Equimotion schreef:Verwar je nu "voor het been zijn" niet met "hoog tempo" als je het over "voorwaarts rijden" hebt? Ik zie een paard dat achter heel weinig doet, en vooral een beetje plat naar voor wordt gereden. In galop draaft hij achter bijna, met name daar moet hij veel meer sprong krijgen, van de grond af gaan bewegen.
Dat doe je door heel veel te schakelen, maar dan wel op een manier dat hij er beter van wordt. Zoek een "basisdraf" in een tempo dat hij makkelijk in balans vol kan blijven houden. Van daaruit maak je een ophouding terug waar hij ook onmiddellijk op moet reageren. Zodra hij reactie geeft (afremt) stop je met je remmende hulp, maar je rijdt pas naar voor op het moment dat je voelt dat hij achter zakt. Je hoeft niet perse weg te draven richting middendraf, beter kun je gewoon weer oprijden naar je basisdraf. Het gaat er niet om dat hij 10m klein kan draven, het gaat om de overgangen er naartoe en er weer uit, die moeten heel scherp zijn. Als dit meer bevestigd wordt ga je ook in een hoger tempo wegrijden, maar weer korte stukjes.
Het is daarbij belangrijk dat jij leert om je hulpen goed te timen. Een goed oog op de grond (instructie) is daarbij onontbeerlijk.
Succes!
mijn paard hoeft zeker niet met een hoger tempo. hij moet zichzelf gaan dragen, en meer van achteren gaan zitten.
dat draven in galop klopt ook. maar, hoe zou dit te verbeteren zijn?
veel overgangen rijden in galop?
en idd, aan instructie ontbreekt het op dit moment. heb een tijd niet gereden, en wil niet verder met mijn oude
instructrice..
dus, als nog iemand bij deze een goede intructeur/trice weet omg eindhoven tell me!