Rollipops 1e HAW, 4 mnd ohz + 1e x in buitenbak! In set!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Marianne

Rollipops 1e HAW, 4 mnd ohz + 1e x in buitenbak! In set!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 10:18

Hoi!

Hieronder de foto's van Rollipop (Calvados x Goodtimes x Akteur). Roll is een 10jarige merrie die door omstandigheden pas 4 maanden onder het zadel is. Ze pakt alles echt óntiegelijk goed op! Ze is ook erg leergierig!

We zijn nu bezig met het lekker laag rijden. Ze kan namelijk ontzettend netjes aan de teugel lopen, maar erg opgericht. En dat is echt niet nodig, lekker laag en over de rug, dáár willen we heen. We vinden het allebei moeilijk om écht laag te blijven, maar het gaat steeds beter! Ook werken we aan het aan het been zijn, hiervoor gebruiken we ook oefeningen als wijken en schoudervoor. Dit gaat ook al vrij goed! Hier heb ik alleen geen foto's van, omdat ik dat bijna alleen in mijn lessen gebruik. Over les gesproken, ik heb elke week minimaal 1 keer privéles, zodat we goed begeleid worden.

Ook hebben we sinds vrijdag een nieuw zadel. Het vorige (wintec) lag niet zo goed meer, het kiepte, maar kon niet opgevuld worden. Dus toch maar de oude verkocht en een nieuw, leren zadel gekocht. Maar mèn, dat is wennen zeg! Ik heb het gevoel dat ik alle kanten op schuif! Hierdoor zitten mijn beugels ook vrij kort, zeker voor mijn doen. Maar dat gaat vanzelf wel langer.. Verder werk ik ook erg aan mijn houding. Ik zie op deze foto's dat ik mijn hak erg optrek, ik denk dat dat komt door het nieuwe zadel, door het vinden van mijn balans. Dus ik ga erg letten dat ik die blijf uitdrukken. Ook kiep ik zelf af en toe iets voorover. Verder zijn mijn handen en teugels een belangrijk punt. Ik laat namelijk ook erg snel de teugels door mijn handen glijden, waardoor ze te lang worden of ik juist mijn handen aan mijn benen ga zetten. Ik zit te twijfelen of ik hiervoor van die "haftteugels" ga kopen, zodat ze niet meer glijden, of dat ik het gewoon moet leren door het te blijven oefenen. Ervaringen?

Alle tips zijn welkom, mits onderbouwd! Ik sta open om te leren, want we kunnen daarvan alleen maar beter worden! Lachen

De foto's zijn van afgelopen zaterdag (Offwhite) en van zondag (Camel). Zaterdag reden we voor het eerst in de buitenbak, maar mevrouw reageerde er helemaal niet op. Het is allemaal gewoon heel normaal.. lekker ding!
Zondag vond ze alles iets interessanter, dat is ook wel te zien op de foto's, ze was iets minder op mij gericht.

Ik begin maar met 2 foto's van een paar weken geleden. Anky Sunshine, omdat het regende.

Draf. Hier dus nog met het oude zadel. Hier zie je goed hoe ze uit zichzelf loopt, dus eigenlijk vrij "opgekropt".
Afbeelding

Galop
http://www.mijnalbum.nl/Foto-QNPBOOME.jpg

Zaterdag:
Eerst even in de binnenbak gereden om te kijken wat voor bui ze had. Ze was ontiegelijk braaf, dus even moed ingesproken en toen naar buiten gegaan:
Afbeelding

Van hand veranderen
http://www.mijnalbum.nl/Foto-QN6S4PLQ.jpg

Galop
Afbeelding

Lekker drafje
Afbeelding

Afbeelding

Zondag. Hier met beugels 1 gaatje korter, was toch wel fijner!

Stap, lekker laag
Afbeelding

Galop (ik zie nu dat ik m niet helemaal goed uitgeknipt heb..)
Afbeelding

Afwenden
Afbeelding

Stap
Afbeelding

Draf
Afbeelding

Halthouden
Afbeelding

Inbuigen
Afbeelding

Lekker koppie
Afbeelding

Galop
Afbeelding

Braaf paard
Afbeelding

Uitstappen
http://www.mijnalbum.nl/Foto-MT3A8CQE.jpg

Ik zou het echt heel erg leuk vinden als je een berichtje achterlaat, want ik wil echt graag hiervan leren Lachen Gewoon omdat jullie de foto's weer anders zien dan ik!

