mijn verzorghaf die ik nu kleine 4 maanden rij begint erg lekker te lopen, maar de ene keer is ze veel zwaarder in de hand dan de andere keer. Soms is ze op 2 pinkjes te rijden (dit zijn wel korte momenten, zo'n 2 voltes of lange zijde oid) maar vaak maakt ze zich ontzettend sterk om er onder uit te komen. Ze blijft dan echter wel nageeflijk maar hangt een beetje of gaat kantelen.
Weet iemand goede oefeningen om haar lichter te maken en te houden? Ik moet wel zeggen dat ik in een erg zware bak rij, ik ben een fijnere bak aan het zoeken!
Bij het losrijden je paardje goed soepel maken, dus veel voltes, overgangen om hem bij je te houden. Focus je niet op de nageeflijkheid Weet je zeker dat het paard medisch in orde is?
Bij het losrijden je paardje goed soepel maken, dus veel voltes, overgangen om hem bij je te houden.
idd. Probeer je paardje ook zo veel mogelijk bezig te houden, de ene oefening na de andere, dan gaat ze zich daar meer op moeten concentreren en minder op dat hangen. Rijdt haar ook voldoende voorwaarts. Wanneer ze echt blijft volhoudt, kan je een korte ophouding maken.
als je paard gaat "hangen" zou je evt veel overgangen en schijnovergangen kunnen gaan maken, veel van draf naar stap en terug. overgang naar stap paar pasjes stap en weer aandraven zodat ze ook snel wordt en van je hand af moet komen. zware bak is wel lastiger maar als je t daar voor elkaar krijgt komt t goed