Ik heb nu ongeveer anderhalf jaar een verzorgpaard...
Een sgat van een paard, en wij zijn samen enorm voorruit gegaan, en eigenlijk zijn er ook geen problemen, behalve als het hard waait...
Ze schrikt telkens in een hoek, en gaat er vandoor...
ff plaatje voor de duidelijkheid:

de pijl 1 geeft de plek aan waar ze ervandoor gaat..
pijl 2 geeft de enge bomen aan waar ze denk ik van schrikt...
en dat rondje geeft de plek aan waar ik haar tenslotte op de volte zet...
Ik heb gehoord van iemand, dat je een schrikkend paard niet moet stoppen, en gewoon zelf tot rust moet laten komen... ik heb dat ook wel geprobeerd, maar na 5 minute komt ze tot rust.. en kan ik door rijden.. en vervolgens schrikt ze weer en gaat ze er weer vandoor... dat vond ik te onhandig dus ik zette haar op de volte en liet haar tot rust komen.. dat werkte wel.. en dan duurt het ook weer wat langer voordat ze weer schrikt...
Ze heeft dus geen problemen als het niet hard of nauwelijks waait..
Weet iemand dus hoe het kan komen dat ze met wind, dus zo schrikt, en weet je een oplossing?
En heb ik goew gehanteerd, met haar op de volte zetten en haar tot rust laten komen?
Alvast bedankt voor het lezen!
groetjes Ellen!

. Toen ik stenli net reed maakte hij er ook echt misbruik van, zomaar om niks ineens een spurt maken als hij langs die bosrand kwam. Ik heb hem streng aangepakt, laten werken zodat hij geen kans krijgt om weg te springen en hem ook laten weten dat ik hem in de gaten had. Boze stem op zetten, been en buitenteugel erbij. (Hij is een paardje dat als je hem 1 vinger geeft, grijpt hij je hele arm
, je moet heel duidelijk de grenzen aangeven) Toen dit goed ging heb ik hem wat langer gelaten zodat hij het zeg maar zelf 'op moet lossen'. Hij had echt zoiets van ow, jee...waar is nu die teugel, been en ander contact...help. Maar het ging goed en hij kreeg vertrouwen in mij. Nu is het zo dat hij nog wel eens wilt 'schrikken' , maar dan mag hij van mij even kijken naar die enge bosrand, zie je...er is niks, en nu gewoon doorlopen.
)