Surcas en Amber: Z1 en B

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

surcas_amber

Surcas en Amber: Z1 en B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 18:09

Hoi allemaal, Het is alweer even geleden dat ik een topic had gemaakt, dus vond ik het wel weer is tijd worden. Ik rijd met Surcas nog steeds M2, ik moet nog een paar winstpunten om Z1 te mogen starten, daarom ben ik nu natuurlijk hard aan het trainen, afgelopen weekend had ik clubkampioensschappen. Je mag dan een klasse hoger starten dan dat je gstartgerechtigd bent. IK ging dus meedoen in het Z1. Ik had al een aantal keer geoefend, ook met stang en trens en met instructeur erbij. Dit ging toen best goed. Surcas liep er erg fijn op. Toch zie ik dat ik de stang nog losser moet houden op de foto's. Wat ik met hem op dit moment veel train is de losgelatenheid. HIj wil zich nog wel is vast zetten. Hij liep met mun proef erg fijn en los. Was er heel blij mee. Ook moet hij nog meer gaan verzamelen. Ik had 219 punten. Nu was dit onderling dus ik denk dat er niet zo streng is gejureerd. Ook zitten er foto's bij van toen ik M2 reed.

Ook met mijn jonge paard deed ik mee in de B. Amber is nu 3.5 jaar en een aantal maanden al onder het zadel. Ik deed met haar voornamelijk mee voor de ervaring. Ik verwachtte er niks van. Ze was hartstikke braaf en ik was super trots op dur. Ze vond het wel allemaal erg spannend. Wat ik met hara vooral aan het trainen ben is de reactie op mijn been en het nagevelijk lopen. Dit gaat steeds beter. IK had 176 punten. In januari is de planning om ong. B te gaan starten officieel.

1.
AfbeeldingAfbeelding

2.
Afbeelding
[url=http://g.imageshack.us/img253/l021cr4.jpg/1/]Afbeelding[/url

3.
Afbeelding
Afbeelding

4.
Afbeelding
[URL=http://g.imageshack.us/img253/l051kh5.jpg/1/][IMG]
http://img253.imageshack.us/img253/l051 ... 1/w620.png[/IMG][/URL]

5.
Afbeelding
[URL=http://g.imageshack.us/img253/l052ps4.jpg/1/][IMG]
http://img253.imageshack.us/img253/l052 ... 1/w620.png[/IMG][/URL]

6.
Afbeelding
Afbeelding

7.
Afbeelding
Afbeelding

8.
Afbeelding
Afbeelding

9.
Afbeelding
[URL=http://g.imageshack.us/img505/hpim0481er3.jpg/1/]Afbeelding[/URL

10.
Afbeelding
[URL=http://g.imageshack.us/img55/dscf0493ge8.jpg/1/]Afbeelding[/URL

Amber:
11.
Afbeelding
Afbeelding

12.
Afbeelding
Afbeelding

Tips zijn heel erg welkom!

Groetjes Sabine

Renszke

Re: Surcas en Amber: Z1 en B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 19:31

Je rijdt erg mooi en volgens mij ook vriendelijk!

Let alleen op je handen. Die moeten mooier recht op! Verder ziet het er op beiden paarden mooi uit!! Ga zo door zou ik zeggen!

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 21:09

Ziet er goed uit! Vind het bij je M2 paardje er ontspannender uitzien wanneer je hem op een trensje rijd, maar ik neem aan dat stang en trens nieuw voor jullie is?

Het ziet er ook goed uit op het andere paard, je rijd volgens mij erg vriendelijk met een zachte hand!

Misschien dat je je beugels een gaatje langer kunt doen? Ik denk dat je dan een mooiere beenligging hebt, je knieen lijken nu een beetje over je zadel heel te steken.

Abby_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 09:06

Ziet er goed uit! Leuk paardje Ja

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 09:11

Leuke paarden heb je!

Ik vind alleen je M2 paard er nog niet Z1 waardig uitzien op de foto's. Hij loopt niet echt door zijn lijf lijkt het wel, houdt zijn croupe hoog en loopt achter de loodlijn. Stang is inderdaad nog te strak.

Neusje moet er meer uit en hij moet nog veel meer opd e achterhand gaan lopen om Z1 klaar te zijn.

heel veel succes en plezier met je paarden!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 09:27

Ik heb vooral het idee dat je Z paard de voorwaartse drang mist... Ik kan er helemaal naast zitten hoor, maar zo toont het, ga lekker heel veel schakelen, dit komt en de voorwaartse drang te goed en tevens ook de losgelatenheid Haha!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 09:31

Ik ga mee met voorgaande reacties. Vind het nog geen Z1 combinatie.

