Hieronder de foto's van Rollipop (Calvados x Goodtimes x Akteur). Roll is een 10jarige merrie die door omstandigheden pas 4 maanden onder het zadel is. Ze pakt alles echt óntiegelijk goed op! Ze is ook erg leergierig!
We zijn nu bezig met het lekker laag rijden. Ze kan namelijk ontzettend netjes aan de teugel lopen, maar erg opgericht. En dat is echt niet nodig, lekker laag en over de rug, dáár willen we heen. We vinden het allebei moeilijk om écht laag te blijven, maar het gaat steeds beter! Ook werken we aan het aan het been zijn, hiervoor gebruiken we ook oefeningen als wijken en schoudervoor. Dit gaat ook al vrij goed! Hier heb ik alleen geen foto's van, omdat ik dat bijna alleen in mijn lessen gebruik. Over les gesproken, ik heb elke week minimaal 1 keer privéles, zodat we goed begeleid worden.
Ook hebben we sinds vrijdag een nieuw zadel. Het vorige (wintec) lag niet zo goed meer, het kiepte, maar kon niet opgevuld worden. Dus toch maar de oude verkocht en een nieuw, leren zadel gekocht. Maar mèn, dat is wennen zeg! Ik heb het gevoel dat ik alle kanten op schuif! Hierdoor zitten mijn beugels ook vrij kort, zeker voor mijn doen. Maar dat gaat vanzelf wel langer.. Verder werk ik ook erg aan mijn houding. Ik zie op deze foto's dat ik mijn hak erg optrek, ik denk dat dat komt door het nieuwe zadel, door het vinden van mijn balans. Dus ik ga erg letten dat ik die blijf uitdrukken. Ook kiep ik zelf af en toe iets voorover. Verder zijn mijn handen en teugels een belangrijk punt. Ik laat namelijk ook erg snel de teugels door mijn handen glijden, waardoor ze te lang worden of ik juist mijn handen aan mijn benen ga zetten. Ik zit te twijfelen of ik hiervoor van die "haftteugels" ga kopen, zodat ze niet meer glijden, of dat ik het gewoon moet leren door het te blijven oefenen. Ervaringen?
Alle tips zijn welkom, mits onderbouwd! Ik sta open om te leren, want we kunnen daarvan alleen maar beter worden!

De foto's zijn van afgelopen zaterdag (Offwhite) en van zondag (Camel). Zaterdag reden we voor het eerst in de buitenbak, maar mevrouw reageerde er helemaal niet op. Het is allemaal gewoon heel normaal.. lekker ding!
Zondag vond ze alles iets interessanter, dat is ook wel te zien op de foto's, ze was iets minder op mij gericht.
Ik begin maar met 2 foto's van een paar weken geleden. Anky Sunshine, omdat het regende.
Draf. Hier dus nog met het oude zadel. Hier zie je goed hoe ze uit zichzelf loopt, dus eigenlijk vrij "opgekropt".

Galop
http://www.mijnalbum.nl/Foto-QNPBOOME.jpg
Zaterdag:
Eerst even in de binnenbak gereden om te kijken wat voor bui ze had. Ze was ontiegelijk braaf, dus even moed ingesproken en toen naar buiten gegaan:

Van hand veranderen
http://www.mijnalbum.nl/Foto-QN6S4PLQ.jpg
Galop

Lekker drafje

Zondag. Hier met beugels 1 gaatje korter, was toch wel fijner!
Stap, lekker laag

Galop (ik zie nu dat ik m niet helemaal goed uitgeknipt heb..)

Afwenden

Stap

Draf

Halthouden

Inbuigen

Lekker koppie

Galop

Braaf paard

Uitstappen
http://www.mijnalbum.nl/Foto-MT3A8CQE.jpg
Ik zou het echt heel erg leuk vinden als je een berichtje achterlaat, want ik wil echt graag hiervan leren
Gewoon omdat jullie de foto's weer anders zien dan ik!
Ik baal er inderdaad wel van dat het niet doorging, hoop dat het nog wel een keer komt, maar dat is afwachten... misschien dat de vereniging overgaat naar enkel administratief, omdat dit voor hen ook niet werkt en wel geld kost natuurlijk..
Eline ook aanmoedigen enzo.. haha.
Jullie zijn echt een leuke combi!

Ik merkte het vanavond met het rijden ook.