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Re: Rollipops 1e HAW, 4 mnd ohz + 1e x in buitenbak! In set!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 10:20

Hee Marianne,
Watr een heerlijk beest toch ook Lachen

Denk aan je armen, ze staan of te wijd uit, of je handen zitten vast op de schoft. Verder: netjes! Laat die stalhouder maar banketstaven... Knipoog

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 10:24

Ziet er zeker netjes uit meid! Zoals ellen zegt laat die man maar...

Echt super mooi beest ook! Snap echt waarom je er zo verliefd op bent.

En in de galop op je kont zitten. En je tenen naar binnen draaien.
En je moet je onderbenen wat stiller houden volgens mij want de zitten elke foto ergens anders. (dan weer te ver naar voren en daarna weer te ver naar achteren) Maar ik doe je dit al niet na dus ik houd verder m'n mond Vork

Merel_Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 10:33

Haai marianne!

Echt jammer dat die wedstrijd niet doorging! Je had cker wel graag willen starten met je mooie paardje?

Als tips:
Probeer je been wat meer op de plaats te houden met het aandrijven. Zondag is al veel beter dan zaterdag zie ik! Je handen liggen wat wijd en laag, meer naar het paard toe zeg maar. Probeer ze toch te dragen ook al is en makkelijker ze zo te houden als je je paard graag lager in wilt stellen. (weet er alles van) En idd in galop wat meer op je kont zitten.

We zien je vast wel weer eens langskomen toch?

xx merel Doei!

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 10:39

Hee Merel!

Wat leuk dat jij mijn topic hier vindt joh Haha! Ik baal er inderdaad wel van dat het niet doorging, hoop dat het nog wel een keer komt, maar dat is afwachten... misschien dat de vereniging overgaat naar enkel administratief, omdat dit voor hen ook niet werkt en wel geld kost natuurlijk..
Waar ga je nu starten??
Ik kom zeker nog weleens langs hoor! Ja Eline ook aanmoedigen enzo.. haha.

Bedankt allemaal voor de tips, ik ga er zeker wat mee doen! Lachen

Merel_Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 10:52

Jah ik ben nu heel erg hard aan het werk... Clown

We starten nu (hopen we) zondag in dordrecht op de beerwijkhoeve. Nu dus al voor 2 wedstrijden ingeschreven en 2x niet doorgegaan. nu duimen dat we wel mogen rijden!!

Jah, die eline kan wel rijden. toch wel jammer dat ze niet meer in mijn les rijdt. Hou wel van kinderen die gewoon luisteren als je wat zegt Tong uitsteken

Als je ooit nog een wedstrijdje gaat rijden, komen wij je wel aanmoedigen Go jij! Go jij!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 11:50

En let ook op je tenen zie heel af en toe kapstok tenen. Op de eerste 2 foto's vind ik je juist weer te lang zitten je zit dan bijna met gestrekte benen. En zondag hou je benen beter op zijn plek dan een zaterdag. En ja handen wijd zetten probeer het iets minder te doen.

We zullen maar afwachten tot de eerst volgende ledenvergadering over de vereniging wat er gaat gebeuren. Zou het zonde vinden als al het werk wat erin zit weg is. Knipoog

kylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 11:59

inderdaad valt mij het ook op dat je je handen wijd houd.
Nu ken ik dit probleem, ik denk dat je dit ook doet om haar wat lager in te stellen. Probeer dit toch te doen vanuit je been naar hand rijden.
Je hoeft je handen dan namelijk niet wijd te houden.

Verder valt het me op dat je op veel foto's naar binnen hangt.
Probeer recht op je paard te blijven zitten.
Als je een volte of wending in rijd probeer dan je bovenlijf mee te draaien maar niet de kant op te gaan hangen waar je heen gaat.

Verder lekker wedstrijden gaan rijden.
Zo te zien is het een super brave merrie.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 12:04

Super mooi paard zeg!
Echt leuk dier. Veel rijplezier samen!

Het meeste commentaar is al wel gegeven denk ik. Ik wil er toch een klien puntje aan toevoegen. Misschien kan je zadel nog iets naar achteren, hij lijkt op de schouder te liggen.

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 14:44

Mariann wat een leuke fotos! Lachen Er is al heel veel commentaar gegeven... Denk niet dat ik daar wat aan toe kan voegen, wilde alleen nog zeggen dat als je je paard meer naar beneden wilt dat je dan de binnenhand van de hals af kan doen en mee spelen zegmaar en dat dan op een volte. Zo hoef je niet allebei je handen laag te zetten (dan zet je ze vaak ook sneller vast). Maar misschien doe je dat al wel Huilen van het lachen Jullie zijn echt een leuke combi!