Paard loopt teveel op voorhand, ik zie achter weinig activiteit. OOk mag er meer ruggebruik zijn.
Hij is denk ik niet zo groot, of jij bent heel lang, maar je beugels zitten echt te kort, waardoor jij wat in de stoelzit gaat zitten, dus benen langer, rechter zitten, handen voor je uit, en ga aan de kracht in de achterhand werken Knipoog

surcas_amber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 09:56

Hoi , bedankt voor de reacties. Hij is inderdaad niet zo groot: 1.63 en ik ben 1.72. na mijn vorige topic had ik mijn beugels al langer gedaan, mar het moet dus nog langer. Weten jullie oefeningen die ik goed kan gebruiken?

groetjes

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 11:20

Hee Sabine! Haha!
Leuk dat ik weer eens foto's tegen kom haha! Lachen
Inderdaad mogen je beugels wel een stuk langer, zeker op Surcas. Voor de activiteit is vooral schakelen goed. Desnoods met hals strekken ertussen maar dan niet 't neusje er uit laten steken.
Amber ziet er ook steeds mooier uit! Is ie braaf ofniet?
Groeten aan daarginds Haha!

surcas_amber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 14:59

Heey! wanneer open jij weer een topic?:P
Amber is super braaf! ga daar volgend jaar mee starten

Iemand anders nog tips of aanwijzingen?

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 15:10

Ik ga mee met de rest wat betreft de oprichting en het meer van achter naar voren rijden. Verder mis ik de impuls, maar dat krijg je juist door het actiever rijden vanuit het achterbeen. Hij loopt nu te vlak en teveel op de voorhand. De stang mag zeker wat losser en ook de lossigheid in het lijf van je paard ontbreekt hier en daar. Gewoon veel schakelwerk en activeerwerk doen samen met je instructie en dan zul je zien dat je de oefeningen straks kunt rijden met 2 vingers in je neus Haha!

succes met je paardjes en wie weet kom ik je nog een keertje tegen in Schoonhoven!

surcas_amber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 09:14

Bedankt voor je reactie, hier heb ik wat aan.
Is er niemand die nog meer tips heeft?

BenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 11:34

Ik vind Surcas een erg leuk paard! Lachen

Probeer jezelf mooi lang te maken tijdens het rijden.

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 15:36

Je rijdt inderdaad mooi en ook zeer vriendelijk...
Mooie paarden vooral Surcas:P
Succes verder

surcas_amber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-08 09:17

bedankt voor je reactie!

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 12:01

ik vind het eerste paard ook totaal nog niet Z waardig... Loopt naar mijn idee niet lekker door het lijf, achterbeengebruik vind ik nihiel en dat is erg jammer. Vind het wel een leuke combi. Misschien eerst trainen zonder stang, want heb idee dat tie daardoor misschien idee heeft niet echt weg te kunnen van voor. Probeer het voorwaartse erin te houden en paard lekker losjes te krijgen!! Dan gaat het vast nog wel lukken!

succes nog!

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 12:16

__PSM__ schreef:
Ik heb vooral het idee dat je Z paard de voorwaartse drang mist... Ik kan er helemaal naast zitten hoor, maar zo toont het, ga lekker heel veel schakelen, dit komt en de voorwaartse drang te goed en tevens ook de losgelatenheid Haha!

Ik heb mogen ervaren dat dit absoluut niet zo is Tong uitsteken

Verder vind ik het er goed uit zien hoor! Er zijn een hoop punten genoemd waar je lekker met je instructeur aan kunt gaan werken. Nog even lekker veel oefenen voor het Z en dan zal het vast helemaal goed komen!

Jammer dat je niet zo veel foto's van Amber hebt staan, had graag meer van haar gezien ook, had je geen wedstrijdfoto's?

Ik stuur je nog wel even een PB, we moeten weer eens afspreken!

surcas_amber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 12:07

Hey Kirsten!,
ik heb inderdaad niet veel foto's van amber, het isnamelijk allemaal gefilmd, wel heb ik nog een aantal foto's van surcas gekregen. Er moet nog veel veranderen, maar ik ben al super blij met hoe hij het op dit moment doet.

ik spreek je weer!

doeidoei

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 09:02

Moderatoropmerking:
Reactie verwijderd die niet aan de regels van HAW voldoet.