Ostra(KWPN) at dressuurwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ostra

Ostra(KWPN) at dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 20:44

Heej, vandaag plaats ik wat foto's van de les van vanmiddag. Vooral veel aan de buiging en stelling gewerkt. En aan mijn houding, het viel me erg op dat mijn onderbenen een beetje raar lagen op veel foto's dus daar zal ik aan werken. Ook mijn handen meer rechtop en iets hoger houden en op sommige foto's meer knik in de ellebogen maken jaja zo houden we altijd nog wel wat te verbeteren Haha! Voor de rest liep hij wel goed vandaag, we zijn bezig om hem wat meer omhoog te rijden met de voorhand zodat hij de achterhand wat beter moet en kan gebruiken.

Afbeelding
Aan het draven nog wat laag en rond maar wel lekker ontspannen.
Afbeelding
Wel een mooie foto vind ik.
Afbeelding
Afbeelding
Twee draffoto's waarin hij iets dieper loopt.
Afbeelding
Ik zit een beetje belabberd maar ik vond het beenwerk wel mooi.
Afbeelding
Vrolijk paardje Haha!

Nou brandt maar los met het commentaar,voor mijn gevoel wel lekker gereden en dat vindt ik toch altijd wel het belangrijkste.

miekske

Re: Ostra(KWPN) at dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 09:03

Leuk paard!!
Ziet er heel netjes uit. mooi ontspanne Lachen
je zou je paard eventueel iets meer kunnen sluiten. maar als je zo lekker rijd moet je vooral doorgaan! Knipoog

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 09:19

Ziet er netjes uit, ik zou alleen je stijgbeugels misschien een gaatje langer maken. Je draait je enkels heel raar en misschien is het gemakkelijker als je langere beugels hebt.
Succes!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 09:38

Ostra schreef:
Voor de rest liep hij wel goed vandaag, we zijn bezig om hem wat meer omhoog te rijden met de voorhand zodat hij de achterhand wat beter moet en kan gebruiken.

Paard ziet er idd vrolijk uit, en lekker rijden is idd altijd fijn, en kan een goede graadmeter zijn voor de prestaties. (kan!).

Even over je uitspraak hierboven: ik zou eerst de achterhand erbij proberen te betrekken, en als logisch gevolg komt de voorhand dan vanzelf "omhoog". Kan ff duren, maar dat is imo wel de volgorde die je aan moet houden. Laat die voorhand maar voor wat hij is, en concentreer je dan op de achterhand. Dus: overgangen; tempowisselingen; activeren; niet harden laten lopen, maar wel sneller reageren op je hulpen; eventueel balkjes draven > als die achterhand er maar bijkomt. Hij loopt idd een beetje op z'n elfendertigst braaf z'n rondjes, maar volgens mij kan ie veeel meer Lachen

Veel plezier ermee, da's nog altijd het belangrijkste Haha!

P.S. mss moet je in je beginpost nog ff wat info over jullie niveau en over je paard geven mbt nieuwe HAW regels...?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 11:01

Ik ga mee met het voorgaande commentaar. Eerst de achterhand, dan komt de voorkant er vanzelf bij. Wat is trouwens de reden dat je haar nu steeds zo lang en laag laat lopen? Ik heb idd ook het idee dat je paard er nu vrij makkelijk vanaf komt, maar veel meer zou kunnen. Door je paard lekker voorwaarts te rijden moet dit makkelijk op te lossen zijn. Ook krijg ik het idee dat het paard zwaar in je handen is, maar dat kan ook komen door je eigen hand en arm houding en het feit dat je iets naar voren zit. Lijkt nu alsof je iets uit het zadel wordt getrokken. Ook dit moet je voorwaarts oplossen.
Buiging en stelling waar je in de les aan hebt gewerkt is helaas op de foto's niks van terug te zien dus kan ik geen commentaar op geven.

Roos_Marijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 11:53

misschien het paard wat korter in de hals laten lopen??
verder ziet het er mooi uit!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 08:43

Ziet er idd ontspannen uit, maar paardje kan denk ik wel meer ja.
Bovenstaande tips zijn heel goed, denk dat je daar wel wat mee kan. Probeer ook op je armen te letten. Knik bij je elleboog, geen pianohandjes, want nu is alles veels te stug. Probeer het zo los te krijgen dat je zegmaar mee kan swingen met je paard.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 08:49

Ziet er niet verkeerd uit hoor, moest alleen heeeeel raar kijken naar je benen.
Meid hoe krijg je het voor elkaar om zo je onderbeen te houden Clown
Misschien beugels gaatje langer en je onderbeen iets naar achteren (laatste 2 foto's) en iets minder je hak naar beneden en tenen in de beugels (onder de bal van je voet)

Ga verder lekker zo door en bovenstaand worden wat goede tips gegeven nog.

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 12:27

Hey Ilse,

Wat leuk dat je ook hier zit!

Os ziet er goed uit!
Idd je voeten, maar daar heb jij altijd wel wat mee gehad haha..
Vind het er netjes uitzien en vooral je zit voor de rest erg verbeterd!!

Groetjes Natasja

Ostra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 14:31

Ja dank je wel allemaal, @ Rijerijerije ik rijd l1 op het moment. Vroeger reed ik altijd heel voorwaarts en diep en rond zeg maar. Nu moet ik mijn tempo verlagen waardoor hij actiever moet lopen zijn benen dus beter op moet tillen Knipoog
Het is waar dat hij iets korter in de hals moet lopen, maar doordat hij daardoor nogal snel meer op de voorhand komt te lopen moet ik hem niet te diep rijden met zijn hoofd zeg maar.

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 16:52

Ik ga mee met bovenstaand commentaar, daar kan je vast een eind mee aan de slag Lachen Heb je na het rijden geen pijn in je voeten van je voeten zo te houden? Het ziet er iig pijnlijk uit..

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 17:37

Volgens mij zakken je laarzen wat af niet? Vandaar het rare beeld, ik heb dat ook, dan lijkt het alsof ik mijn hakken ontzettend netjes heb uitgedrukt, maar dan zitten ze in werkelijkheid net ietsje hoger in mijn laars Haha!

Ziet er verder ontspannen uit Ja

Ostra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 15:41

Dankje,Jaja heb ik veel last van denk dat dat hier ook wel het geval is hoor. Volgende keer twee sokken over elkaar heen doen ofzo. Zal er in de spiegels ook wat beter op letten.