maar recht boven je paard te blijven en je buitenschouder ook mee te nemen, die blijft nu te ver naar achteren.

Je paard mag op de volte veel meer lengtebuiging hebben. Over het algemeen moet het beeld meer gedragen en met name moet de kaak losser en de rug meer gebruikt want die blijft nu veel te strak.

Ik zie dat je net over bent naar het M1 en zou zeker aanraden om ergens een trainingspauze in te lassen voor je overgang naar het M2, want persoonlijk vind ik dit beeld voor het M1 al echt onvoldoende Bloos

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 19:01

In allebei je topic's loopt je paard gespannen , en niet nagelijk [ als ik het goed heb ]. Je zit hem ook een beetje in de mond.
Heb je les ?
Anders zou ik zeker les zoeken want het zit nog niet helemaal lekker.
Mischien kan je eens zonder hoofdstel rijden en dan zonder bit , en dan proberen je paardje wat ronder te krijgen.
Ik vind trouwens dat je een heel erg mooi paard hebt. Knipoog