Lovers

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 16:18

Stomme doos, waarom heb je de foto's nou weer bij Mijn Album geupload? Huilen van het lachen Daar worden ze niet mooier op! Haha!
Nu ontopic:
Je houding komt wel weer goed, nog effe wennen aan dit zadel want op mijn Diamant en Anatamica zat je wel perfect!
Misschien zou je Roll af en toe lichtjes schoudervoor kunnen inzetten op de hoefslag, of iig rechtrichten want af en toe plaatst ze de achterhand naast de voorhand.

Tot vanavond! Kusje

Imerose

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 18:51

Ziet er voor de korte tijd dat jullie bezig zijn al keurig uit hoor.
Roll en jij zijn allebei echt enorm vooruit gewoon.
Qua houding valt er nog wel wat te sleutelen, maar dat is al eerder verteld.
Aan de foto's is het niet echt te zien, maar in de aanleuning mag ze nog wat constanter, vooral in galop.
Ook zie je hier op de foto's helaas niet hoe goed haar galop eigenlijk is.
Dat wordt voor nicky denk ik nog maar eens met de cam aan de slag.....

Sannuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 19:14

Wat een leuk paard!
Ze lijkt echt sprekend op ons oude paardje die we inmiddels verkocht hebben (ook van Calvados).

Verder vind ik je houding helemaal niet slecht hoor. Ik zie 2 keer dat je je hak een beetje optrekt, maar het zou een beetje mierenn*uken zijn als ik daar commentaar op zou gaan geven Knipoog

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 20:47

Bedankt voor alle complimenten en tips! Ga ik zeker wat mee doen!
Tenen en hakken is inderdaad waar! Ja Al heb ik zelf wel het idee dat het op deze foto's wat erger was dan met mijn oude zadel, maar dat went wel! En handen wijd.. ja dat moet ik echt gaan leren. Lips are sealed Ik merkte het vanavond met het rijden ook.
Maar goed, we gaan lekker verder Haha!

@ Sannuh, heb je misschien ook een foto van dat paardje? Dat is wel erg leuk om te zien! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 19:29

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.

Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips Lachen

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 20:59

jammer alleen altijd van de bandages...het staat misschien leuk, maar is zo slecht voor je paard...en idd je nieuwe zadel vind ik op de foto niet beter liggen dan je oude...leg hem idd eens een eind naar achter.. dat scheeld al de helft

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 21:02

ik bedoel het niet zo negatief als het er staat hoor..maar vind dat altijd zo jammer.... maar vind het leuk dat je met rolli aan de gang bent...krijgt dat dier ook eens aandacht... en ze is er heeeeeeeeeeeeeeel veel van opgeknapt moet ik zeggen...succes met rolli

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 21:08

Leuk paard en mooi hoofdstel Ja
comentaar geef je zelf en is door de rest al gegeven hier ga ik veder dus ook niks meer over zeggen.

Veel plezier in de toekomst Ja

IrisNicolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 21:12

Hee

ligt het nou aan mij of zit je cap heel erg voor je ogen?
misschien zie ik het verkeerd
voor de rest ziet het der netjes uit.
Succes verder nog.
Groetjes, xx

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 21:19

Hee Jaqueline, dank je! Zadel naar achteren was inderdaad al eerder gezegd, en hij ligt inderdaad nu nog beter Lachen Maar bedankt. En tja, bandages is denk ik een verschil van mening. In mijn ogen zijn ze namelijk -mits met goede onderlappen en goed omgedaan-, niet slechter dan peesbeschermers, en bescherming vind ik toch belangrijk Lachen En tja, de een heeft dan enkel zwarte, ik hou van setjes!

_STS_Angels: dank je wel!

Pure_I: Daar heb je helemaal gelijk in! Ik zag het zelf ook toen ik deze foto's zag.. ik zet m gewoon altijd te ver naar voren op Haha! Mijn fout.. hij past wel goed, maar ik doe het gewoon zelf verkeerd. Heel stom.. het ziet er ook stom uit, dus ik moet er ook op letten van mijzelf, maar ik merk dat ik het automatisch weer doe Huilen van het lachen

Ro0sje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 10:21

nou mijn reactie is verwijderd Boos!
Plaats ik gewoon lekker nog een keer een reactie en schop ik het topic omhoog Knipoog

Rolli loopt echt lekker! Niks jammer van die bandages :S het staat supermooi en als het echt zo slecht zou zijn als beweerd wordt zouden ze niet meer verkocht mogen worden.
Ze ziet er supersjiek uit in set Lachen