van hard in de mond naar zacht in de mond

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LALALA_x

van hard in de mond naar zacht in de mond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 20:45

Kan je een paard dat hard in de mond is terug zacht in zijn mond maken?
Want mijn paardje is verkeerd ingereden en is ontzettend hard in zijn mond en reageert niet op mijn kneepjes dit is erg vervelend...
Iemand ervaring ?

Inoterry

Re: van hard in de mond naar zacht in de mond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 08:40

Mijn paard kon je toen ik hem net had alleen met zoveel druk rijden dat ik binnen een paar minuten vreselijk pijn in mijn handen had. Als ik hem meer ruimte gaf ging zijn onderhals er op en kon ik niet eens meer sturen of in het zadel zitten.
Het heeft een paar jaar geduurd maar met veel voorwaartse overgangen rijden is hij nu als fluweel in mijn handen. Ik heb hem echt moeten leren om op zijn eigen benen te lopen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 11:36

Lijkt mij dat je even helemaal af moet stappen van de voorkant en alleen maar van achter uit moet werken. Als het goed is biedt het paard zich dan uiteindelijk vanzelf aan. Dus even geen kneepjes of dergelijke aan de voorkant maar alleen los contact en dan van achter naar voor rijden. En lijkt me ook niet onverstanding om hier goede instructie bij te zoeken om je op weg te helpen. Er komt denk ik wel heel veel geduld bij kijken.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 11:37

Voor loslaten en werken aan de achterkant, laat hem zelf maar je hand opzoeken en ga niet lopen frummelen aan de teugels.
Eigenlijk dus wat SusanH zegt Tong uitsteken
Er komt heel veel geduld bij kijken bij de meeste paarden idd Ja

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 11:38

ja dit kan
mijn paard was ook vrij hard in zn mond.
maar als je hem goed van achter naar voor rijd wordt hij heeerlijk licht in zn mondje en heb je nergens last van

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 11:41

Ja hoor kan heel goed wel met geduld natuurlijk.
Mijn paard was mega hard in de mond met stang gereden etc niks hielp.Nu heb ik een speelbitje gekocht en dit gaat werkelijk super lekker schuim op de mond en luister steeds beter.
Dus mss een optie

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 14:53

Dat voor loslaten klinkt leuk, zal ook in de meeste gevallen ook wel helpen, maar niet in alle gevallen. Als ik mijn paard voor losliet ging hij pas echt slecht lopen en was hij ook absoluut niet voorwaarts meer. Die heb ik zoals ik al eerder aaangaf losgekregen door heel veel overgangen te rijden. Op een gegeven moment begon hij door te krijgen dat hij (zonder pijn) op zijn eigen benen kon lopen, en bijna van het ene op het andere moment was het gedram voor over.

LALALA_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 19:42

Bedankt voor de reacties Lachen !