paard tegen de hand

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Stephaniiee_

paard tegen de hand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 09:19

Hallo,

Ongeveer een half jaar geleden ( januari 2008 ) heb ik een pony gekocht, een dravertje van 1.58 m en net 5 jaar oud.
Toen ik hem kocht was hij altijd al bereden met elastiek omdat hij erg met zijn hoofd in de lucht zwaaide en aan de teugel trok.
Ik ben verder gegaan met het elastiek en na een tijdje ging het zo goed dat ik het elastiek verving door een martingaal. Af en toe reed ik tussendoor nog wel eens met elastiek als het bvb de dag ervoor wat slechter ging.
Op een gegeven moment was Voecke ( mn pony ) zo tegen mn hand dat ik het elastiek er weer aan heb gedaan, het ging weer super goed en ik besloot om het elastiek af te bouwen naar 'niks' Dat ging ook super goed, tot aan een week geleden...

Als ik nu ga rijden ( met elastiek ), is hij super erg tegen mijn hand, ik laat hem altijd vrij lang stappen met lange teugel en rijd veel voltes en verander vaak van hand. als ik de teugels weer wil oppakken gaat hij gelijk versnellen en zit al zowat weer in de draf, met het terugnemen daarvan gaat hij weer met zijn hoofdzwaaien en trekken aan de teugels. Nu was het zo dat ik gister aan het rijden was en meneer wilde alleen maar rennen, en dan vooral HARD rennen en gewoon niet meer te stoppen zijn. Er stond een vrouwtje te kijken langs de kant en die zei na afloop dat het handig is om een thiedeman aante schaffen omdat ik als het ware met 600kilo in mn handen zit omdat hij zo aan het trekken en doen is, en ik dus 'terug trek'

Nu wil ik graag weten wat julie zouden doen, want k vind het zonde van mn geld om telkens weer nieuwe dingen aanteschaffen zonder te weten of het echt wel goed werkt.

Sorry voor het lange verhaal, maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Lessen beginnen volgende maand dus ik hoef geen reactie van ; neem les oid.

Scum

Re: paard tegen de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 09:27